Inlägg från: Ekorrfamiljen |Visa alla inlägg
  • Ekorrfamiljen

**Den stora feta LCHF-tråden**

Klas-...: Mer fett i maten kanske? Ett par skivor ost eller några kokta ägg med Bregott till..?

Lexis: Välkommen!!

Asereht: Tack! Ska testa när vi har shoppat fler ägg.. de tar ju slut rätt fort här av någon anledning. De ägg som finns kvar i kylen ska bli pannkakor till mig och Vemund just nu.

Fem barn!? Det är ju .. typ Afrika!
  • Ekorrfamiljen

Lexis: Jag äter mycket ägg och har ärligt ingen koll på mitt kolesterol, men jag mår bra!

Klas...: Hmm, det som funkar för mig är ju att äta mer fett. Testa att äta mer protein istället då, kött, ägg!! Det mättar ju och köttet är inte så många extrakalorier om du nu är rädd att inte gå ner i vikt.

Nu äter Vemund och jag pannkakor igen. Jag kom på att man kan strö över lite kanel också i tillägg till vaniljgrädden.. Mmmmm!!! För mig är pannkakor som sagt snarare "mellis" eller efterrätt istf. mat.

• Ekorrfamiljen

Med LCHF blir det inte så mycket rest-/slaggprodukter i tarmarna så det är inte så konstig att man behöver gå mer sällan på toa för det mesta. Själv gick jag nog var 3:e/4:e dag förra gången jag körde. Inga gaser och så bara sköta magen när det behövdes. *gillar*

• Ekorrfamiljen

Välkommen tillbaka juzze! Trist med separation, men nu blir det nya tag och då tror jag att du kommer att må bättre på alla plan! *kram*

• Ekorrfamiljen

Shiiit! 10 sidor att läsa ikapp igen.

jucea: Hårdost är så gott som laktosfri så de allra flesta som är känsliga kan äta det utan problem alls!!

Kaya: Även Fibrex är glutenfritt (tillverkat av sockerbetor har jag för mig) så det mesta av LCHF är som du säger naturligt glutenfritt vilket passar oss här hemma perfekt! Man behöver inte fundera innan man ger 1-åringen av ens egen mat, vilket man alltid måste göra annars.

bara lilla jag: Välkommen! Vi brukar säga att man ska ta produkter med kh-innehåll under 5 g/ 100 g vara. Då klarar sig yoghurten fint. Du äter kanske inte en hel dl ändå?

Ziggystardust: Många som haft problem med svamp märker att de blir mycket bättre med LCHF eftersom bakterier och svamp som du säger lever på socker och stärkelse. Jag blir inte heller förkyld så lätt med LCHF.

• Ekorrfamiljen
    jucea: Jo, jag tolkade det som att du menade att laktosintoleranta kan ha svårt att tåla ost. Det är som sagt sällsynt. (Mjölkproteinallergi är ju en helt annan sak.) Nu förstår jag att du menade LCHF:are överlag.
  • Ekorrfamiljen

Just det, mina pones blev gyllengulbruna efter sina cirka 20 min. i ugnen. Jag ska baka fler idag, för nu är de slut. Köpte Pofiber, FiberHUSK och massor av ägg igår.

• Ekorrfamiljen

Måste testa Bounty någon dag. Lillsorken älskar dem, men de man köper i affär är det glukossirap i och det tål han inte!

Hur är det med tomatsåsen till makrillen förresten? Har för mig att det var rätt mycket kh i den, men å andra sidan äter man väl inga mängder av den precis.

• Ekorrfamiljen
    katja74 skrev 2011-03-07 12:09:54 följande:
    Hej tråden! Har någon ett bra "brödigt" recept på pajskal?
    Pones?
  • Ekorrfamiljen

Har en sats Pones enligt Linda/Helenes recept, men med Aserehts ändringar på gång nu. Hoppas de blir goda för jag är sååå hungrig/sugen på nåt att stoppa i munnen. (Med tanke på att jag åt frulle vid 8.30 så är det ju inte så farligt.)

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**