Inlägg från: Ekorrfamiljen |Visa alla inlägg
  • Ekorrfamiljen

**Den stora feta LCHF-tråden**

Lyckligamamman: Ja det är sååå synd om oss!

De där mackorna ser jättefina och faktiskt goda ut, trots att jag eg. inte äter skaldjur - heller. Fråga vad jag äter öht!

Fem barn!? Det är ju .. typ Afrika!
  • Ekorrfamiljen
    Linda1976 skrev 2011-03-05 21:49:41 följande:
    En annan sak: Jag är alltid så himla frusen! Minns inte att jag var det innan lchf? Hur upplever ni det? Jag sitter alltid med filt i soffan och tossor. Och vi har VERKLIGEN inte kallt inne... Säkert 22-23 grader.
    För mig är det precis tvärtom. Före LCHF satt jag på jobbet på våren med strumpor, raggsockor, långkalsonger, jeans, linne, långärmad undertröja och en tjocktröja och frös så jag trodde jag skulle dö, samtidigt som jag hade fötterna uppe på elementet för att åtminstone få igång värmen i dem. Samtidigt gick mina kolleger runt i capri-byxor och t-shirt och tyckte att vi borde öppna fönstren för att det var så varmt inne!!

Jag brukade även sova med joggingbyxor, långärmad tröja, strumpor (ev. raggsockor) och ett duntäcke, medan maken sov i kallingar, med vanligt täcke och det slängde han dessutom av sig under natten eftersom han blev för varm, vi har typ 24 grader i sovrummet!!

När jag började med LCHF försvann den frusenheten alldeles!!
  • Ekorrfamiljen
    jeng skrev 2011-03-05 22:01:51 följande:
    Jag tycker att alla pannkaksrecept blir så äggiga... och 4 ägg till 1 dl grädde är ju en helt annan rato än man är van vid... går det inte att göra mer normalt lixom? eller klart att det går att testa, men frågan är om man kan lyckas med det....
    3 ägg, 1 dl Philadelphiaost, 1 dl vispgrädde, 1 tsk FiberHUSK, 1 krm salt, 1 krm bakpulver. Allt vispas ihop med elvisp. De blir inte alls äggiga (jag hatar äggkonsistensen i pannkakor!) och smakar hur gott som helst med lite vaniljgrädde till. Mycket godare än vanliga pannkakor! När vi drog ner på LCHF i vintras övergick vi till vanliga mjölpannkakor och de var sååå äckliga i jämförelse! Nu är det LCHF-pannkakor som gäller här hemma.
  • Ekorrfamiljen
    Linda1976 skrev 2011-03-06 09:10:57 följande:
    E: blir pannkakorna inte lite syrliga av Phillyn?
    Faktiskt inte så att jag reagerat negativt på dem åtminstone. Jag är jättekräsen och känslig för både smaker och konsistenser, och de här pannkakorna är jättegoda - tycker jag!

Det är okej att du gör mig klickbar, det känns ... cybermodernt!
  • Ekorrfamiljen

Bra tänk Lycka 1!! Lite får man ju unna sig och du spårade inte ur och vräkte i dig. Nej, pulverdieter är ett otyg..

Asereht: Ja, min ledvärk har också blivit så mycket bättre!! *gillar*

• Ekorrfamiljen
    Linda1976 skrev 2011-03-06 10:40:29 följande:
    Så den samlade åsikten är att jag ska sälja mina Cambrigde på Tradera?
    *bifalles*
  • Ekorrfamiljen
    The Kittycats skrev 2011-03-06 10:43:21 följande:
    He he, där har vi min själsfrände igen
    Du beskriver nästan mig på pricken.

MIn sambo är glad att jag inte behöver ha på mig så mycket kläder i sängen längre. Raggisar, långärmad tröja och byxor är liksom inte det sexigaste...
    Haha, nä, det är ju inte sååå charmigt! Det blir ju lite enklare att komma nära om man inte har 3 lager kläder emellan liksom.
  • Ekorrfamiljen
    Nikhita skrev 2011-03-06 10:47:23 följande:
    Jag var ute med min väninna i fredags så det slank ner både vin o drinkar, men har iaf inte ätit nåt "olämpligt". Tänkte väga mig snart och se vad vågen har att berätta

Nu har jag hittat fiberhusk på Willys så tänkte prova något recept på sesambröd.
    Åh, hittade du FiberHUSK på Willys? Jag letade som en tok senast jag var där, men icke. I vilken hylla fanns det?
  • Ekorrfamiljen
    The Kittycats skrev 2011-03-06 10:53:37 följande:
    Steker du på en gång sedan? Husken ska inte stå och svälla först?
    Man KAN låta det svälla om man vill, men det är inget måste. Det är bra om man fortsätter att vispa med elvipsen medan man häller i HUSKen så att det inte klumpar sig. Under gräddningen brukar jag röra om i bunken med smet med jämna mellanrum så att inte allt samlas på botten. Det blir inte så hållbara pannkakor, så jag gör dem små och steker en stund längre än "vanliga" så att de blir nästan torra på ovansidan innan jag vänder. Jag steker i teflonpanna på högsta värmen. Har i en klick smör till första omgången, men sen brukar det inte behövas mer.
  • Ekorrfamiljen
    Nikhita skrev 2011-03-06 11:01:09 följande:
    Iaf så hittade jag påsen på glutenavdelningen. Den är från Finax
    Jo, jag har ju FiberHUSK hemma sedan tidigare, men jag tänkte att jag skulle komplettera förrådet när jag ändå var på Willys och handlade. Jag hittade typ allt utom HUSK på den hyllan. (Köper ju annat glutenfritt till sonen ändå.)
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**