• Kiira

bebis juli 2011 =)

hejsan! finns en väldans massa trådar om bf kring juli. men de är så ofantligt stora o svåra o hänga med i om man inte gjort de från start.

så ja tänkte att ja öppnar en ny tråd som ja hoppas inte blir sådär stor utan mera lagom.
     ända "kravet" är att vi väntar bebis i juli. vilket barn i ordningen spelar ingen roll. =)

så om du liksom ja ska ha bebis i juli och vill ha någon att dela denna längtan med så skriv!

kram från en riktigt kallt norrland! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-21 18:46
    en preliminär Bf Lista, stämmer inte något så hojta så ändrar ja! =)

Awesom bf 4 juli första barnet
    Ofeigur bf 7 juli
    Ts Mamma bf 9 juli andra barnet
    Jennx bf 12 juli andra barnet
    nina1977 bf 14 juli fjärde barnet
    Assis bf 15 juli tredje barnet
    HejHoppDå bf 20 juli andra barnet
    Kiira bf 21 juli tredje barnet
    Annaliz bf 24 juli första barnet
    Limpan bf 24 juli andra barnet
    Arbetsmyran bf 25 juli
    Bebbe011 bf 26 juli
    Momii bf 26 juli andra barnet
    Hattifnatt bf 31 juli första barnet

Linnali bf andra barnet
    Parker01 bf

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-21 18:47
    en preliminär Bf Lista, stämmer inte något så hojta så ändrar ja! =)

Awesom bf 4 juli första barnet
    Ofeigur bf 7 juli
    Ts Mamma bf 9 juli andra barnet
    Jennx bf 12 juli andra barnet
    nina1977 bf 14 juli fjärde barnet
    Assis bf 15 juli tredje barnet
    HejHoppDå bf 20 juli andra barnet
    Kiira bf 21 juli tredje barnet
    Annaliz bf 24 juli första barnet
    Limpan bf 24 juli andra barnet
    Arbetsmyran bf 25 juli
    Bebbe011 bf 26 juli
    Momii bf 26 juli andra barnet
    Hattifnatt bf 31 juli första barnet

Linnali bf andra barnet
    Parker01 bf

• Svar på tråden bebis juli 2011 =)
  • Sanandra
    Kiira skrev 2011-05-29 21:06:53 följande:
    hoppas de löser sig för försäkringskassan för er som de strular för! jobbigt att man måste fladdra fram o tillbaka så mycket med de där.

har ni hämtat t de där babylådorna man kan få gratis? vi har hämtat från barnenshus. finns de flera ställen o hämta på? någon som vet?

Apoteksgruppen har även de en gratisbox, innehåller en nappflaska, tugummi, en tidning, lite hudvårdprodukter för bebben och säkert något mera också som jag glömt.:)

http://www.apoteksgruppen.se/sidor/baby-to-be.aspx

Liten, Bf 14 juli 2011
  • Annaliz

Jag har hämtat ut min babybox från Barnens hus samt att jag fick hemskickat ett gratispaket med barnböcker etc från Goboken för ett tag sedan.

Ska även kolla upp det där som Sanandra tipsar, man får ju inte vara dum ;)

• Kiira

Gratis är ju alltid kul =) ska fara till södra sverige i morgon med blyg o hämta våran stora fina bil =)  blir en tur till Ullared när vi ändå är nere och dessutom har en stor buss att packa saker i =)

• Momii

Den från apoteksgruppen bryr jag mig inte om. Många har klagat på att tidningen är gammal, typ från förra året och aventflaskan vill jag inte ha. Men gratis är oftas kul!

Finns något från "Allt för föräldrar" också men det är typdligen bara i kupong-form. En del har blivit besvikna pådet då många butiker inte finns på mindre orter.

• Annaliz
    Kiira skrev 2011-05-30 13:19:40 följande:
    Gratis är ju alltid kul =) ska fara till södra sverige i morgon med blyg o hämta våran stora fina bil =)  blir en tur till Ullared när vi ändå är nere och dessutom har en stor buss att packa saker i =)

Åh vad roligt med shopping Skrattande och när man dessutom har en stor bil behöver man inte oroa sig över att inte få hem allt Vad planerar du att köpa?
  • Annaliz

När planerar ni att packa väskan inför förlossningen?

Jag funderar på vara ute i riktigt god tid och börja ca en månad före. Har redan börjat skriva lista på "bra att ha med-saker." Jag vet att jag skulle vara så uppspelt och nervös om jag gjorde det i sista minuten, så jag skulle glömma hälften :P

Har ni för övrigt några bra tips på vad man inte bör glömma? Som ni saknade vid eran tidigare förlossning eller som ni uppskattade väldigt mycket att ni hade med?

• Annaliz

En fråga, ska man ha med sig egna blöjor? För jag har hört att vissa sjukhus sponsrar med sånt, andra inte. Jag ska föda på Sunderby sjukhus. Har för mig det var någon fler som skulle föda där i den här tråden. Har du/ni några erfarenheter av det?

• Bebbe011

Hej hej!

Idag har man varit till BM allt såg bra ut, och bebis ligger med
    huvudet neråt ruckbart men ändå... Känns lite tidigt, när la era små huvuden neråt?
    Fick ju min lilla dam här hemma 11dagar innan bf så vi får se denna gång då..

Hur mår ni andra?!

• YlwaMarie
    Bebbe011 skrev 2011-05-31 17:04:17 följande:
    Hej hej!

Idag har man varit till BM allt såg bra ut, och bebis ligger med
    huvudet neråt ruckbart men ändå... Känns lite tidigt, när la era små huvuden neråt?
    Fick ju min lilla dam här hemma 11dagar innan bf så vi får se denna gång då..

Hur mår ni andra?!
    Min prins har legat med huvudt neråt hela tiden från rul=) men fixera sig vill han ej
  • Ofeigur
    Annaliz skrev 2011-05-31 15:26:37 följande:
    En fråga, ska man ha med sig egna blöjor? För jag har hört att vissa sjukhus sponsrar med sånt, andra inte. Jag ska föda på Sunderby sjukhus. Har för mig det var någon fler som skulle föda där i den här tråden. Har du/ni några erfarenheter av det?

På vårat sjukhus får man blöjor och ett paket från libero. Har inte packat än men det blir nog snart. Är i v 35. Känner ingen press alls. Men man vet ju aldrig.=)

Svar på tråden bebis juli 2011 =)