Inlägg från: Ekorrfamiljen |Visa alla inlägg
  • Ekorrfamiljen

**Den stora feta LCHF-tråden**

Hittade hit också. *favoritar* Ajj just löööv thö näjm!

Fem barn!? Det är ju .. typ Afrika!
  • Ekorrfamiljen
    Denebola skrev 2011-02-20 12:52:07 följande:
    *Bröstar upp mig något så oerhört*
    Jadå, jag såg minsann i den gamla tråden.
  • Ekorrfamiljen

Åh, de semlorna blir ju glutenfria också!! På med lite Sukrin Melis på toppen bara.

• Ekorrfamiljen

Pofiber finns på COOP här i sta'n och även på ICA Maxi har jag för mig.

• Ekorrfamiljen

Kul med nykomlingar.

Denebola. När man häller kokande vatten på ägget i ägglatten, borde inte det räcka eller måste man verkligen tillaga äggvitan?

Åh, vill övergå helt till LCHF igen, men ungarna beställer hem yoghurt och juice och vitt bröd nu på sportlovet. Gaaaah! Kan inte stå emot. Känner hur kilona smyger sig på och trött blir jag. (Eller kan man skylla det på graviditeten?) Längtar till strikt LCHF hur som helst.

mian71: En eller ett par Finn Crisp är okej, men äter man ett gäng om dagen blir det ju rätt många kolhydrater!

• Ekorrfamiljen

Ps. Jag gillar Sten Sture Skaldemans böcker och hans tänk. Jag är nog lite mer "manlig" i tanken när det kommer till mat, precis som han. Ds.

• Ekorrfamiljen

Okej.. För jag har hela ägg i min latte och häller på kokande vatten, eftersom jag använder pulverkaffe istf. bryggkaffe. Har inte märkt av att jag skulle må illa av det, så kanske räcker det med de extra 8 (?) graderna en stund i min latte då.

• Ekorrfamiljen
    Nikhita skrev 2011-02-26 13:12:23 följande:
    Ok, ni som har koll.. angående sockeralkoholer eller vad det heter, som finns i tex Läkerol.
    Vad jag förstått så är de tinte kolhydrater med GI värde? Men vad är det negativa? Att man lurar kroppen att tro att den fått socker så den vill ha mer? Samma cola light... Undrar..
    Det jag tycker är mest negativt är att det är aspartam i, vilket jag tror är skadligt för kroppen i längden, men om man inte dricker cola light (är det fortf. aspartam i det eller "bara" sukralos som jag är ännu mer skeptisk till?) varje dag eller äter flera askar Läkerol i veckan ska det väl inte vara så farligt.
  • Ekorrfamiljen
    Faile skrev 2011-02-27 14:51:07 följande:
    Min svärmor är undersköterska och jobbar på en vc.
    Hon började med lchf för någon månad sedan tack vare deras dietist på jobbet. En kille ( som dessutom idrottar på elitnivå ) som själv äter lchf och förespråkar den kosten till typ alla som vill lyssna.

En jobbarkompis till henne bestämde sig då för att prova då hon lidit av fibromyalgi i många många år. Hon har dessutom varit sjukskriven 25% pga detta. Efter några månader med lchf är fibron som bortblåst! Hon mår helt bra och har ingen som helst smärta i kroppen längre.
    Då bestämde sig min svärmor för att prova lchf hon också.

Bara som en parantes till hur olika folk säger

Gällande måendet så blev jag jättepigg och alert redan på 3e dagen och det har hållt i sig. Jag mår toppen.
    Däremot fick jag en huvudvärk från helvetet första veckan, men det var troligen en kombo av för lite vatten och omställning i kroppen. Efter första veckan har jag inte haft några som helst besvär.

Och angående proteinet så äter jag väl ungefär samma mängd som förut. Det är tillbehören som ändrats.

Lycka till oavsett hur du gör!
    Jag har haft odiagnosticerad värk i kroppen i flera år. Efter ett halvår med LCHF (ja redan innan det gått så lång tid faktiskt) insåg jag att mina smärtor var så gott som borta!! När jag började med "vanlig" mat igen, när jag blev gravid kom smärtor, trötthet och segheten i kroppen tillbaka! Måste gå över till LCHF ordentligt snarast.. (säger jag hela tiden, men är så sugen på bröd och allehanda onyttigt som gravid. )
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**