Inlägg från: workmonday |Visa alla inlägg
  • workmonday

Gastric Bypass (GBP)

Till er båda: åkte in för ett tag sen då jag inte kom upp ur sängen utan att nästa svimma i 3 dygn, dom tog blodtryck och allt och allt va bra? Dom "skyllde" på open och sa att jag skulle avvakta yttligare. Jag äter atarax och hög dos av sertalin, mitt val kvinna och b12

• workmonday

Tack så mkt för alla svar, jag har ätit sertalin så länge så tror inte de e därför men ska ringa sjukhuset imorn :) Nej jag äter bara kalciumet och järnet som finns i multi vitaminen mitt val kvinna. Jag har suttit ett mål att nå min målvikt eller 10 kg ifrån till nästa sommar. Tror ni jag klarar de? Det är ca 50 kg

• workmonday
    Skit i det du skrev 2012-08-22 16:30:07 följande:
    Sahlgrenska rekomenderar en multivitamin och järn. Jag har Calcichew, en tuggtablett. Järnet och de vitaminpreparaten som jag hittat funkar inte alls för mig så de tar jag inte. Ja du, klarade jag närmare 65 kg på ett år utan att lyfta ett finger och med så dålig kost så är det nog helt klart möjligt för dig. Om inte annat så kommer du i närheten av det om du inte råkar ut för några komplikationer.
    Förbjud foppatofflor, tights och one piece utomhus!!

Vad menar du med dålig kost? :o jag hade 70 kg jag mäsye gå ner från början så de skulle va 70 på ett drygt år då
  • workmonday
    J2010 skrev 2012-08-22 22:19:47 följande:
    gjorde min op, i oktober förra året, har gått ner 76 kg. Tränar mycket, kan inte sluta..tycker det är riktigt kul. och det roliga är att man väger tvåsiffrigt nu....Aldrig mer över! Det enda mitt bekymmer är att jag har blivit ganska yr, när jag reser mig upp, måste stå stilla och ta ner huvudet. I går på jobb, hann jag inte ta tag i ngt så¨jag bara föll ner på golvet. är det normalt? någon som har yrsel?? mycket yrsel? någon som har ngt råd, hur man kan bli av med skinnet på armarna? det är det enda jag retar mig på...    

Vad tränar du för någonting? Äter du dina vitaminer? Kanske därför
  • workmonday
    J2010 skrev 2012-08-24 19:28:54 följande:

jag spinger på gåband, cyklar och promenader.
    jag äter mina vitaminer som jag ska.  
    haru gått till någon läkare?
  • workmonday

Bara jag som får jääääätte ont i magen av vitaminerna? Norrtälje har stängd telefon tid efter kl 11 nån som vet vart man kan ringa om man kan ringa om man behöver snacka om operationen? Sjukvårds upplysningen är bara jätte dryga och säger man ska ringa till sjukhuset man opades på? Jag har stått stilla jätte länge nu och börjar känna mig hääämskt dålig, blir så äcklad av night jsj. Känns som jag är instängd i min egen kropp. Bara gråter hela tiden. Vet att jag är jätte jobbig hela tiden men cetera inte värt jag ska vända mig. Jag ringde till Norrtälje förra veckan och dom sa jag var duktig men jag kan inte känna de sj och jag gemför mig hela tiden med andra gbp opade. Förlåt jag jobbig men vad ska jag göra?

• workmonday

Skrev på mobilen så såg alla fina stavningar nu .. *jag blir så äcklad av mig själv *...jobbig hela tiden men vet inte vart jag ska vända mig

• workmonday
    Moflo skrev 2012-08-31 13:56:28 följande:

Har du ingen samtalskontakt eller psykolog du kan vända dig till? Annars kanske sjukhuset har nåt psykologteam kopplat till gbp-enheten?
    Jag tror inte att du mår dåligt pga operationen utan har utifrån dina tidigare inlägg förstått att det finns bakomliggande psykiska problem.

Vad gäller vitaminerna, försök att byta sort kanske och se om det blir skillnad. Äter du Duroferon järntabletter också? De får jag jätte ont i magen av.
    asso just nu äre delvis för att jag känner mig så oerhört dålig som inte gått ner mer. känner mig i princip misslyckad, sen äre såklart andra saker oxå som inte har me open och göra. Men just de här är pga mina resultat.

jo jag går hos en psykolog men de e krångel med remisser och liknande

det är Mitt val kvinna jag får ont av :/
  • workmonday

Heeejsan! va ett tag sen, men höll precis på att spy, eller de kändes exakt som att de va påväg upp men ingenting kom och de som åkte ner igen?. Är genom förkyld och känner att hela kroppen är smittad av den men min fråga nu är vad som händer om man blivit magsjuk efter open? kan man spy? förstår att de kan vara väldigt induviellt men jag har alltid varit livrädd för att spy och nu efter open är jag ännu mera rädd.

sååå kan man spy vid magsjuka eller brukar de komma andra vägen då?

• workmonday

Nu är -35 kg sen 18 april!!! har ungefär 30-33 kg kvar och skulle behöva hjälp att sätta igång viktnedgången eftersom den har stått stilla väääldigt länge nu.

Har ni några tips hur viktnedgången kommer igång igen? 

• workmonday
    kymaro skrev 2013-01-16 22:55:24 följande:
    Vissa får platåer.

Men äter du tillräckligt? tränar du nått?
    Jaa och jaa!
Svar på tråden Gastric Bypass (GBP)