**Den stora feta LCHF-tråden**
Bläääh! Nu blev mina pones helt knastriga, känns som att äta en sandkaka!
Bläääh! Nu blev mina pones helt knastriga, känns som att äta en sandkaka!
"Ät dig ner i vikt" gillar jag. Måste köpa "Matrevolutionen" också, får se över ekonomin.
Bokreor är farliga saker.
Ja, cdon.com är totalt livsfarligt! Ojdå, handla för si och så mycket så får du köpa det för si och så mycket.. En teveserie (säsong 1) för bara 99:- måste ju sonen få och en dubbel-dvd för 69:- är ju ett fynd till 4-åringen.
Martina76: Som Egensinnig sa kan man öka upp fetthalten med smör (0g kh) istället.
Till frukost, ja pones med Bregott och ost är gott, te/kaffe med kokosfett till det. Omelett eller ägg-/baconmuffins, stekt kött/gårdagens middagsrester, ost (eller ostrullar med Bregott) TY med bara kanel/ingefära/kardemumma som krydda, eller något annat som är gott men utan så många kh.
Gräddfil är gott istf. yoghurt, men jag har för mig att det är något färre kh i gräddfilen.
Hello girls! Länge sen jag orkade vara inne nu och inte en chans att jag orkar läsa ikapp allt.
Det jag gillar mest med LCHF är att man kan äta sig riktigt mätt, utan att räkna kalorier och tjafs och ändå gå ner i vikt, vilket dietisterna sagt till mig i alla år att det är omöjligt. Döm om min förvåning (och skadeglädje ) när jag med LCHF åt nästan 50 % FLER kalorier per dag och äntligen rasade ner i vikt, vilket jag aldrig gjort med någon annan diet eller "kur". Jag var uppe på över 3000 kcal/dag och gick ändå ner 1 kg per vecka. Berättar man det för en dietist får man höra tusen olika svepskäl som förklarar det i "just det här fallet" men då undrar jag varför jag ALDRIG gått ner så fort och stadigt med någon annan diet, någonsin? Inte ens när jag åt Cambridge eller andra pulverdieter gick jag ner och inte med VV heller. Äntligen har jag hittat nåt som funkar utan att jag behöver väga, mäta, räkna och försaka!!
För mig passar det bäst att väga mig en gång i veckan, då hinner jag inte börja noja över ev. vätskesamlande eller att jag fått i mig för mycket en dag. Det finns ingen anledning till panik känner jag. Och resultaten på måttbandet var riktigt upplyftande, även de veckor vågen inte visade så mycket som ett helt kilo minus.
(Nu halv-LCHF;ar jag lite och måttbandet får flyttas ut för varje vecka, men...
)
Denebola: Hade det varit jag hade jag skyllt allt på brysselkålen.
Alltså, hjälp mig! Mina pones blir inte bra.. De blir torra och smuliga och jag har försökt åt alla håll och kanter att ändra och dra ifrån o lägga till ingredienser. Hur ska jag göra?