• Kasihi

**Den stora feta LCHF-tråden**

Halloj, behöver lite tips till min duktiga mamma som gått ner från 112kg till 95. Hon känner sig just nu äcklad av fett och har dåligt med aptit. Vad kan hon göra?

• Kasihi

Hej kära LCHF-vänner, jag behöver Eran hjälp!
    Jag har ätit LCHF sen juli förra året och gått ner 9-10kg. Har stått stilla några månader nu då jag äter lite liberalare. Är nöjd med min kropp så det gör inget att jag står still. Idag var jag hos läkaren då jag har ett jobbigt tryck i huvudet och idag även yrsel. Dock har jag varit utsatt för mkt stress senaste tiden och igår fick en av mina älskade hundar somna in. Jag har inte ätit lika bra måltider som jag brukar men äter ändock.

Urinprovet visade enligt doktorn på att jag är i svält. Jag frågade om det var ketoner man såg, ja svarade han. jag sade att jag dragit ner på kolhydrater en hel del sedan juli förra året. Han frågade om jag gått ner i vikt. Jag berättade hur mkt. Han tyckte att det var väldigt mkt och såg fundersam och allvarlig ut kring att jag äter LCHF.

Jag är inte så insatt i detta med ketoner. Men inte är det på något sätt farligt? Han såg inga tecken på diabetes i urinen. Det är väl normalt med ketoner i urinen vid LCHF kost? Dock är jag förvånad att man såg det då jag ändå fuskat lite senaste tiden samt inte ätit så bra. Det har blivit en del microbröd med goda pålägg eller finncrisp med rejält med pålägg och smör istället för riktiga måltider senaste tiden. Inte hela tiden dock.

Vad tänker ni, behöver jag vara orolig?        

• Kasihi

Min mamma har gått ner 22kg med LCHF. Jag är så glad och stolt över henne! Hon vägde 112kg när hon började och väger nu 90kg och fortsätter neråt.

• Kasihi

Min duktiga mamma har gått ner från 112kg till 87,5. Jag är så stolt och glad! Hon är 169cm lång och vill ner till 70 kg.

• Kasihi

Jag har fuskat i veckor. Chips, strips, fikabröd, ris osv. Mår inte bra. Migrän. Känner mig svullen. Är trött. I förrgår återgick jag till LCHF. Sååå skönt!!!

• Kasihi

Favvopizzerian här i stan gör en specialrätt i ugn åt mig om jag ber om det. Den blir sååå god :-P Det är jag som önskat ingredienserna:

Skinka, kyckling, färska champinjoner, oliver, sparris, vitlök, gorgonzola rödlök, grädde.

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**