• sininen

**Den stora feta LCHF-tråden**

Ioanna skrev 2011-04-10 21:53:55 följande:
    idag fick jag reda på att en tjej som jag nyligen lärt känna och som är skitsnygg i kroppen gått ner 30 kg med LCHF - imponerad och inspirerad :)

själv fortsätter jag ner - nu 8,5 kg minus sedan 10 januari - heja mig! och heja oss alla som kämpar på!
    Åh, det låter ju alldeles fantastiskt!

Jag och min sambo ska börja med LCHF på lördag. (vi har inte råd att lägga om kosten förräns då). Jag har 16kg att gå ner och har testa allt förutom det här. Eller allt och allt men mycket! Jag har precis slutat vara vegetarian så det kommer också bli en utmaning. Men jag är en sån kolhydratsjunkie så nu måste nåt göras! Jag har varit överviktig hela mitt vuxna liv..
  • sininen
    Faile skrev 2011-04-12 09:48:42 följande:

Mina kompisar tror att jag blivit galen av lchf-sekten som äter äggsmör och äggmjölk
    Båda låter ju rätt nasty.

I Finland äter man äggsmör ganska ofta. Gott ju. ^^ 

Vi börjar med LCHF på lördag och funderar över det här med frukostar. Med en bebis i fokus orkar jag inte alltid ställa mig och koka/ steka mat... Kesella är gott. Funkar det? Jag har kollat massa recept på nätet och det verkar inte bli omnämnt nånstans så då undrar jag om det innehåller något som man ska undvika?
  • sininen
    Denebola skrev 2011-04-12 10:50:34 följande:
    Kesella är ganska magert. Satsa i så fall hellre på creme fraiche. Annars tipsar jag om ägg- och baconmuffins, gör en storsats, frys in och ta upp ett par på kvällen så tinar de i kylen. Ät kalla eller mikra 30-60 sekunder.

Ägg- och baconmuffins - 12st

10 ägg
    1 dl vispgrädde
    2 dl ost
    2 pkt bacon
    peppar

Blanda ägg, grädde och peppar.
    Klipp baconet i små bitar och stek.

Fördela ost och bacon i muffinsformar. Häll sedan över äggsmeten.

In i ugnen i ca 175 grader i 20 minuter. För att få färg på muffinsen kan du höja temperaturen till 200 grader de sista fem minuterna.
    Ah, ok! Då är jag med. Tack för receptet, det ska vi absolut testa. Låter smarrigt.
  • sininen

Haha, jag är också lat. Eller snarare, virrig småbarnsmorsa. Jag börjar en sak och fortsätter med en annan. Det får bli skalade här med.

En till fråga, när ni började med LCHF, gick ni upp i början? 

• sininen
    Southern Belle skrev 2011-04-12 23:40:36 följande:
    Nej men jag har hört om andra som gick upp i början, innan kroppen ställde om sig.
    Ok. Jag räknar med det värsta men hoppas på det bästa. Vi börjar när min sambo har ledigt tre dagar så mår jag superapa så får jag iaf hjälp med dottern. Sen ska jag låta vågen vila ett tag.
  • sininen

Jag kunde inte hålla mig tills lördag så jag började mitt nya liv idag höhö. Och visst mår jag illa, men det gör inget. Jag testade att dricka kaffe med grädde istället för mjölk men det smakade inte gott så jag kör med helmjölk istället.

Dessutom har jag eeen fråga igen. Vad har ni märkt för "bieffekter". Alltså typ finare hy? Tjockare hår? Nåt i den stilen? 

• sininen
    jeng skrev 2011-04-13 20:24:35 följande:
    Haha:

Om ögonlocket på bara ett öga är svullet och det gäller höger öga på en person som är högerhänt, kan man misstänka en toxisk reaktion. Oftast har personen tagit i t.ex. blommor (pelargonier) och fått lite växtsaft i ögat.

Eller en myrjävel... 
    Bara du håller koll på att du inte får symptom i svalget så ska det nog inte vara nån fara. Hoppas att det går över snart!
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**