• Svar på tråden Maj-mammor 2005, del 3
  • fiefje

jag har inte varit här på ett tag, men nu är jag tillbaka

edwina: känner igen det, min sambo är också väldigt morgontrött. oftast måste han stiga upp tidig. när han ska vara i skolan kl. 10 låter jag honom oftast sova men när jag säger att jag vill att han tar hand om saga en morgon blir han sur.

jag håller på möblera om hela lägenheten just nu. ibland får jag sånt ryk, då måste allting ändras. det blir snyggt sen tror jag, men just nu ser det mest ut som om nånting exploderades härinne

• fiefje

fröken s: vi har hållit på med smakisar i en månad nu, och inte mer än några sked har det inte blivit. men sedan 2 dager går det ganska bra.

• zetika

slänger ut frågan här med.
    har en fråga om go´boken är det någon som har fått paketet med tokiga tonboken +ro ro+tio små fingrar?
    var tyckte ni om det isåfall? var det något att ha?

• Miiia

sky: skulle kunnat varit vi för är där jätteofta... men inte i lördags. så det var inte jag/ vi Brukar ni åka dit ofta?

salsan: nä har inte pratat om det. För att om jag drar upp det vet jag vart det kommer sluta... han hugger tillbaks på en gång och drar upp mina brister... det får han göra. jag tycker det är bra att få det påpekat, hur ska man annars kunna ändra sig, men tror inte han tänker så riktigt utan mer att han har det som försvarsmekanism... eller om vi har "djupsnack" och han förstår vad vi pratar om och han nickar och lovar att skärpa sig... och att han också måste ta ansvar... Dagen efter så är det puts väck,.

fast man vet ju aldrig igår lovade han mig att åka och storhandla idag efter jobbet.
    Hoppas han gör det och inte säger att han inte orkar

Tack anna för nya tråden

Nu måste jag skryta lite om min fancy lunch som snart kommer dimpa ner i magen...
    Ägg & räk smörgås med majonäs.... mmmmmummmms sånt älskar jag!!! Sen så är det som med de mesta av mina matvanor väldigt nyttigt med såklart

• MoaMajken

Zindie : bra att du fick penicillin. Bihålor är inget kul att ha ont i

Zetika : näe har inte sett den boken *ännu* Stör mej lite på boken "Hej" och "Hejdå".... jag lyckas alltid slå till dom i bokhyllan och blir jätterädd när den ropar HEJDÅ !!

fiefje : jag äääääääääälskar att möblera om... men i vårt vardagsrum går det inte att göra så mycket..... tyvärr.

Igår rullade Joel iväg när han låg på vår säng *och jag letade napp på golvet*. Trodde jag skulle få en hjärtinfarkt !!! Han landade på "blöjan" och slog ju i huvet lite, lite... grinade kanske 5 min och var sen glad !?! Jag grinade dock längre.... usch va hemskt. Han låg 1,5 m in på sängen så han måste ha rullat 2-3 varv eller så.

På fredag morgon åker jag och sambon ner till Varberg och ska bo på hotell i helgen. Härligt !! Äta god middag, sova...... utan hund och bäbis !! Hurra !

• MoaMajken

Ang. smakportioner : Det går ganska trögt för oss !! Nu tar Joel välling iaf (3 mått välling o 1 mått ersättning). Han blir dock hård i magen av det..... och han har fått katrinplommonpuré. Det gillar han !!!!
    Har inte provat nån mer "mat"-puré eller gröt igen. Han kräktes bara sist.

• Salsan

José är väldigt morgontrött. Ibalnd börjar han inte jobba förrän 10-11 men då "måste" han få sova tills det är dags att göra sig iordning och åka för han har det ju så jobbigt på jobbet. Så jag få bara en sovmorgon i veckan på helgen då vi tar varsin morgon med Isabelle. Nu sover hon i alla fall lite längre på mornarna så jag är inte lika trött.

Vi har hållt på med smakisar i 2 månader nu och jag ammar nästan ingenting på dagarna längre. Igår ammade jag ingenting förrän på kvällen, vissa dagar ammar jag 1-2 gånger under dagen också. Första dryga månaden åt hon nästan ingen puré alls men sen hände nåt och hon började äta mer och mer. Nu äter hon 1/2-3/4 liten burk + fruktpuré till lunch och middag. Känns skönt att hon äter så bra med mat nu när jag snart börjar jobba.

• SysterYsster

zindie, har ingen aaaning om vad vi vill ha, har inte kolat innan alls eftersom vår ekonomi inte tillåtit det... Ska kolla idag för första gången!

• fiefje

miia: o, vad avundsjuk jag blir på din lunch, det låter jättegod ! o nyttigt med

sambon har varit hos sin mamma i helen, med saga. det gick jättebra ( de var borta 2 nätter) men nu när hon är tillbaka vill hon inte att jag försvinner igen. hon håller koll på mig hela tiden, och vill hellst bli buren..lite jobbigt, men det är skönt att hon saknade mig iaf

Svar på tråden Maj-mammor 2005, del 3