• Anonym (Bernard & Bianca)

Roliga dejt-minnen (katastrofdejter)

ja, ngn som har varit på en riktig katastrofdejt?

Jag själv kommer ihåg ett när jag var med en kille som jag var jätteförälskad i. Trots att jag var så kär så skulle jag låtsas om som att jag inte brydde mig om honom. Jättedumt men var så osäker. T ex när han tog min hand, så istället för att ryckas med av stunden sa jag att han hade korta fingrar och tog bort handen.. Fortsatte med den stilen hela kvällen att  jag i slutet satt och gäspa jättemkt och till slut låtsades somna.. haha. Blev inget mer med den killen..

• Svar på tråden Roliga dejt-minnen (katastrofdejter)
  • Anonym (nätflörten)
    Anonym (Bernard & Bianca) skrev 2011-02-07 14:08:00 följande:
    Vad många det verkar vara som förskönar sig själva på internet av att döma från era katastofdejter, att de ens vågar ljuga om längd och utseende. Vad vinner de på det? Skriver att de är 180 men sen visar sig vara 155. Okej om man ljuger men sen är ett riktigt trevlig när man väl träffas. Men de flesta verkar ju inte ens lyckas på den biten.. dumt att säga kanske men man förstår verkligen varför vissa förblir singlar.. haha!
    Ja att ljuga om sin längd eller andra lika uppenbara grejjer - varför gör man det?
    Så fort man träffar personen irl ser man ju att de har ljugit. Man tjänar ju inget på det.
  • Anonym (spraydate)
    Anonym (nätflörten) skrev 2011-02-07 16:23:28 följande:
    Ja att ljuga om sin längd eller andra lika uppenbara grejjer - varför gör man det?
    Så fort man träffar personen irl ser man ju att de har ljugit. Man tjänar ju inget på det.
    Jag har pratat med killar på nätet som har vägrat visa bild på sig själva för att "man ska gå efter personligheten och inte utseendet eftersom man är ytlig annars."  Okej då är jag väl ytlig men jag vill ha ett ansikte till någon som jag pratar med och eventuellt ska träffa på riktigt. Lustigt nog har alla som inte velat visa bild på sig själva från början visat sig vara av modell XXL och har sett ut som om de varit ovetande om att duschen, tvålen och rakapparaten är uppfunna.
  • Anonym (boom)
    Anonym (spraydate) skrev 2011-02-07 16:45:07 följande:
    Jag har pratat med killar på nätet som har vägrat visa bild på sig själva för att "man ska gå efter personligheten och inte utseendet eftersom man är ytlig annars."  Okej då är jag väl ytlig men jag vill ha ett ansikte till någon som jag pratar med och eventuellt ska träffa på riktigt. Lustigt nog har alla som inte velat visa bild på sig själva från början visat sig vara av modell XXL och har sett ut som om de varit ovetande om att duschen, tvålen och rakapparaten är uppfunna.
    Hahahaha!
  • MammaTillDomFinaste
    Insatt skrev 2011-02-07 14:27:32 följande:
    Vissa är kanske inte medvetna om hur de ser ut. Som en jag dejtade:

Jag har nätdejtat en del i mina singeldagar då jag hade svårt att träffa på bra killar som inte redan var upptagna IRL, så att säga.

När jag hade bott kanske 1 år i min studentstad och var 22-23 började jag snacka med en kille som var lite över 35 och egentligen lite för gammal för min smak. Jag tänkte att han kanske var fräsch för sin ålder som min storebror som var ungefär lika gammal är och att jag skulle vara lite öppensinnad. När jag såg honom i webcam hade han den inställd på svartvitt och det var rätt mörkt i rummet men jag tyckte han var hyffsat sig lik. Efter några veckor bestämde vi oss för att fika hos honom.

När jag väl träffade karln kunde jag snabbt konstatera att bilderna på hans sida definitivt inte var tagna detta årtusende! Han var uppskattningsvis runt 25 på de bilderna, alltså var dem minst 10 år gamla! Jag varken skämtar eller överdriver när jag säger att han liknade pingvinen i Batman. Småfet och plufsig, tunnhårig, klädd i svarta smått trasiga kläder, kutryggig och hasade fram. Till råga på allt försökte han tafsa på mig hela tiden, massera mina fötter o.s.v samt snacka om att han ville att jag i framtiden i vårt förhållande skulle ligga på hans köksbord och så skulle han slicka mig samtidigt som jag kissade. Herregud.

Jag kommer inte ihåg hur jag lyckades ta mig ur situationen men jag lyckades avbryta dejten efter ca en timme. "Får man inte ens en kram" sa han när jag försökte fly, "NEJ!!!" sa jag, haha.
    När jag var tvungen att byta buss inne i stan var jag så illa till mods och i escape mode, så jag joggade de sista 4 km hem för jag kände bara för att springa springa springa så långt bort från honom som möjligt.

