Inlägg från: Ekorrfamiljen |Visa alla inlägg
  • Ekorrfamiljen

**Den stora feta LCHF-tråden**

Majlo skrev 2011-02-28 14:39:35 följande:
    Vad innebär Fakir?? (ska googla oxå)
    Att nolla kolhydraterna. Låter rätt trist, men kan nog faktiskt vara en kul utmaning om man hamnat på en platå och desperat vill få fart igen. Som sagt, man behöver ju inte svälta och det är den stora fördelen med LCHF öht tycker jag.
    Fem barn!? Det är ju .. typ Afrika!
  • Ekorrfamiljen
    Lyckligamamman skrev 2011-02-28 15:11:02 följande:
    förhoppningsvis ska det det med fakiiiir! Flört I alla andra avseenden funkar det alldeles utmärkt såtillvida att magen mår bättre än den gjort på år och dar, jag är aldrig hungrig eller sötsugen nuförtiden, och pigg trots kroniskt sömnbrist (sover högst 2-3 timmar sammanhängande).

Jag får troligen skylla min sega viktnedgång på mitt ständiga kalorijagande och experimenterande av diverse suspekta dieter genom åren som gått. Jag har som de flesta i det här landet varit livrädd för FETT, och det får jag nu betala priset för.
    Jag vet PRECIS varför jag inte går ner i vikt, men vill inte acceptera det, därför tar jag nu till drastiska metoder.
    Tror du inte att din kropp tycker att du nått din optimala vikt då? Drömmer
  • Ekorrfamiljen
    Asereht skrev 2011-02-28 15:55:07 följande:
    Jag ser fram emot sommaren och grillsäsongen som en tok. Gu vad mkt god mat! Främst då grillat med olika röror osv. Vi grillar mkt i vår familj så sommarmaten är ju årets höjdåpunkt!
    Precis. Grillat med goda såser och röror är väl LCHF på sitt bästa!! Längtar också till sommaren.

Lättja: Bra skrivet!

Lyckligamamman: Men du väger ju inte så mycket till din längd?? Kroppen kanske tycker att det är lagom.
  • Ekorrfamiljen
    Lycka 1 skrev 2011-02-28 16:30:26 följande:
    Har läst om Fakirbiffar tidigare men hittar inget recept nu. Vet att det var med fläskfärs och en massa ägg gula iaf. Någon som har recept?

Sen läste jag att hemmagjord majonäs var ok. Någon som har recept på det?
    Menar du i stil med Skaldemans "bantarbiffar"? Googla väl?
  • Ekorrfamiljen
    Lycka 1 skrev 2011-02-28 16:30:26 följande:
    Har läst om Fakirbiffar tidigare men hittar inget recept nu. Vet att det var med fläskfärs och en massa ägg gula iaf. Någon som har recept?

Sen läste jag att hemmagjord majonäs var ok. Någon som har recept på det?
    Kan det vara något åt det här hållet du menar? http://fetbobba.net/fettskramd-arkiv/43.freebb.com/fettskramd/fettskramd-article316.html
  • Ekorrfamiljen

Vi brukar också gräddkoka vitkålen eller så kan man göra cole slaw eller köpa surkål. Mums!

Nu har jag fått in maken på att laga LCHF-mat igen. Här blir det stekt entrecôte, kokt blomkål, surkål och gräddig pepparsås.

• Ekorrfamiljen

2 kg på en vecka är ju kanon. (Sen ska man såklart inte gå ner så mycket varje vecka, kroppen ska ju hinna med också.) Speciellt när man varit från kolhydrater ett tag så att det inte bara är vätska.

Vi åt LCHF-middag igår och idag åt jag bara ägg med Bregott till frukost. Vill verkligen in i rätt fåra igen, efter att ha "unnat" mig massor av frukt, bröd och yoghurt som gravid. Nu är jag så fruktansvärt sugen på något "gott".. Funderar på att göra kaffe med grädde och kokosfett i och ta några skivor ost för att se om suget försvinner. Hunger är det ju inte.

• Ekorrfamiljen

Fiberhusk och Pofiber hittade jag på COOP Forum och ICA Maxi där jag bor. Sukrin har jag beställt från lchfbutiken.com (blev det rätt adress nu?)

• Ekorrfamiljen

FiaFunderar: Adressen till Kostdoktorn och en av Skaldemans böcker eller någon av alla underbara kokböcker som finns, eller Matrevolutionen då.

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**