• Annanym

**Den stora feta LCHF-tråden**

Denebola skrev 2011-04-27 13:12:32 följande:
    Klart du inte ska! Släng (eller göm om du inte vill vara lika drastisk) hela rasket, om någon undrar varför så säger du att påsken är över
    Jamen vad fan! Jag ställer ut det i köket såklart! Supertack för att du hjälpte mig tänka.
  • Annanym
    Annanym skrev 2011-04-27 13:15:37 följande:
    Jamen vad fan! Jag ställer ut det i köket såklart! Supertack för att du hjälpte mig tänka.
    Done! Och jag smakade inte en enda.
  • Annanym
    Clanica skrev 2011-04-27 13:24:49 följande:
    Toppen. köket är perfekt om man vill bli av med sånt man är rädd ska slinka ner i sin egen mage.

Hos oss säger det bara svisch så är allt borta...
    Samma här! I morse fanns det ett annat gigantiskt ägg med säkert två hekto godis kvar i. Nu var det borta! Så någon kommer att bli glad att jag fyllde på.
  • Annanym
    Nallebjörnis skrev 2011-04-27 13:26:32 följande:
    Duktig!! Ja kasta allt godis vi hade hemma ida *stolt*
    Bravo!
  • Annanym
    Kaya skrev 2011-04-27 13:46:45 följande:
    GAAK! jag gjorde just en särskrivning! Har jag aldrig gjort mig skyldig till i mitt liv förut! Jag skyller på att jag är sjuk.

DAGISBACILLER heter det!!!

K
    Såja, såja, du är bland vänner. Vi älskar dig precis som du är. Dessutom menade du väl "dagis baciller" som en genitivform?
  • Annanym
    Kaya skrev 2011-04-27 13:50:34 följande:
    Valnötsbollar är något mycket gott och enkelt att göra som jag älskar att äta till kaffet.

Mixa naturella valnötter, lite kakao, lite pepparkakskrydda, lite starkt kaffe och en klick smör i matberedaren så det blir en kladdig massa. Rulla till små bollar i kokosflingor och ställ in i kylen så de blir fastare. (Det här med kaffet och smöret är något jag hittade på senaste gången bara, annars blir det bollar även utan detta men då får man mixa lite längre så valnötterna verkligen finfördelas och går att rulla till bollar!) Om man skippar kakaon blir det "blonda" bollar... Man kan smaksätta med annat än pepparkakskrydda om man vill. Det enda man INTE kan ta bort är valnötterna!
    Mmm! Ska testas!
  • Annanym
    yena89 skrev 2011-04-27 14:05:21 följande:
    Det är ju en del fikastunder på hem, iaf när jag hade praktik där. Gemensam personalfika på morgonen och på eftermiddan. Såklart med massa bröd, lätta och smältost och light-ost.
    Jisses. Hoppas dom är snälla och accepterar min kost. Jag har ju verkligen hört hemska berättelser om folk som nästintill blivit mobbade för sina matlådor eller för dom inte tar en kaka :/
    Hur är det på era jobb?

Men min kompis som jobbar där som timvikarie menar att alla är jätte snälla så hoppas det ska gå bra.
    kommer bara tycka så synd om alla gamlingar jag vill helst smuggla in lite smör och grädde där :(
    Det är upp och ner på mitt jobb. En del är väldigt skeptiska (smal, sportig vet-bästare och 50-plustanter) andra är nyfikna på mina goda lådor och ett par till kör LCHF eller GI. De flesta bryr sig inte. Är du bara självklar i det du gör så kommer de flesta inte ens undra. Och de som stör sig tror att det bara finns en enda sanning och det är deras. Man kan inte göra något åt dem.
  • Annanym
    Segelvind skrev 2011-04-27 20:38:22 följande:
    Något jag också funderat på idag är att LCHF inte är en så social "diet"....Det funkar lixom inte på jobbet när det är beställt kaffe och fralla att dra av osten och slicka smöret av frallan och sen lämna den på tallriken....känns lite socialt inkompetent......

Sen ett annat bekymmer......vad funkar att slänga i sig när man har bråttom?? Visste att det skulle ta lång tid att köra hem idag och innan jag satte mig i bilen var jag bara tvungen att äta något. Blev ett kokt ägg med majonäs som jag haft med.....men det känns lixom som att man vill ha något "enklare" i skafferiet/fickan/väskan.......
    Alla som är socialt inkompetenta räcker upp en hand! *räcker upp handen* Jo, för jag gör faktiskt så. Drar av smöret med pålägget och äter det, men lämnar mackan. Helt fräckt. Även om jag gör det så diskret som möjligt.

Och paniksnacks för mig brukar vara lite nötter (rostade, saltade macadamnötter är smaskens!) men det finns ju typ ölkorvar och sånt som man kan ha i rumstemp. Var bara vaksam på kolhydratinnehåll! (Tips från Denebola.) Finns det tillgång till mataffär köper jag ofta en bit brieost eller liknande. Ibland har de miniostbrickor, en förpackning med fem små munsbitar av olika desertostar. Perfekt!
  • Annanym
    Segelvind skrev 2011-04-27 21:39:27 följande:
    Okej....men om man går ut och fikar med en kompis....vad väljer ni då?
    Oftast är det ju mackor och latte som gäller......
    Känns ju lite "B" att betala 70:- för en macka på fika och sen bara mumsa i sig pålägget......

Jag menar inte att vara negativ! Har verkligen kämpat idag och lyckats riktigt bra.....bara funderar över eventuella fallgropar...

Sen vore det tacksam om någon erfaren själ hade informerat om att ägg och baconmuffins jäser trots att det inte ingår bakpulver
    Jag väljer ofta en dubbel espresso med vispad grädde. Det blir lite som enbakelse om man äter med sked, men närmare godsaker än så kommer man inte. Alltså inget fikabröd. Är det lunch är det ju lättare för nästan alla serverar ju sallad numer. Skippa brödet och ta dubbel dressing (om de har bra sort) istället.
  • Annanym
    Segelvind skrev 2011-04-28 20:21:04 följande:
    Bra jobbat!!!

Själv var jag ju "socialt inkompetent" idag (med referens till gårdagens diskussion)....
    Jag höll en utbildning och det var givetvis ost och skinkfralla.....jag åt bara pålägget och lämnade brödet *rodnar*

Jääää!

Grattis Yena och grattis till alla som kommit i nya/gamla kläder! Vad bra vi är i den här tråden!

Jag har ätit rätt konstigt idag. Kokt ägg med smör plus en low carb-macka med Bregott, majo, ost och skinka. Sedan åt jag ett par rutor mörk choklad vid elva och lunch halv två: två kokta korvar med räksallad (på papptallrik) medan jag promenerade från ett möte till nästa. Gissa om folk stirrade (på fettot som åt korv och räksallad i farten? undra på att hon är fet!) som tokiga! Sedan några nötter och en flaska cola light vid halv fem och nu ska jag snart äta en low carb-macka med Bregott, pepparrotsost och kallrökt lax. Hm, skulle vara roligt att se hur dagens fördelning ser ut, men jag är för lat för att använda såna där system på nätet.

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**