• Kasihi

**Den stora feta LCHF-tråden**

Är det någon som har något gott chokladbollsrecept?

• Kasihi

MissBoring, jag lät smeten stå 10 min innan jag började steka så den fick "tjocka till sig". Bäst blev dom pannkakor som jag stekte på mellanvärme, lite ner mot lågt och som fick ligga till sig en bra stund på var sida innan jag vände dom.

• Kasihi

Ninis, gällande chokladbollarna, det nämns ev sötning. Behövs det? Vad ska man isåfall använda och hur mkt? Finns det vettig sötning att köpa på en vanlig liten Icabutik eller en liten Coop?

• Kasihi

Jag behöver tips på goda men enkla snabba rätter som jag kan bjuda min mamma på. Vi har börjat lchf-luncha ihop hos henne. Jag lagar maten medan hon ser efter min 2åring. Det finns inte jättemkt tid därav frågan om lite enklare snabba rätter. Gärna sånt sonen kan gilla med.

• Kasihi

Min sambo har börjat med lchf sen 7 dagar tillbaka. Han var en storkonsument av coca cola innan. Drack VARJE dag sen 20år. Just nu mår han riktigt skit. Han är fruktansvärt zombietrött. Han är irriterad, deppad osv osv. Han är påväg att ge upp pga detta. Han säger: meningen är väl att jag ska må bra!? Han behöver verkligen äta lchf. Han har bukfetma och äter blodtryckssänkande mediciner. Hur länge kan man må såhär pga borttagandet av socker och stärkelse?

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**