**Den stora feta LCHF-tråden**

När man är stressad så utsöndras kortisol. Som gör att man kan gå upp i vikt.
HEHE. Vi har varit på begravning i Finland och jag har svullat så det står härliga till. Magen är i kaos och jag har lagt på mig 3kg på 4 dagar.
Dags att skärpa sig kanske. Idag blir det nog omelettpizza till lunch. Den var så himla god senast.
Jag är glada tanten. Jag har nått mitt första delmål och är för första gången på jättelänge normalviktig.
För att jag ska verkligen fortsätta vara duktig så har vi beställt en matkasse hem till dörren med LCHF-recept och idag kom första kassen. Skitbra när jag jobbar och inte orkar planera och handla en massa.
Jag har precis prenumererat på den där nya LCHF-tidningen och hoppas att den ska ge mig lite inspiration för just nu har jag hamnat i värsta fällan. När jag väl lagar mat så är det LCHF. Däremot så händer det saker hela tiden och då tröstäter jag. Då packar jag på mig extra och magen hinner inte alls med i svängarna.
Jag är gastric bypass-opererad och mår så himla bra när jag lyckas hålla mig till LCHF. Inga obehag från magen, inget som råkar "fastna" och jag får inga sockershockar. Har ni tips på vad som kan hjälpa en att få bukt på skiten? Hur lyckas ni hålla er?
Jag gör med fiberhusk! Det är jättegott och så steker jag dom med mycket smör så att det blir en mumsig kant.
Jag gör så här: en halv matsked fiberhusk, ett ägg, en matsked creme fraiche och så lite grädd i, vispar ihop och steker. Vispad grädde till.