• Kiira

bebis juli 2011 =)

hejsan! finns en väldans massa trådar om bf kring juli. men de är så ofantligt stora o svåra o hänga med i om man inte gjort de från start.

så ja tänkte att ja öppnar en ny tråd som ja hoppas inte blir sådär stor utan mera lagom.
     ända "kravet" är att vi väntar bebis i juli. vilket barn i ordningen spelar ingen roll. =)

så om du liksom ja ska ha bebis i juli och vill ha någon att dela denna längtan med så skriv!

kram från en riktigt kallt norrland! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-21 18:46
    en preliminär Bf Lista, stämmer inte något så hojta så ändrar ja! =)

Awesom bf 4 juli första barnet
    Ofeigur bf 7 juli
    Ts Mamma bf 9 juli andra barnet
    Jennx bf 12 juli andra barnet
    nina1977 bf 14 juli fjärde barnet
    Assis bf 15 juli tredje barnet
    HejHoppDå bf 20 juli andra barnet
    Kiira bf 21 juli tredje barnet
    Annaliz bf 24 juli första barnet
    Limpan bf 24 juli andra barnet
    Arbetsmyran bf 25 juli
    Bebbe011 bf 26 juli
    Momii bf 26 juli andra barnet
    Hattifnatt bf 31 juli första barnet

Linnali bf andra barnet
    Parker01 bf

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-21 18:47
    en preliminär Bf Lista, stämmer inte något så hojta så ändrar ja! =)

Awesom bf 4 juli första barnet
    Ofeigur bf 7 juli
    Ts Mamma bf 9 juli andra barnet
    Jennx bf 12 juli andra barnet
    nina1977 bf 14 juli fjärde barnet
    Assis bf 15 juli tredje barnet
    HejHoppDå bf 20 juli andra barnet
    Kiira bf 21 juli tredje barnet
    Annaliz bf 24 juli första barnet
    Limpan bf 24 juli andra barnet
    Arbetsmyran bf 25 juli
    Bebbe011 bf 26 juli
    Momii bf 26 juli andra barnet
    Hattifnatt bf 31 juli första barnet

Linnali bf andra barnet
    Parker01 bf

• Svar på tråden bebis juli 2011 =)
  • helenaoman
    Bebbe011 skrev 2011-03-23 12:18:52 följande:
    Ah oki du är i den sistsen som ja satt i, men det kommer nog gå bra alla fall!
    Första tiden är ju jobbigast, och min lilla tjej hade kolik 5månader så man höll ju på
    bli knäpp, men man vet ju det går över tillslut! Ja alltså killen tror pojke, men ja är nästan
    säker på en tjej till :)
    Jo nog kommer det gå bra.. Har sån underbar familj som ställer upp så :) Hehe ja, magkänslan säger ju mycket! När är du beräknad att föda då?:)
  • Bebbe011
    helenaoman skrev 2011-03-23 14:03:48 följande:
    Jo nog kommer det gå bra.. Har sån underbar familj som ställer upp så :) Hehe ja, magkänslan säger ju mycket! När är du beräknad att föda då?:)
    Ja det är bra du har mkt backup! Den 27/7 är det beräknat!
    Själv då?
  • helenaoman
    Bebbe011 skrev 2011-03-23 14:36:49 följande:
    Ja det är bra du har mkt backup! Den 27/7 är det beräknat!
    Själv då?
    Jo det är alltid bra! Okej okej.. jag är beräknad till den 13 juli:)
  • Kiira

Idag är det 3 år sedan jag blev mamma för första gången, 3 år sedan ja låg på förlossningen i 6 timmar och fick den underbaraste lilla dotter som kan komma ut, dock var hon gröngulvit bajsig men ändå underbar!  vilken kännsla det var att känna jag klarade det! jag fick ut den där ungen, Stunden som ja har tänkt på sen ja var liten och fick små syskon och tänkte "någon dag kommer jag bli mamma, någon dag ska ja föda ut ett barn". Underbart!

Ni som väntar  på första barnet har en fantastisk upplevelse framför er!  och även ni som väntar andra, tredje eller fjärde kanske någon tillochmed väntar på bebis nummer 7! =)

Skillnaden mellan första och andra förlossningen var ju att man viste på ett ungefär vad som komma skall.   man känner som igen lustgas och hur de funkar lite under själva förlossningen. Jag har haft tur med två rätt snabba förlossningar och inte desto större skador där nere efterår heller.

