korin skrev 2012-03-30 22:30:03 följande:
Hej allihopa!
Jag skrev det här svaret till en tjej jag pratat med om lchf men inte fått svar så jag sänder det vidare här och ser om någon vänlig själ vill ge mig lite tips!
Jag kämpar på, det går riktigt bra och jag har inte fuskat på snart två veckor, och godissuget är inte alls stort.När min sambo tex äter godis/chips är det inte svårt att stå emot längre. Jag unnade mig några glas rödvin i helgen.
Jag äter hallon med kesella och grädde när ja bli sugen på något gott, tycker det är så smarrigt och känns som lite lyxigt att få unna sig, hoppas det är okej att äta?
jag vet inte hur viktigt det är med att inte äta för sent på kvällen när det gäller lchf?
Men ja brukar inte äta senare än 8-9 på kvällen.
Något jag börjat tänka på mer å mer nu när jag kör såhär stenhårt,(hoppas jag iallafall) hoppas jag inte gör någon jätte tabbe och äter något jag egentligen inte får fast ja tror ja får det, det är det som är surt, =/
tex oxfond till såsen? :S
Men tänk om jag äter för LITE kolhydrater och står still i vikt? även andra ämnen så kroppen inte får i sig allt den ska, vilka nötter är OK att äta?
Om jag ska börja räkna exakt hur mycket kolhydrater jag får i mig på en dag hur gör jag då? jag är så dålig på att räkna, därför jag inte är så populär på att räkna kalorier =/
Alla ni som ser detta och vill flika in med något tips,råd, vad som helst, gör det.
Jag är rätt så ny på det här.
Jag försöker variera min kost så mycket som möjligt å det jag äter mest är.
kaffe m grädde
ramlösa
mjölk
A-fil
avokado,
grönsallad,ruccola,tomat,paprika,gurka,
brie ost
hallon
om ja gör en smoothie nån gång så gör ja av en banan,lite frysta bär, grädde och A-fil
kesella
rödvin
ägg
köttbullar
kött
fisk
kyckling
korv
oxfond och grillkrydda med grädde och champinjoner(sås)
Ja har säkert glömt massor av saker,men jag kollar alltid innehållsförteckningen och går aldrig över 20/100
sen i tex i kesella är det 16/100, men dom jag frågat har sagt att det går bra?
och såklart, mycket grädde får ja i mig om dagarna,
TACK på förhand! En som kämpar!!!
Om du har en iPhone så ladda ner appen ShapeUp - där kan du skriva in allt du äter under en dag så räknar den ut fett/protein/kh åt dig! :) Om inte så kan du använda sökverktyget på
för att kolla näringsinnehållet i de produkter du äter. ;)
Smetana är en god variant ist för kesella/yoghurt annars. hög fetthalt och lite kh! :)