**Den stora feta LCHF-tråden**
Är det någon som har något förslag på något lchf-vänligt som kan vara lämpligt som samtidigt är snällt mot magen? :/
2,4 kg ner sedan starten för två veckor sedan! Och då har ändå fusk infunnit sig ;) taggad till tusen nu (fast jag har rn del att gå ner :P)
Korin: ingen aning, jag kan inte ens säga att jag motionerat.. Men jag hade från start 23.8 kg att gå ner, så det finns att ta av ;)
Ica maxi, coop och lidl har mandelmjöl här - på olika ställen i butiken: 1. Bakavdelningen (mjöl). 2. Glutenintoleransavdelningen. 3. Gryn- o nötteravdelningen.
Ingen har dock kokosmjöl eller ekologiskt kokosfett - då får jag gå till hälsokost!
Nikhita: Jag vill veta vad det var för bok paret fick som sades ha "allt ni behöver veta om LCHF"..! Du hann inte se?
Jag tycker det är en konstig regel det där med 5kh/100gr för om jag äter 400 gr av del är jag uppe i 25 kh, men om jag däremot äter 100 gr av något som kanske mättar mer men som innehåller 7kh/100gr så har jag ju bara fått i mig 7kh... Jag tror att bästa är att äta med förnuft, och det som innehåller mer kh äter man mindre av.
Jag barade ex minimuffins med 1 dl vetemjöl i och per muffin innehåller de 2,5 kh - visst, det är mer än om jag bakat med mandelmjöl (som släkten inte tål, de är dom som ska få muffinsen), men tanken är ju en, max två minimuffins - inte att man ska äta sig mätt på dom - o i det fallet är det ju "okej" med vetemjöl - det är ju trots allt dagens TOTALA intag av protein/fett/kh som räknas..
Jag menade 500 gr av första livsmedelt ;)
Hon den där: 20 kh, 100 protein, 100 fett per dag (i gram).