• Kasihi

**Den stora feta LCHF-tråden**

Jag började med LCHF för 6 dagar sedan och min annars svulliga mage är väldigt mkt mindre.

• Kasihi

Så dumt att jag inte tog mina mått innan jag började med LCHF för 7 dagar sedan. Vägde mig bara. Vikten är minskad med 1 kg. Men magen är miiiindre. Sambon sade det imorse; var har din mage tagit vägen!? Den är mycket mindre! Hade varit kul att veta hur många cm det hade taggat mig än mer.

• Kasihi

Tack snälla för svar och tips En fråga, pm jag vill ha något gott till fikat, finns det nåt alernativ att mumsa på då?

• Kasihi
    Mandel skrev 2011-07-01 15:14:23 följande:
    Måste bara berätta!

Var på studiebesök samt ett seminarie igår med inriktning på lokal mat. Efter så var det buffé med lokala råvaror.
    När vi ätit upp första tallriken så springer jag självklart iväg och tar mer rostbiff, fläskytterfilé, äggsallad och hemkärnat smör. Väl tillbaka vid bordet så frågar jag kvinnan bredvid mig om hon itne ska ta mera varpå hon svara: Jag håller igen.
    Jag fick bita mig i tungan för att inte säga: Det gör jag med! med hela munnen full med smör...
    Underbart
  • Kasihi

Jag vägde ca 79.8kg när jag började för 25 dagar sedan. Imorse vägde jag 76.2 Det känns helt underbart! Och jag mår så mkt bättre utan sockret!

• Kasihi

SKIT! Jag mår inte bra, trodde helt att det är pga den hudinfektion jag åkt på som behandlas med bredspektra antibiotika 3 ggr om dagen. Men nu påpekade en vän att det kan vara LCHF som inte är bra för mig, att det kan ge mig lågt blodsocker och att min enorma trötthet, irritation mm har med det att göra. Jag vill inte sluta LCHF,
    har för första ggn i mitt liv hittat ett sätt att bryta mitt sockersug. Mådde ju bra innan hudinfektionen kom. Men blir
    ju rädd nu att det kanske är blodsockret. Vad gör jag???? HJÄLP???  

• Kasihi
    jeng skrev 2011-07-10 17:08:07 följande:
    Kroppen håller ett konstant blodsocker runt 5 även om du inte äter kolhydrater. du får alltså inte lågt blodsocker av att inte äta kolhydrater, däremot får du ett STABILT blodsocker. Visst kan man få omställningsbesvär av lågkolhydratkost, men det är ju övergående.

Jag har kört LCHF i 29 dygn nu. Mådde dåligt första veckan för att sen må bra.Men nu är jag yr, megatrött, irriterad, "dimsyn" eller vad jag ska kalla det. Och trodde att det hade med medicinen (heracillin) jag äter att göra. Men jag blir ju fundersam när min vän pratar blodsocker. Hon menade på att hon läst på nätet att flera som äter LCHF berättar om problem med blodsockret.
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**