Inlägg från: Felicia6 |Visa alla inlägg
  • Felicia6

Kan inte sluta handla barnkläder på Tradera...

Ewis, stämmer bra det att det är den

• Felicia6

Då man har köpt något på tradera och fått hem det..
    Ska man maila försäljaren och säga att saken har kommit då lr ska man bara höra av sig om det var något fel?

• Felicia6

Jag mailade henne o skrev att jag fått snobbendressen o att jag var nöjd o att jag skrivit omdöme om henne.. Fick svar tillbaka o hon lät glad

Nu är dock jag nervös som attan.. Man har ju sett att "hata folk på tradera"trådar..
    Om hur alla tycker att säljare är pucko för dom gjort si, o pucko för dom gjort så..

har packat en del kläder jag sålt, o väntar bara på att dom ska sätta in pengarna så jag kan skicka sakerna, men är ju nervös att dom inte ska vara nöjda

• Felicia6

Jag tycker att jag skriver om vad som ska förväntas..
    Tex sålde jag ett disneypaket nu, och på en av bodysarna är trycket lite sprucket, så det skrev jag i annonsen.. ändå fick jag sålt det..
    Men då kunde jag överraska köparen lite, för jag hittade en body till i setet som jag inte hade på kortet på tradera, så jag mailade o sa att hon fick ju med den med såklart

Sen angående att man kan förvänta sig av priset.. Det tycker jag inte riktigt om.. För MIG är ju varorna värda detta pris.. Medan för en annan kanske det inte är det..
    Nä, då tycker jag det är bättre att man kollar på beskrivningen o på kortet och sen vad man förväntar sig av det..

• Felicia6

Ebay är precis samma upplägg som tradera. Alltså att man lägger upp auktioner och sen bjuder folk på sakerna

• Felicia6

Sen är det ju oxå så att man kanske hellre lägger ut en auktion och betalar lite provision på ett ställe man vet är en stor sajt.. Och därför höjjer chansen att sälja objektet, än att ha det på en liten sida där det inte är så mkt folk som köper

jag har Qxl oxå, men lägger aldrig ut något där, för tradera har tusen gånger mer köpare i omlopp

• Felicia6

Diwa, jo, det har du ju en poäng i ;) Men jag gillar ändå tradera bättre än tex qxl

• Felicia6

När ska man sätta omdömen om man inte ens vet om sakerna kommit fram?
    Jag skickade 5 paket för tre dagar sedan.. två var skrymmande och tre var "vanliga"..
    Dom borde ju ha fått dom nu, men jag har inte hört ett pip ifrån någon..
    Lite trist

• Felicia6

wellah, hihi.. gör paket o skicka ut?

Enda jag har kunnat sälja är kläder som vi inte använder till Jesper, för han har så mkt.. Han har inte ens kommit upp till 62 än o är snart 11 veckor..haha

• Felicia6

Diwa, men om du sätter ett positivt omdöme på en köpare då du har fått pengarna.. och sen då paketet kommer till köparen så börjar personen tjafsa massa då?

Jag vill veta att dom har paketet o köpet är helt klart innan jag sätter omdöme..
    Men hur vet jag att paketet kommit då?

Svar på tråden Kan inte sluta handla barnkläder på Tradera...