• Kiira

bebis juli 2011 =)

hejsan! finns en väldans massa trådar om bf kring juli. men de är så ofantligt stora o svåra o hänga med i om man inte gjort de från start.

så ja tänkte att ja öppnar en ny tråd som ja hoppas inte blir sådär stor utan mera lagom.
     ända "kravet" är att vi väntar bebis i juli. vilket barn i ordningen spelar ingen roll. =)

så om du liksom ja ska ha bebis i juli och vill ha någon att dela denna längtan med så skriv!

kram från en riktigt kallt norrland! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-21 18:46
    en preliminär Bf Lista, stämmer inte något så hojta så ändrar ja! =)

Awesom bf 4 juli första barnet
    Ofeigur bf 7 juli
    Ts Mamma bf 9 juli andra barnet
    Jennx bf 12 juli andra barnet
    nina1977 bf 14 juli fjärde barnet
    Assis bf 15 juli tredje barnet
    HejHoppDå bf 20 juli andra barnet
    Kiira bf 21 juli tredje barnet
    Annaliz bf 24 juli första barnet
    Limpan bf 24 juli andra barnet
    Arbetsmyran bf 25 juli
    Bebbe011 bf 26 juli
    Momii bf 26 juli andra barnet
    Hattifnatt bf 31 juli första barnet

Linnali bf andra barnet
    Parker01 bf

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-21 18:47
    en preliminär Bf Lista, stämmer inte något så hojta så ändrar ja! =)

Awesom bf 4 juli första barnet
    Ofeigur bf 7 juli
    Ts Mamma bf 9 juli andra barnet
    Jennx bf 12 juli andra barnet
    nina1977 bf 14 juli fjärde barnet
    Assis bf 15 juli tredje barnet
    HejHoppDå bf 20 juli andra barnet
    Kiira bf 21 juli tredje barnet
    Annaliz bf 24 juli första barnet
    Limpan bf 24 juli andra barnet
    Arbetsmyran bf 25 juli
    Bebbe011 bf 26 juli
    Momii bf 26 juli andra barnet
    Hattifnatt bf 31 juli första barnet

Linnali bf andra barnet
    Parker01 bf

• Svar på tråden bebis juli 2011 =)
  • knopprosa
    Annaliz skrev 2011-03-20 23:46:28 följande:
    Någon här som känner bebisen sparka neråt? Det har hållit på då och då under hela dagen idag och det är jätteobehagligt eftersom det känns som om den ska ploppa ut varje gång eller att en fot ska titta ut.
    Hehe ja, jag har också en bebis som sparkar neråt ibland. Känns lite konstigt men så var det sist jag var gravid också =)
  • nina1977
    Mammas V skrev 2011-03-21 09:06:23 följande:
    Har bokat nu! Om en vecka 17.45 i gbg...men 1200kr ger mig lite panik. Särskilt när man inte kan lita på att de verkligen stämmer.
    Det ska nog mkt till om de ska se "fel" så här långt in i graviditeten. Dom är ju proffs på sånt där. Jag vill bara få det beräftat att det är en tjej. Iom att de inte kunde säga helt säkert på rul. Hade gärna gjort 3d/4d om det inte varit så dyrt.
  • Momii

Vi ska inte göra köns-UL. Vi kolla aldrig könet med tösen, det gick inte heller för den delen. Med bebisen i magen hade det säkert gått och jag är rätt så säker på att jag fick en skymt av könet och nu känner jag att den underbara spänning jag kände när vi vänta första barnet är borta. Jag är absolut inte besviken på vad jag såg utan saknar bara spänningen med att inte veta.

• Bebbe011

Hej hallå tjejer!!

Idag har man varit på BM besök, Lillgrodan sparkade som en tok när
    BM skulle kolla hjärtljudet, men det va då så bra så 145låg det på,
    och det såg så bra ut sa hon.

Alla fall berättade hon i en av föräldragrupperna va det två tjejer
    som hade fått veta på RUL att det va 2pojkar, och båda hade gjort om
    UL nu senare, och det visade två snoppar! (CHOCKAD) man skulle bli, en av tjejerna
    hade ju börjat sticka små söta flickkläder redan.

Sist ja va gravid så kollade vi kön, och dom sa till 98% att det va en flicka,
    jag trodde ju då att det va en pojke alla fall, men ut kom en flicka alla fall.
    Så det är väl så olika det dära, men denna gång kollade vi intem kön, känns spännade
    som att öppna en julklapp förtidigt!!

SÅ vi får se vad som dyker upp :D

• Ofeigur
    Annaliz skrev 2011-03-20 23:46:28 följande:
    Någon här som känner bebisen sparka neråt? Det har hållit på då och då under hela dagen idag och det är jätteobehagligt eftersom det känns som om den ska ploppa ut varje gång eller att en fot ska titta ut.
    o ja! det kan min lilla tjej iallfall! Det känns roligt ibland  när det är rätt mot blåsan! Då gäller det att man inte är kissnödig!=)
  • Bebbe011

Flickor skulle det självklart så att dom hade fått veta på RUL, men senare UL

visade snoppar :)

• Annaliz

rosenknopp89 och Ofeigur, skönt att höra att man inte är ensamen ;) Nej, det är verkligen inte behagligt när man samtidigt är kissnödig Förvånad Skrattande

• Annaliz

Idag har bebis varit lite snällare. Här är jag på jobbet. Lägg gärna ut bilder på era maggar ;)
  • Momii
    Annaliz skrev 2011-03-22 22:58:48 följande:

Idag har bebis varit lite snällare. Här är jag på jobbet. Lägg gärna ut bilder på era maggar ;)
    Vilken kär liten kula!

Känner mig nästan höggravid med min mage.Drömmer
  • Ts Mamma

Här är en till vars Pyre sparkar nedåt - känns så där, allra helst som igår då den gjorde det när jag satt och kissade...:O

Annars så buffar mitt Pyre mest runt och har sig, det sparkar inte så himlans mycket vilket faktiskt är ganska skönt - även om det är obehagligt när det känns som om magen ska vändas ut och in men de gör i alla fall inte ont...;)

Svar på tråden bebis juli 2011 =)