**Den stora feta LCHF-tråden**
Varför är salt/vatten bra vid hjärtklappning? Och hur mkt ska det vara av varje?
Varför är salt/vatten bra vid hjärtklappning? Och hur mkt ska det vara av varje?
Jag var fuskat på ett sätt jag inte mår bra av i säkert en månad nu. Gått upp ca 2kg är trött och får migrän ofta och går med sug. Så fr.o.m. igår började jag om. Just nu känns det tufft, är sugen på det mesta som är proppat med kolhydrater. Tar mer än gärna emot lite peppning.
TomMon, tusen tack! Dina ord uppskattas mkt!! Jag har klarat mig igenom två dagar utan snedsteg nu. Det är en bra början. Kram
LadyMaria, jag såg ditt svar först nu men har faktiskt mumsat rysk yoghurt med lite grädde och hallon i ikväll. Det hjälpte! Hade ett hemskt sug. Och inte bara sug, mådde dåligt. Yrslig, lättirriterad, sur, abstinens på hög nivå. Kände mig nästan svimfärdig ett tag. Har ju fuskat rejält ett bra tag och nu tredje dagen utan socker så skriker kroppen efter det. Läskigt!
Nyss hemkommen från kalas där det bjöds på tårta och kakor. Jag mumsade lite rostade saltade mandlar och finncrisp med god ost på samt drack kaffe med en skvätt grädde.
Huldaskarin, tack snälla!!! Det betyder så mkt med peppning!!!!
Jag vaknade 03.45 inatt och mådde lite illa. Det ökade på en hel del och jag blev orolig att det var magsjuka. Men det var inte det tack gode Gud. Dock tror jag att det har med min totala återgång till LCHF att göra. Vad tror ni? Och vad ska man göra när det blir så? Har dessutom sendrag i en vadmuskel om och om igen. Känner igen det från tidigare men kommer ej ihåg vad man ska ta emot det.
HäxanSurtant, recept tack :)
HäxanSurtant, tack för ett suveränt pannkaksrecept Såå gott det var! Min mamma och jag som båda lchf:ar älskade dom. Jag har gjort på mandelmjöl tidigare och dom var bläääh. Dessa du tipsade om var toppen. Min son på 2 år som helt ratat tidigare favoriträtten pannkaka länge nu åt som bara den och ropade mera två ggr
Spenatplättarna, hur gör du dom?
Ninis:
2 ägg
2 dl grädde
2 dl mjölk
2 msk fiberhusk
En nypa salt
Jag hade dock i 3 ägg precis som HäxanSurtant. Jag hade vispad grädde till och tinade hallon.