Nu ska ja mysa med min Stolta 3 åring som är så nöjd över sitt nya kök och sina nya köksatrialjer, ska ge mig på o virka lite grytlappar till henne =) i eftermiddag vankar Molly mus tårta..

ha en bra dag på er alla! 

• Ofeigur

Var nyss hos BM och allt var bra. Måttet låg på 25 och hjärtljudet pendlade mellan 145-150. Ungefär som det brukar=) Järnvärdet var på 113 så hon tyckte jag skulle äta Niferex så det är väl bara lyda=)

• Ofeigur
    Kiira skrev 2011-03-24 07:21:22 följande:
    Idag är det 3 år sedan jag blev mamma för första gången, 3 år sedan ja låg på förlossningen i 6 timmar och fick den underbaraste lilla dotter som kan komma ut, dock var hon gröngulvit bajsig men ändå underbar!  vilken kännsla det var att känna jag klarade det! jag fick ut den där ungen, Stunden som ja har tänkt på sen ja var liten och fick små syskon och tänkte "någon dag kommer jag bli mamma, någon dag ska ja föda ut ett barn". Underbart!

Ni som väntar  på första barnet har en fantastisk upplevelse framför er!  och även ni som väntar andra, tredje eller fjärde kanske någon tillochmed väntar på bebis nummer 7! =)

Skillnaden mellan första och andra förlossningen var ju att man viste på ett ungefär vad som komma skall.   man känner som igen lustgas och hur de funkar lite under själva förlossningen. Jag har haft tur med två rätt snabba förlossningar och inte desto större skador där nere efterår heller.

Nu ska ja mysa med min Stolta 3 åring som är så nöjd över sitt nya kök och sina nya köksatrialjer, ska ge mig på o virka lite grytlappar till henne =) i eftermiddag vankar Molly mus tårta..

ha en bra dag på er alla! 
    Mysig berättelse=) Ja det är underbart att få ut den lilla på bröstet. Kul med ett "eget" kök=) Grattis till din dotter! Stora tjejen=)
  • Bebbe011
    Ofeigur skrev 2011-03-24 10:05:07 följande:

Var nyss hos BM och allt var bra. Måttet låg på 25 och hjärtljudet pendlade mellan 145-150. Ungefär som det brukar=) Järnvärdet var på 113 så hon tyckte jag skulle äta Niferex så det är väl bara lyda=)

Va skönt att allt va bra för dig/er! Synd att behöva käka järntabletter bara, man blir ju så sjukt
    hård i magen av järntabletter. Men behövs det är det ju bra, jag käkar rätt mycket leverpastej så
    ja brukar klara mej grymt bra, förra grav så behövde ja inte några järntabletter heller så ja kör som
    jag gjorde sist. Minst 1.2smörgåsar med Leverpastej per dag... Gott också med gurka :D
  • Ofeigur

ja det är ju supergott men jag kan tyvärr få en ryslig halsbränna av leverpastej. Men jag är ju inte som andra och älskar blodpudding! =) hihi Så det blir rätt mkt sånt också=) Jag provar och får jag ont så slutar jag det var ingen fara sa hon. Det var ingen kritisk nivå jag låg på=)

• Annaliz

Jag råddes till att börja äta järntabletter redan i v 8 när jag var på inskrivningen hos BM och hade ett järnvärde på 125. Alla under 130 bör äta sa hon... så jag for så snällt och köpte och gud vilka problem jag har fått ha. Nu dricker jag massa vatten och rör mig ofta för att jag ska kunna leva normalt :P Men alla andra gapar och säger vad tidigt jag började med det... och sen hör jag fler som har lägre järnvärde än mig och har inte börjat äta nåt förän efter halva grav. och vissa äter inte alls :P så jag vet inte om jag egentligen behövde det så mycket när alla andra klarar sig =)

• Sanandra

Tänkte att det kanske var okej att jag hoppade in här också. Är så många i andra trådar så man blir alldeles snurrig. Verkar vara en rätt lagom grupp detta.:) 

Väntar mitt första barn, är i 24+0 idag. Så det går framåt.:) Tiden går bra fort ändå.

Liten, Bf 14 juli 2011
Svar på tråden bebis juli 2011 =)