Anonym (färglös-78) skrev 2011-02-17 20:49:11 följande:
Tack så mycket för hjälpen. Jag uppsakttar det verkligen. Jag känner mig inte riktigt vuxen som inte kan sminka mig. Eller känna mig bekväm i smink. Det går väl hand i hand.
Nu, efter lite FL-hjälp, vågar jag mig kanske på det hela.... Skulle kanske posta före och efter bilder! Men vill hålla ny, fina jobbet hemligt lite då jag har ett par månader kvar att avsluta på min gamla arbetsplats. Kan nog vara bra med lite tid att öva make up på dock!
jaa gör det. och så kan vi få se alla dina nybörjarmissar också
men det är kul med sminkning, inte alls speciellt svårt. man får se det lite som ett konstverk. det bästa hjälpmedlet är dina egna händer och fingrar. de kommer säkert försöka sälja på dig massa borstar och grejer som man kan applicera sminket med. concealer och foundation sätter jag på med mina fingrar, går jättebra. det enda man ska tänka på är om man t ex har en concealer i en burk är att inte kladda direkt med fingrarna utan anävnda t ex tops för att slippa bakterier. enda jag har borste till är för ögonskugga, ögonbryn och rougeborste.
du får ju uppdatera så kan vi hjälpa på vägen, kommer säkert dyka upp massor med frågor när du väl börjat. men köp inte för mkt smink bara i början. de försöker sälja på som attan alla möjliga grejer så köp bara det allra nödvändigaste om du inte ska bli ruinerad.