**Den stora feta LCHF-tråden**
Uppe på den är det riven ost.
Uppe på den är det riven ost.
Skånetös78 japp dom gör den i en ugnsfast form. Har precis smaskat i mig det med sambon. Sååå gott och sååå mättande.
Skånetös78, ja dom är helt suveräna! Jag får alltid lägga ihop precis vad jag vill och dessutom till bra priser. Det är aldrig sura miner.
Jag är också snittad och har mage. Vad kan snittet ha påverkat det?
Skånetös78, tack för svaret. Håller tummarna att du får hjälp!
Gällande yoghurt så tycker jag mkt bättre om den ryska. Mildare och krämigare.
Hur ställer ni er till larmen om att lchf orsakar stroke? Jag har inte varit ett dugg orolig. Tills igår då min mamma fick vad man tror är ett lättare strokeanfall. Hon är inlagd på sjukhus nu. Hon har ätit lchf sedan ca 7 månader och gått ner från 112kg till 85.6kg. Hon har ju mått så bra och sluppit ifrån sin fibromyalgivärk så sker detta. Blodproverna säger att hon ligger lite högt i kolesterol. Jag har dom olika värdena. Är det någon som är duktig på att tolka sådana? Hon är satt på statiner. Usch känner mig villrådig.
I tors skedde det. Skrev fel.
Hej igen, nu är mamma hemma sedan en timma. Hon skulle ha fått träffa en dietist innan hon åkte men sedan blev det ändrat och hon ska få en kallelse. Jag bad sköterskorna på avd att leta bakåt i tiden för att se hur kolestorolvärdena varit tidigare men man hittade ingen sådan provtagning från förr trots att mamma kontaktat vården pga fetma förut. Jag har läst matrevolutionen och delen om kolesterol samt friskat upp minnet via kostdoktorns blog men jag blir inte klok på hur man ska tolka dom olika värdena. Frågan är hur mamma ska äta nu innan hon träffar en dietist, samt är dietisterna insatta i ny forskning? Jag känner mig helt förvirrad. Någon skrev att hon kanske borde äta mer protein istället för fett och då träna styrka. Men min mamma på 67år är ingen träningsmänniska så jag vet att hon inte skulle hålla vid träning. Ska hon inte äta fett tycker ni? Vågar hon fortsätta med smör i matlagning samt grädde i kaffe osv. Vi har pratat med sköterskor och läkare men dom är ej insatta i matbiten utan tycker mest att det är jättebra att hon gått ner 30kg i vikt.
TACK för eran omtanke!!