Cassanna skrev 2011-07-05 09:29:11 följande:
Hej på er alla LCHFáre :)
Tänkte joina er här inne. Har inte varit inne på familjeliv på länge och har nu det senaste ca 4 månaderna börjat äta mer lchf. Tänkte kika in o se om det fanns några trådar i ämnet och det fanns ju massor :)
Äter lchf både för att gå ner i vikt och för hälsovinsterna. Jag har gått ner ca 4 kg och har inga sockerdippar längre som jag hade förr med illamående, yrsel och flimmer för ögonen. Jag har en helt annan ork i kroppen och ett bättre tålamod med mina barn :)
Jag har precis köpt magnesium och omega 3 som jag ska börja peta i mig tänkte jag. Äter ni oxå tillskott?
Är en trogen lifezone-bloggläsare!
Barn...hur tänker ni vad gäller barn och lchf? Vi tänker inte ta bort alla kolhydrater för barnen men vi tänker inte heller bidra till detta masskolhydratproppande tänk vad gäller barn
Ja, dom kommer få ketchup o makaroner ibland men inte 5 dagar i veckan. Och ja, dom kommer få lördagsgodis osv. Men vi tänker mer ta bort flingor, sötade yoghurtar, saft o juice för ofta, ljust bröd o dyl. Hittade en "öl"-korv som barnen gillade som heter "white angel". Perfekt till picknick eller mellanmål :)
Dottern kommer att få äta potatis och bröd (hon är 8 månader) men däremot ska det vara rena livsmedel, inga tillsatser och så. Vi kommer inte försöka få henne att äta LCHF sen. I förskolan och skolan får dom ändå massa kolisar så jag gissar att hon skulle bli överviktig då.