Dagen efter försökte han komma fram till varför jag varit så hemskt elak och dissat honom sa han "DU KAN IALLAFALL INTE SÄGA ATT DU TYCKTE ATT JAG VAR FUL!"... nejdå, inte alls. Jag svarade inte på det och inte på nått annat efter det heller.
    hahahaha, pingvinen i batman, jag DÖÖÖÖÖR, hahahaha!!!!!
  • Anonym (been there)

Har också nätdejtat en del i mitt liv.

En rolig dejt så var det en kille som verkade toppen men när vi var på dejt så sa han allt i ordspråk!! Men jag måste applådera hans stora ordspråkslager

En annan gång var det en kille som förmodligen var lite efter... hemskt att säga det men det kändes som jag var hans handledare. Skitpinsamt! Och på slutet undrade han om jag tyckte om honom och om vi skulle träffas igen. Feg som jag är sa jag att jag hör av mig, pilade hem och blockerade honom!

• Anonym (Kort dejt)

Jag var ungefär 18 år och hade träffat en kille som var några år äldre än mig. Vi hade setts några gånger och nu skulle han bjuda mig på middag hemma hos honom. Jag hade gjort iordning mig upp till tänderna och han kom och hämtade mig och hemma hos honom bjöd han på egengjord lasagne. So far så good.

Mitt under middagen får han ett samtal från en kompis som behöver hämtning i en stad tio mil bort, varpå vi tydligen också åker och hämtar hans kompis. Så vi åker alltså tjugo mil på kvällen efter middagen, ungefär en timme in i dejten. Ok, tänkte jag, låt gå. Han är en bra vän som gör såhär och vi kommer ju komma hem igen.

Men väl hemma hos honom igen så GÅR HAN OCH LÄGGER SIG? Tydligen har han blivit så trött av att åka och hämta sin kompis att han inte orkar göra nånting mer den dagen, inte ens mysa utan SOVA skulle han promt göra. Vi hade dessutom redan bestämt att jag skulle sova där, så jag var också tvungen att lägga mig och försöka sova, enormt besviken och inte ett dugg trött. Vi träffades inte mer efter det.

En annan gång vid ungefär samma period träffade jag en kille som hade för vana att alltid bedyra sin kärlek till mig när han hade druckit lite alkohol. Han var verkligen känslig och tyckte jag var så otroligt fantastisk. Jag var inte sådär superintresserad men han var snäll och tillslut träffades vi och kollade på film hemma hos honom. Efter att sen inte ha hört något av honom på någon vecka, efter att han kontaktat mig ganska intensivt, ringde jag hem till honom (han bodde fortfarande hemma) varpå hans mamma svarade att han hade flyttat till Stockholm. Hahahaha! Vet än idag inte om han faktiskt hade gjort det, men vi bodde på en rätt liten ort och jag såg honom aldrig mer så det är mycket möjligt.

• Anonym (Hurv)

En kille jag hade pratat med en gång via msn började sms bomba mig i stort sett. Filmade till och med en snutt från sitt jobb och skickade. Skickade kort på sig själv och frågade sen om "herrn var till belåtenhet?" Jag är en tolerant person och gick med på att träffas en gång på kaffe hemma hos mig.

Direkt han kom in pratade han om saker han skulle kunna hjälpa mig med i hemmet (renoveringar o dyl) Han sa till och med att han direkt han kom på tomten kunde se sig själv sitta och dricka kaffe med morgontidningen på bron (när vi fllyttat ihop..!) Eh jag hade alltså endast känt honom en vecka och bara pratat 2 ggr i telefon och en gång på msn.. Han visade tydliga tecken på narsisim. Han var bara helt enkelt BÄST på ALLT. Händigast, smartast osv. Använde ständigt ord som "lilla gumman, hjärtat, sötnosen, gullunge.."

Jag gick under jorden och svarade inte i telefon. Släckte ned i huset (för det var en person som dessutom innan detta besök varit och kört förbi på vägen utanför och ville jag skulle vinka i fönstret...) Låste alla dörrar och hoppade till vid alla ljud. Ick ick ick.. aldrig mer nätdating...

• Anonym (Icke-dejt)

Inte nån dejt, men likande situation. Jag sökte nya kompisar på nätet, för jag var nyinflyttad, och fick kontakt med en kille som verkade sympatisk. Vi stämde möte på ett kafé och han satte igång att prata, nåja, snarare föreläsa. Han frågade inte något alls om mig och försökte jag få in en kommentar, hade jag bara fel!? När jag hade lyssnat på hans mässande i en timme behövde jag gå på toa. Jag var grymt sugen på att bara gå och se om han överhuvud taget skulle märka att jag hade försvunnit

Svar på tråden Roliga dejt-minnen (katastrofdejter)