• Kiira

bebis juli 2011 =)

hejsan! finns en väldans massa trådar om bf kring juli. men de är så ofantligt stora o svåra o hänga med i om man inte gjort de från start.

så ja tänkte att ja öppnar en ny tråd som ja hoppas inte blir sådär stor utan mera lagom.
     ända "kravet" är att vi väntar bebis i juli. vilket barn i ordningen spelar ingen roll. =)

så om du liksom ja ska ha bebis i juli och vill ha någon att dela denna längtan med så skriv!

kram från en riktigt kallt norrland! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-21 18:46
    en preliminär Bf Lista, stämmer inte något så hojta så ändrar ja! =)

Awesom bf 4 juli första barnet
    Ofeigur bf 7 juli
    Ts Mamma bf 9 juli andra barnet
    Jennx bf 12 juli andra barnet
    nina1977 bf 14 juli fjärde barnet
    Assis bf 15 juli tredje barnet
    HejHoppDå bf 20 juli andra barnet
    Kiira bf 21 juli tredje barnet
    Annaliz bf 24 juli första barnet
    Limpan bf 24 juli andra barnet
    Arbetsmyran bf 25 juli
    Bebbe011 bf 26 juli
    Momii bf 26 juli andra barnet
    Hattifnatt bf 31 juli första barnet

Linnali bf andra barnet
    Parker01 bf

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-21 18:47
    en preliminär Bf Lista, stämmer inte något så hojta så ändrar ja! =)

Awesom bf 4 juli första barnet
    Ofeigur bf 7 juli
    Ts Mamma bf 9 juli andra barnet
    Jennx bf 12 juli andra barnet
    nina1977 bf 14 juli fjärde barnet
    Assis bf 15 juli tredje barnet
    HejHoppDå bf 20 juli andra barnet
    Kiira bf 21 juli tredje barnet
    Annaliz bf 24 juli första barnet
    Limpan bf 24 juli andra barnet
    Arbetsmyran bf 25 juli
    Bebbe011 bf 26 juli
    Momii bf 26 juli andra barnet
    Hattifnatt bf 31 juli första barnet

Linnali bf andra barnet
    Parker01 bf

• Svar på tråden bebis juli 2011 =)
  • Ts Mamma

Hejsan, hur har ni det i vår solen??

Här har vi tagit en lååååång promenad till våra (pedantiska) vänner och fikat i solen - med hem följde ett (pedantiskt skött) MAXI Cosi babyskydd - exakt likadant som vi tänkt köpa, en Babybjörn bärsele (använt 1 gång) och skötbäddtill vår bänk i tvättstugan....

Gött med såna vänner ibland...

Så nu har vi allt utan sängen hemma och lite små fix så som blöjor, lite mer kläder, våtservetter etc, ganska skönt faktiskt...

• Kiira

hallå här har vi haft en rätt aktiv dag.  en tur med skoter på morgonen sen tvättat 3 maskiner sovit middag och myspyst me gubben, sen barngympa o nu våfflor på g.. tidigt kväll ida igen kan ja nog säga.. 

har ni alla kollat ut vagn och andra nödvändigheter? vi har väl allt utom en vagn funderar på en syskonvagn men den vi hade sist har vi sålt bort för tjejjerna var för stora eller vagnen var för liten.

• Ts Mamma
    Kiira skrev 2011-03-20 16:52:33 följande:
    har ni alla kollat ut vagn och andra nödvändigheter? vi har väl allt utom en vagn funderar på en syskonvagn men den vi hade sist har vi sålt bort för tjejjerna var för stora eller vagnen var för liten.

Alla större inköp är klara här...

Vagn: Babytravel Amsterdam med liggdel, skötväska, insektsnät, regnskydd & hjulskydd står i källaren (svart) köpt ny.
    Kvar att fixa: Åkpåse men det får bli till vintern, vill ha någon passande färg på den...
    Täcke & kudde samt påslakanset till vagnen.

Babyskydd: Sa fel innan - Acta Graco var det med bas - lånat av pedant kompis som hanvänt det drygt 1 år till ett barn. (Svart/grå)

Sköta: Skötbädd - Klart - vi ska ha den på bänken i tvättstugan så skötbord skiter vi i....
    Badbalja har vi köpt ny,
    2 badcaper har vi.
    Kvar att fixa till sköta: Badtermometer, blöjor, tvättservetter lite små handdukar, salvor & oljor samt borste och nagelvårdset

Spjälsäng: Får vi från min svägerska - ska bara hämta hem den, vi har köpt ny madrasss, två täcken, två kuddar, madrasskydd & 1 påslakanset. Vi har också köpt 3 par bebisfiltar & 2 snuttar.
    Kvar att fixa till sova: Spjälskydd & 1 påslakan set till.

Kläder: ca 8 bodysar i stl. 50
    4 pyjamasar stl. 50
    Strumpor
    3 byxor stl 50
    1 tjockare tröja med dragkedja stl. 50
    2 par mössor

3 bodysar stl. 56
    2 byxor stl. 56
    Strumpor
    2 pyjamasar stl. 56

Så lite mer kläder ska vi köpa men inte så mycket

Sen ska jag till Ullared i Maj och köper då lite smått så som ett till påslakanset, baygym etc. annars är vi klara....
  • Ofeigur

Det vi har köpt är Vagn.spjälsäng, babyskydd, skötbord,hoppgunga (var med gratis till babyskyddet), och diverse kläder. Vi ska inhandla  mera småsaker när vi åker till Ullared om två veckor.

• Mammas V

Någon här som tänkt göra köns ul?
    är lite sugen på de men de kostar ju 850kr o d etycker ja är sjukt dyrt..är rädd att de säger fel o ut kommer de andra könet :-/

Viktor 08.05.19. BF 11.07.15
  • Annaliz

Någon här som känner bebisen sparka neråt? Det har hållit på då och då under hela dagen idag och det är jätteobehagligt eftersom det känns som om den ska ploppa ut varje gång eller att en fot ska titta ut.

• nina1977
    Mammas V skrev 2011-03-20 18:12:21 följande:
    Någon här som tänkt göra köns ul?
    är lite sugen på de men de kostar ju 850kr o d etycker ja är sjukt dyrt..är rädd att de säger fel o ut kommer de andra könet :-/
    Jag ska på köns UL i Stockholm den 5 april. Sibyllekliniken, det kostar 320 kr, han som gör UL ska visst vara riktigt duktig. Det ska bli spännande. Men då är det bara ett vanligt Ultraljud. Det blir jag, min 5-åriga dotter och en god vän som åker dit, passar på att shoppa och roa oss. Bo på hotell m.m. Barnets pappa får va hemma med grabbarna, han nöjer sig med rutinUL där de trodde att det var en tjej. Det är vår 4:e unge.
  • Mammas V
    nina1977 skrev 2011-03-21 07:15:42 följande:
    Jag ska på köns UL i Stockholm den 5 april. Sibyllekliniken, det kostar 320 kr, han som gör UL ska visst vara riktigt duktig. Det ska bli spännande. Men då är det bara ett vanligt Ultraljud. Det blir jag, min 5-åriga dotter och en god vän som åker dit, passar på att shoppa och roa oss. Bo på hotell m.m. Barnets pappa får va hemma med grabbarna, han nöjer sig med rutinUL där de trodde att det var en tjej. Det är vår 4:e unge.
    Har bokat nu! Om en vecka 17.45 i gbg...men 1200kr ger mig lite panik. Särskilt när man inte kan lita på att de verkligen stämmer.
    Viktor 08.05.19. BF 11.07.15
Svar på tråden bebis juli 2011 =)