• Annanym

**Den stora feta LCHF-tråden**

Jag har förresten haft smör (Extrasaltat!) i kaffet en gång näär jag blev döhungrig på jobbet och inte hade nånting annat. Toppade med kakao. Trodde jag. Det var kanel. Smakade som kanelbulle! Gott i början, men blev lite kväljande mot slutet.

• Annanym
    Linda1976 skrev 2011-04-15 06:08:40 följande:
    Hejdå tråden - nu drar jag till Ullared - vi ses ikväll!!

(FL-beroende? JAG? Nej nej nej!! *slår mig på knäna och skrattar falskt*)

Ha en bra dag! Hjärta 
    Köp allt du ser!
  • Annanym

Tack för svar om äggmjölksdrycker. Kanske ska prova chokladen. Försöker peppa mig med att det blir ungefär som äggtoddy fast utan socker. Tjohoo...

Hade vägdag idag och hade bara tappat två hekto. Ja, ja. Tacksam för neråt iallafall.

• Annanym
    yena89 skrev 2011-04-15 12:34:37 följande:
    Guuud jag darrar och skakar. Är mitt uppe i matlagningen och så ringer det, ett nummer jaginte känner men det vara sundsvalls-nummer så trodde det var nån som ringde från kommunen som jag hade kontakt med.
    Då vart det en tant som ringer och säger jag kanske får jobb och vill prata lite med mig. Jag blev skitnervös och sprang ut i hallen så hon inte skulle höra musiken och jag fattade inget och hjärnan stod still och jag vet egentligen inte om samtalet slutade bra eller itne men tror det var nåt med att hon skulle höra av sig med vidare info xD

Så när jag la på luktade det bränt så jag hade haft maten på högsta värme xD men den går nog att äta fortfarande.
    usch, behövde bara skriva av mig xD
    Grattis, vad spännande! Håll oss underrättade va?
  • Annanym

Nu har jag också kollat Anna Skipper - på Play. Jaa, ganska ren LCHF va? Förutom proteindrink och sojamjölk/-grädde. Men jag vet inte, jag tycker inte hon såg SÅ stor ut tjejen. Jag menar inte som 170 kilo. Tyckte hon var väldigt snygg.

• Annanym

Och ni skriver och skriver! Orkar inte läsa ikapp, men hänger på här. Världens förkylning i kroppen känns det som och ett ohyggligt kolhydratsug. Försöker stävja med brie och torkad skinka, men vill egentligen bara trycka en familjepack ostkrokar eller en B&J. Tror jag går och lägger mig.

• Annanym
    P3E skrev 2011-04-16 21:46:20 följande:
    Usch och fy! Skulle bara smaka liiiite på tårtan det blev en tårtbit + en hel desirébulle!!
    Fast det värsta är att jag föll tillbaka i gammalt bulimibeteende och snabbt gjorde mig av med det igen. DET känns inge vidare samtidigt som min gamla ätstörda hjärna är nöjd

Jag som varit så nöjd med att LCHF inte triggar igång min ätstörning på samma sätt som typ VV el. Cambridge gör. Skit!!

Nu tröstäter jag 86% Marabou...
    Jobbigt när man "sviker" sig själv och faller tillbaka i det gamla som man vill lämna. Hoppas du ändå kan vara snäll och förlåtande mot dig själv i det. Själv faller jag ofta in i dålig-tänkandet, när jag har trillat dit tillfälligt (även om jag inte kräks) men strävar efter att inte straffa mig själv för snedsteg utan att peppa mig själv att fortsätta på det bättre spåret. Lycka till.
  • Annanym
    Mandel skrev 2011-04-17 08:10:21 följande:
    Har också värsta förkylningen i kroppen. För att vara äcklig så kan jag inte ens minnas att jag någonsin har snorat så grönt och segt...
    Är dock förvånandsvärt pigg!?!

Klarar mig dock undan kolhydratsuget. Är fortfarande "livrädd" för att bli sjuk om jag skulle äta "vanlig" mat eller godis och må dåligt har jag INTE tid med.
    Kommer säkert en dag när jag vågar "fuska" men än så länge har jag klarat mig i 8veckor.

Krya på oss!
    Japp, krya på oss. Med lite ingefärs- och citronvatten ska det väl bli bättre. SKa bara köpa ingefäran först. Och citronen...

Jag klarade mig faktiskt undan igår, genom att gå och lägga mig. Men i morse kunde jag knappt tänka på fett eller ägg, så det blev vnågra skivor ost till frukost. Inget jag kommer att stå mig på direkt. Får fylla på sedan.
  • Annanym
    jeng skrev 2011-04-17 08:17:11 följande:
    Vaknade med tjock hals och igenkliade ögon och inser att Björkpollenet är igång! 3 lugna dagar blev det mellan hassel och Björk alltså... Finfint. Det värsta är att jag får halsbränna av allergin....
    Åååh nej. Deppigt.
  • Annanym
    sininen skrev 2011-04-17 15:51:26 följande:
    Oj, nu postade jag för snabbt. Jag skulle skriva med att jag håller på att bli lite knäpp med det här med kolhydraterna. Ni som håller stenhård koll, väger ni maten? 
    Inte ett dugg! Men jag håller förstås inte stenhård koll heller. Äter det som är bra tills jag är mätt. Det funkar än så länge.
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**