Anonym (Bernard & Bianca) skrev 2011-02-07 14:08:00 följande:
Vad många det verkar vara som förskönar sig själva på internet av att döma från era katastofdejter, att de ens vågar ljuga om längd och utseende. Vad vinner de på det? Skriver att de är 180 men sen visar sig vara 155. Okej om man ljuger men sen är ett riktigt trevlig när man väl träffas. Men de flesta verkar ju inte ens lyckas på den biten.. dumt att säga kanske men man förstår verkligen varför vissa förblir singlar.. haha!
Vissa är kanske inte medvetna om hur de ser ut. Som en jag dejtade:
Jag har nätdejtat en del i mina singeldagar då jag hade svårt att träffa på bra killar som inte redan var upptagna IRL, så att säga.
När jag hade bott kanske 1 år i min studentstad och var 22-23 började jag snacka med en kille som var lite över 35 och egentligen lite för gammal för min smak. Jag tänkte att han kanske var fräsch för sin ålder som min storebror som var ungefär lika gammal är och att jag skulle vara lite öppensinnad. När jag såg honom i webcam hade han den inställd på svartvitt och det var rätt mörkt i rummet men jag tyckte han var hyffsat sig lik. Efter några veckor bestämde vi oss för att fika hos honom.
När jag väl träffade karln kunde jag snabbt konstatera att bilderna på hans sida definitivt inte var tagna detta årtusende! Han var uppskattningsvis runt 25 på de bilderna, alltså var dem minst 10 år gamla! Jag varken skämtar eller överdriver när jag säger att han liknade pingvinen i Batman. Småfet och plufsig, tunnhårig, klädd i svarta smått trasiga kläder, kutryggig och hasade fram. Till råga på allt försökte han tafsa på mig hela tiden, massera mina fötter o.s.v samt snacka om att han ville att jag i framtiden i vårt förhållande skulle ligga på hans köksbord och så skulle han slicka mig samtidigt som jag kissade. Herregud.
Jag kommer inte ihåg hur jag lyckades ta mig ur situationen men jag lyckades avbryta dejten efter ca en timme. "Får man inte ens en kram" sa han när jag försökte fly, "NEJ!!!" sa jag, haha.
När jag var tvungen att byta buss inne i stan var jag så illa till mods och i escape mode, så jag joggade de sista 4 km hem för jag kände bara för att springa springa springa så långt bort från honom som möjligt.
Dagen efter försökte han komma fram till varför jag varit så hemskt elak och dissat honom sa han "DU KAN IALLAFALL INTE SÄGA ATT DU TYCKTE ATT JAG VAR FUL!"... nejdå, inte alls. Jag svarade inte på det och inte på nått annat efter det heller.