• Annanym

**Den stora feta LCHF-tråden**

jeng skrev 2011-04-11 22:15:14 följande:
    ja, jag hoppas på det för min egen del iaf!
    eller så är jag kolhydratbakis så att enda utvägen är att äta ännu mer kolhydrater för att kompensera! :-P nä, det ska vi inte hoppas på.  
    Svårt för dig om du har sån halsbränna, men jag håller tummar och tår för att du får en bra dag imorgon!
  • Annanym

Idag hittade jag en nyhet i godishyllan: Marabou mjölkchoklad med nötter och maräng! Okej tänker ni, vad har det med LCHF att göra? Tja, absolut ingenting. Jag köpte ett sånt där finfint erbjudande om tre för 25 och tänkte "en åt kompis A, en åt kompis B och så... ja, så får vi se vem som får den tredje". He, heee. Nån som kan gissa vem det blev?

Men - och det här är en bra sak - jag åt en bit och det smakade som sött, lite frätande, klister. För att vara helt på den säkra sidan tog jag en bit till, men det var ännu läskigare så då lämnade jag resten till kompis A som redan fått en egen choklad och gillade den.

För övrigt tror jag att jag har tappat all extravätska jag lade på mig efter helgens avåkning i kolhydratbacken. Vägning först på fredag och då hoppas jag på ett nytt lägstaresultat - för den här omgången!

P.S. Hörde ni det där om Ulf Ekman och Stephan Rössner? Joo, de är visst samma person, det är därför man aldrig har sett dem ihop på bild.

• Annanym

Jag kommer inte att gå med i FB-gruppen, men känner viss oro för att den här tråden ska dö ut nu...

• Annanym
    Linda1976 skrev 2011-04-13 09:36:43 följande:
    Däremot så är Fejan ett bra komplement om man har en specifik fråga till någon, eller söker ett recept - för såna frågor faller lätt bort här i mängden av inlägg
    Fint att tråden ska leva. Håller med om att recept är nästintill omöjliga att hålla reda på här i tråden. Så snälla alla som lägger upp något gott recept här: Lägg det i recepttråden också!!

Själv är jag bra på gång idag, men rätt hungrig. Har ätit brieostbitar inrullade i parmaskinka till frukost. Det är som att jag längtar något annat. Typ polarkaka med smör och ost och att doppa i varm choklad... Men nä. Till lunch blir det köttbullar och blomkål. Känns som om jag är svår att tillfredsställa idag.
  • Annanym
    Nallebjörnis skrev 2011-04-13 10:13:45 följande:
    Jo jag vet mannen säger det åxå... och att det hjälper inte!
    Ska försöka!!
    Duscha,ha sex, spela tv-spel, sticka, diska, måla, eller gör något annat som håller händerna sysselsatta. Peppar! (Som i "pepp" inte som i kryddan.)
  • Annanym
    Nallebjörnis skrev 2011-04-13 11:40:28 följande:
    bläääää jordnötter
    Må så vara, men tänk vad härligt med mandelsmör, pekansmör, valnötssmör, macadamnötsmör... Mmm! Kan tänka mig många härliga varianter.
  • Annanym
    Maddisen80 skrev 2011-04-13 12:17:22 följande:
    hej idag vägde jag mig hos distriktsköterskan har gått ner 3 hekto på 3 dagar inte så mycket att hörra för men iaf lite grann.
    På tre dagar är det väl väldigt mycket! Grattis.
  • Annanym

Fiskspa?? VAD är det?

Alltså, jag tycker äggmjölk låter så fullständigt motbjudande att jag inte ens kan förmå mig till att prova. Tycker verkligen ALLA om det? I så fall får jag kanske överväga att testa ändå, men bara tanken ger mig kväljningar. Medan groddar däremot är toppengott.

• Annanym
    Nallebjörnis skrev 2011-04-14 22:04:04 följande:
    Man stoppar ner fötterna i ett akvarium typ och så är det speciella fiskar som äter på ens fötter....
    ja har inte heller vågat testa äggmjölk ;)
    Ha, haa! Tror jag läste om det i nån bok, men trodde det var påhitt. Ha så härligt med fiskarna då!
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**