• Kiira

bebis juli 2011 =)

hejsan! finns en väldans massa trådar om bf kring juli. men de är så ofantligt stora o svåra o hänga med i om man inte gjort de från start.

så ja tänkte att ja öppnar en ny tråd som ja hoppas inte blir sådär stor utan mera lagom.
     ända "kravet" är att vi väntar bebis i juli. vilket barn i ordningen spelar ingen roll. =)

så om du liksom ja ska ha bebis i juli och vill ha någon att dela denna längtan med så skriv!

kram från en riktigt kallt norrland! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-21 18:46
    en preliminär Bf Lista, stämmer inte något så hojta så ändrar ja! =)

Awesom bf 4 juli första barnet
    Ofeigur bf 7 juli
    Ts Mamma bf 9 juli andra barnet
    Jennx bf 12 juli andra barnet
    nina1977 bf 14 juli fjärde barnet
    Assis bf 15 juli tredje barnet
    HejHoppDå bf 20 juli andra barnet
    Kiira bf 21 juli tredje barnet
    Annaliz bf 24 juli första barnet
    Limpan bf 24 juli andra barnet
    Arbetsmyran bf 25 juli
    Bebbe011 bf 26 juli
    Momii bf 26 juli andra barnet
    Hattifnatt bf 31 juli första barnet

Linnali bf andra barnet
    Parker01 bf

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-21 18:47
    en preliminär Bf Lista, stämmer inte något så hojta så ändrar ja! =)

Awesom bf 4 juli första barnet
    Ofeigur bf 7 juli
    Ts Mamma bf 9 juli andra barnet
    Jennx bf 12 juli andra barnet
    nina1977 bf 14 juli fjärde barnet
    Assis bf 15 juli tredje barnet
    HejHoppDå bf 20 juli andra barnet
    Kiira bf 21 juli tredje barnet
    Annaliz bf 24 juli första barnet
    Limpan bf 24 juli andra barnet
    Arbetsmyran bf 25 juli
    Bebbe011 bf 26 juli
    Momii bf 26 juli andra barnet
    Hattifnatt bf 31 juli första barnet

Linnali bf andra barnet
    Parker01 bf

• Svar på tråden bebis juli 2011 =)
  • Bebbe011

Föresten glömde fråga här!!

Många som tagit reda på kön?!

Vi har inte tagit reda på det denna gång, förra gången kunde ja inte låta bli!
    MEN nu känns det sjukt spännande, tror dock det kommer en tjej till, men killen
    säger, MÄN gör MÄN så vi får väl se om han är en såkallad man då :P

• Ofeigur
    Ts Mamma skrev 2011-03-18 18:50:22 följande:
    Ja,det är verkligen mysigt nu - känns som de vi har är så stora och förstår på ett så annat sätt än om de varit mindre, jag har varit lite rädd för hur de ska ta saker och ting innan men nu känns det bara skönt att de är så stora och man kan prata med dem och de faktiskt förstår...

Sen håller med, det är verkligen kul att vara gravid nu men jisses vad foglossningen gjorde sig påmind idag efter jobbet när vi var och handlade, trodde jag skulle börja gråta...Förvånad

Å jag hade verkligen inga krämpor när jag väntade min dotter - mådde som en prinsessa, inte minsta lilla förvärk, foglossning eller illamående, det har jag fått sota för denna gång kan man lugnt säga...

Å imorgon kväll kommer jag nog vara däckad, Skrutt och hennes ponny har dressyrträning 4 mil bort och jag vet att det blir massa lyft å jox och en dag på benen tar ut sin rätt på kvällen....
    Bebbe011 skrev 2011-03-18 18:41:48 följande:
    Haha nä och det va som igår för mej :P
    Så ja kommer verkligen ihåg vad ja ska va med om snart igen..

Varit själv med min dotter sen hon föddes tills hon va 11månader, så hennes pappa har inte alls varit med eller engagerat sig i sin dotter
    alls.. Hon vet inte vem hennes riktiga pappa är ens utan säger pappa till min sambo..

Så han är ju en jätte bra pappa redan, men bara det ja vill han ska fråga lite och kanske läsa
    vad som sker under en förlossning osv..
    Nä, fast vissa saker glömmer man aldrig...
    Ja denna gång är det inte lika lätt men jag har iallfall inte haft något illamående som har stört. Det hade ja inte förra gången heller.  Nu känner jag mkt i höfter och rygg tyvärrmen det kan man ta =)
    Kul med ponysar men mkt tungt jobb. Jag är glad att våra är unghästar så det inte behövs så mkt aktivitet med dom just nu.  
  • knopprosa
    Bebbe011 skrev 2011-03-18 19:06:50 följande:
    Föresten glömde fråga här!!

Många som tagit reda på kön?!

Vi har inte tagit reda på det denna gång, förra gången kunde ja inte låta bli!
    MEN nu känns det sjukt spännande, tror dock det kommer en tjej till, men killen
    säger, MÄN gör MÄN så vi får väl se om han är en såkallad man då :P

Hej =) vi har tagit reda på kön, en tjej blir det. Såg det ut som på UL iaf, men man kan ju inte vara 100 % säker. Blir det en pojke kommer han få ha rosa kläder ett tag ;) hehe. Jag har också en dotter redan.

• Ts Mamma

Vi har inte tagit reda på kön å kommer inte göra, det får bli vad det blir...;)

Jag har dock ingen aning om vad jag tror att det är ens - var först sten säker på kille sen tjej och nu vet i sjutton men vi graderar oss och köper både rosa å blått...;)

• Ts Mamma

Jisses vilket väder vi har idag - hur gött som helst!!!!

Har tillbringat hela dagen i stallet med Skrutt

• Ts Mamma

Eh skiver om bär jag slagit på datorn, Grrr...

• Ts Mamma

Sådär, nu e jag tebax - skit vad appen funkar dåligt...Skrikandes

Idag har dagen tillbringats i stallet med Skrutt & hennes ponny, dressyrträning stod på schemat och för första gången i år tränade hon ute i paddocken istället för i ridhuset - hur gött som helst!!!

det var inte bara jag som fick vårkänslor då inte, Zita började med att bocka sig genom hagen när vi skulle ta in henne och sen var hon piggare än ett krutpaket på ectazy så Skrutt hade fullt sjå att hålla henne i rätt tempo, det var mycket som gick så där men man kan inte klaga på Skrutts sätt att rida idag, för åka häst var det inte tal om då hade hon legat på backen efter 2 minuter i ren glädjeyra från Zitas sida...Flört

Det är tur att Zita är så snäll som hon är för Skrutt är rätt kort i rocken och Zita är egentligen för stor för henne men jag tycker det är så svårt att hitta en bra ponny som är skolad och funkar till allt - och Zita är klockren på alla sätt och de funkar så kanon bra ihop så jag struntar i att hon är för stor även om jag i omgångar letat efter en mindre ponny till henne att ha som komplement men det har alltid slutat med att jag har gett upp...Obestämd

Skrutt & Zita hemma på stallplan i fjol...
  • Ts Mamma

Åh vad roligt!!! Grattis till tjejen....:)

Indra är ett jätte fint namn - det hade jag som förslag här hemma men det blev sågat...:P

Svar på tråden bebis juli 2011 =)