om du inte vill ha smink som är djurtestat så har du även bodyshop, även dessa butiker har rådgivning du kan boka http://www.thebodyshop.se/web/vara_tjanster.aspx
Anonym (färglös-78) skrev 2011-02-17 21:29:04 följande:
Less is more och hålla mig till listan. Got it! Om man tar en sådan där kurs och säger vad man har för budget så kanske de håller sig till det viktigaste? Det kanske utmanar deras yrkesskicklighet att ge bästa paketet för pengarna istället för att försöka pracka på mer/dyrare grejer?
Goda råd! Tack så mycket.
min erfarenhet är att många säljare försöker pracka på en grejer. när jag gått runt i olika butiker har de många ggr försökt sälja på saker som inte ens passar. minns jag provade en foundation som såg skitful ut och inte alls var min färg, som de ändå försökte sälja på och sa den passa jättebra! kan ju vara bra och ha den tanken i huvudet och därför gå runt till flera olika butiker (om du inte bara tänkt gå till makeupstore) och inte köpa första bästa som andra föreslår.
jag tappade bort min sminkväska för ett tag sen och då gick jag in på makeupstore och shoppade loss. men även jag som sminkat mig i många år blev jag lurad och köpte på mig onödigt många saker. men vad har du för sminkbudget ungefär? tror du nog kan säga till dom att du bara vill ha det viktigaste, spec din lista, så borde de kunna hjälpa dig med just det.
egentligen tycker jag det finns massa bra andra märken men det kanske blir en stor djungel för dig om du är nybörjare, då är makeupstore en jättebra start. själv är jag inte speciellt förtjust i deras foundation och rougeborstar (tappar hår) men resten är jättebra som jag själv använder.