-
I hear yah. Jag reagerar också skitlätt på saker. Trots att jag äter mediciner. Skitskumt. Mitt sätter sig allra mest på luftvägarna. Galet störigt men inget farligt. I regel brukar det hända just när jag är också hemma med bebis haha.jeng skrev 2011-04-13 20:33:37 följande:man blir ju inbillningssjuk. speciellt när man sitter ensam hemma med ungarna... men jag brukar få allergiska reaktioner på både det ena och det andra, men aldrig allvarliga reaktioner utan bara kli och störande... men det tar ju ett par timmar innan det släpper, speciellt om jag inte tar allergimedicin. försöker ju hålla mig ifrån den nu så det känns inget kul att ta den om det släpper ändå.
-
Jag har en kompis som är himla smal men precis som du, en kolhydratsjunkie hehe. Jag är det också men är överviktig. Anyways, jag tycker absolut att du ska testa. Min kompis har kört en vecka nu och enligt hennes kille är hennes humör mycket jämnare nu.Madelen skrev 2011-04-13 20:36:22 följande:Hejhej! Jag funderar på om LCHF kan vara något för mig och hoppades på att alla kunniga härinne kunde svara på det
Jag har 20 i bmi och är väl smal förutom magen som inte är heelt återställd från graviditeten, men ok. Mitt problem är att jag är så sjukt ohälsosam. Jag kan äta bra och nyttigt en hel dag och sen kan jag utan att vara hungrig, äta kanske 100-200 gr choklad, chips, glass VARJE kväll. Oftast blir jag så sugen att jag inte kan tänka på något annat men jag kan itne sluta när suget går över. Jag tror att antingen har jag någon ätstörning typ hetsätning eller så är det kolhydraterna som triggar igång det.
Vad tror ni? -
Det låter skitbra.helene306 skrev 2011-04-13 20:58:47 följande:Jag är bättre i hyn men några finnar vill envist inte släppa från min rygg
Fast jag är bättre än vad jag var innan. Tjockt hår har jag alltid haft men nu är det extremt tjockt. Jag har aldrig kopplat det med lchf utan mer att det blivit så efter barn. (som visserligen kom för 1 år sen). Håret växer däremot så det knakar!
Jag har skitkass hy och håret bara ramlar av nu. Men jag läste nånstans att hormonerna balanseras med LCHF och då kanske det blir bättre för mig.
Meeen. Dom som påstår att LCHF är en lätt diet har jävligt fel. I synnerhet om man har levt på dom uråldrade kostråden. Jag mår galet illa redan efter första dagen men jag tror inte att det är omställningsbesvär (har saltat som en galning och druckit jättemycket vatten) utan mer att jag helt enkelt inte är van att äta flottig mat. -
Jag hade gärna velat väga 65kg. Fast mitt mål är att komma till 70. Väger ett kilo mindre än dig. Hur lång är du?Jessika82 skrev 2011-04-13 21:56:49 följande:Min dröm är 60kg... Men idag väger jag 78kg fattar inte hur jag ska få ner det till mindre nivå, får fundera lite...,
-
Jag kände också samma sak. Och det där med bajsandet, det hände aldrig för mig och jag har fött två barn.Linda1976 skrev 2011-04-14 11:42:44 följande:Bajseriet glömmer man/märks inte. Man är upptagen med annat. Men jag tyckte det var vidrigt att ligga halvnäck och utlämnad inför människor jag inte känner. Kanske barnsligt, men så kändes det. Jag gör verkligen aldrig om det.
Den här gången hade jag köpt en sån BH från apoteket som jag hade på mig under förlossningen så att jag skulle känna mig lika näck.
I knooow att man inte ska väga sig varje dag men jag gjorde det ändå. Det står -0,7kg idag. Snacka om att kolisar binder vätska! -
Dag tre idag och jag har tappat ännu mer vätska. Men sen mår jag ganska illa också. Men det är skönt att det händer grejer i alla fall.
-
Vi har hållt på i ett par dagar nu och än har inte illamåendet släppt. Dessutom reagerar min mage ganska hårt med det här. Meeen jag hoppas att det ska över snart. Vi har varit ute och flängt en massa tre dagar i sträck med massa frestelser men vi har klarat oss. Däremot åt vi på Max idag. Dom har en low carb-burgare. Har ni testat den? Den kanske inte följer alla LCHF-regler men det är bättre än att gå hungrig eller att äta en burgare med bröd.
-
Oj, nu postade jag för snabbt. Jag skulle skriva med att jag håller på att bli lite knäpp med det här med kolhydraterna. Ni som håller stenhård koll, väger ni maten?
-
Folk här har startat lite i olika omgångar tror jag.gelemamman skrev 2011-04-17 19:31:38 följande:Hej!
Tänkte höra om jag får studsa in här hos er, trots ni har startat långt innan mig??
Jag har precis läst på en hel del om den här typen av diet och tror att den kommer passa mig rätt bra, fick den dessutom rekomenderad av en personlig tränare. Har försökt och köra den idag och det har gått helt ok tycker jag.
Men jag måste erkänna att det känns helt knasigt och hälla vispgrädde i kaffet när jag är ute efter att gå ner i vikt!
Sen måste jag bli lite nyfiken och fråga hur det har gått för er? Ni som har hållt på några veckor minst, har det verkligen fungerat?Vi (jag och sambon) började för mindre än en vecka sedan. ^^
Ah, du får hålla mig uppdaterad om hur det går med din rosacea. Sambon har det också och äter mediciner för det men då måste han hålla koll på vad han äter och sånt tycker han är skitjobbigt. Så kan han slippa sånt blir han glad.Bordeaux skrev 2011-04-17 18:19:31 följande:Sininen, jag ska börja hålla koll på måndag och skriva in ALLT i matdagboken så jag får koll. Jag åt helfel en dag och magen reagerade och då bestämde jag mig, jag vill ha koll, jag vill göra rätt, jag vill bi av med min rosacea och gå ner i vikt. Nu är rosacean viktigare än vikten men eftersom jag är tjej så vill jag alltid ner lite kilo, och speciellt som många här pratar om vikt- och centimeter minskningar
Idag mår jag värre än någonsin och jag vetekatten varför. Jag har käkat lite hallon idag ihopp om att lite mer kolhydrater ska hjälpa till men än har det inte blivit ett dugg bättre. Jag har typ klimakteriebesvär haha. Är kall och varm i omgångar. Nu är jag svettig helt utan anledning. Helt galet! Så idaaag hade jag gärna hinkat i mig två liter light cola och chips till. Suck!
Vi kanske gör nåt fel? Dagens mat har sett ut så här:
Frukost: omelett med creme fraiche till.
Middag: Low carb-burgaren på Max. Den har alltså inget bröd till utan är mellan salladsblad.
Mellanmål: lite hallon med creme fraiche.
Kvällis: Kaffe.. med mjölk. Grädde fixar jag inte riktigt än.
Vad tror ni? Vi kanske har skurit ner för mycket på grönsaker. Igår var den enda grönsaken vi åt gurka.. -
Jag har hamnat i en ond spiral. Jag jobbar nätter och behöver extraenergi really bad. Har ni några tips på saker man kan äta på natten?
Just nu är det kakor, godis och Red Bull som gäller. Suck.