Inlägg från: workmonday |Visa alla inlägg
  • workmonday

Gastric Bypass (GBP)

Har stått still nu ett tag, Tkr de känns jätte jobbigt.

• workmonday

Hej, jag har inte gått ner nått mer sen jag sist skrev här, nått som är fel eller kan man ha så här långa platåer?

• workmonday
    denna där skrev 2012-06-28 13:24:46 följande:
    Jag har läst en del här och du verkar väldigt orolig för att du inte går ner tillräckligt mkt tillräckligt fort.
    Jag tror att alla oroar sig för det men sluta upp med det genast. Låt din kropp få den tid den behöver till att göra sig av med övervikten utan att stressa både den och dig!
    En del rasar i vikt i början, en del går ner långsammare och har flera viktdepåer på vägen. I slutändan går de allra flesta ner i vikt och det är väl ändå huvudsaken.
    Om du står still för länge (vet inte hur mkt du gått ner och när du blev opererad) då kan det kanske vara värt att kolla över vad du stoppar i dig? Får du i dig tillräckligt med kalorier? Att få i sig för lite kalorier gör att man står still i vikt, likväl som att man får i sig för mkt! Får du i dig tillräckligt med vätska? Det är jätteviktigt att få i sig vätska för att kunna gå ner i vikt!
    jag har gått ner 15 kg sen 28 mars, 11 kg efter operationen 18 april

jag äter som jag ska, diatisten tyckte de va jätte bra. Men kan man bara rasa i början eller kan man ha de segt i början och rasa senare? Jag ska sluta stressa upp mig men jag är så ung bara 18 år så jag trodde de skulle gå lite lättare men jag ska slappna av nu :)
  • workmonday

Barbamamma: tack!!!! Men jag menar att man kan gå ner vi säger 5 kg på en vecka helt plötsligt eller händer bara sånt i början?

• workmonday

Asso jag börjar gå ner ännu mer senare så att om nån månad har gått ner kanske 25-30 kg samanlagt ?

• workmonday

okej tack så mkt för era svar.
    vet att jag är jobbig men antar att jag är typiskt tonårig. Sen har jag lätt att kritisera mig väldigt mkt

• workmonday

har nu blivit yr, otorligt trött, blek, svettas hela tiden, svag i hela kroppen, kan inte stå/gå länge alls. Järn brist? eller vad är de som händer?

Svar på tråden Gastric Bypass (GBP)