Inlägg från: Felicia6 |Visa alla inlägg
  • Felicia6

Kan inte sluta handla barnkläder på Tradera...

Diwa, men inte vet väl jag
    Har bara hört så många konstiga historier som hänt på tradera att ingenting skulle förvåna mig längre..
    Därför vill jag inte sätta omdöme föränn jag vet att dom har varan o är nöjda typ..

• Felicia6

O här sitter jag o tycker det är svinsvårt att packa så att det inte ska bli skrymmande åt nåt håll.. HUR GÖR NI?

• Felicia6

men det känns som att 3cm tjockt är sååååå lite ju.. och hur mäter ni upp 3cm?? Lite svårt med ett knöckligt paket

• Felicia6

Jag tokshoppade då jag fick reda på att det var en Jesper i magen..

Men tro mig änglatuss, tokköp inte FÖR mkt.. Din tös kommer inte hinna använda allt.. ska du köpa, så köp i olika storlekar.. Jesper har kläder så han klarar sig upp till stl 68.. jag behöver inte köpa nåt mer, för det svämmar över med kläder här.. I princip så är 90% av allt jag haft ute på tradera saker han inte hunnit använda..
    Det är slöseri med pengar..Dessutom är det trist att måsta tvinga sigsjälv till köpstopp, och sen ser man så otroligt fina kläder som kommer efter säsongerna oxå..

rensade ut nu idag igen i jespers garderob o hittade säkert 20plagg som han ALDRIG använt.. onödigt egentligen.. :S
    (och han har fortfarande 50/56 dessutom..)

• Felicia6

hann inte skriva klart..
    skulle skriva att han är en av få som haft samma storlek sen han föddes o är nästan 3månader.. och ÄNDÅ har han överskott på kläder så det sjunger omdet..

Kan bara tänka mig dom som shoppar o barnen växer ur kläderna fort..

• Felicia6

Bebistokig, ja, jag handlar oxå 90% nytt.. Så det känns extra bortkastad då det är lite mer pengar man gett för kläderna, och så har dom legat i lådan och inte blivit använda

• Felicia6

En liten fråga bara..

Det var en som köpte min amningspump för snart två veckor sedan.. Hon ringde mig o frågade hur man gjorde, och jag sa att jag skulle ta reda på fraktkostnaden o återkomma.. Det gjorde jag efter den helgen, och då satt hon dåligt till o ville att jag skulle smsa kontonumret..
    Vilket jag oxå gjorde direkt vi la på.. Detta är en vecka sedan nu, och jag har fortfarande inte fått några pengar..
    Vad ska jag göra? Ska jag vänta längre på betalning, eller ska jag ringa henne eller vad?

Kan tilläggas att jag HATAR att prata i telefonen om såna saker.. Tycker det varit super att alla andra har man haft mailkontakt med..
    (sen då sambon kollade upp tjejens adress, så hittar inte eniro den, och mobilnumret är oreggat oxå..)

• Felicia6

Michanna, ja, självklart är det inget konstigt med det, däremot tycker jag det känns lite olustigt då eniro inte hittar adressen som hon angivit..

Hur lång tid ska man "acceptera" att det tar med betalning egentligen?
    jag har alltid satt in pengarna direkt jag fått kontonummer, så jag vet inte riktigt hur det fungerar..

Men då provar jag maila henne eller smsa.. För ringa vill jag inte göra.. :S
    Kan man säga att man måste ha betalning innan viss dag, annars så häver jag köpet?

• Felicia6

Tin o Trolls mamma, nej, jag har ju inte tänkt på det.. Har uppdaterat personliga infon nu o skrivit 5dagar (för jag ser att dom flesta har det..)

Jag skickade henne ett sms med texten:
    "Hejsan. Jag har fortfarande inte fått in några pengar på kontot o tänkte höra så det inte var några problem. Skulle behöva dom snarast nämligen. MvH Felicia6"

Jag ville inte vara för "elak" på nåt sätt.. tyckte det där kanske var lagomt.. Har jag inte fått in pengarna om några dagar, så skickar jag ett nytt sms OCH ett mail där det står att jag häver köpet om hon inte betalar inom viss antal dagar..

• Felicia6

versan, då jag skriver mailet där jag skriver in kontonumret dom ska sätta in pengarna på, så skriver jag i slutet typ: " Maila mig gärna då du har betalat in pengarna och skriv i meddelanderutan att det är du som betalat, så jag vet"

Svar på tråden Kan inte sluta handla barnkläder på Tradera...