• Annanym

**Den stora feta LCHF-tråden**

Fiaz skrev 2011-05-26 09:16:14 följande:
    Måste köpa lunch idag, ingen lunchlåda idag :( meten jag är sugen på grillad kyckling, Ica har sjukt god, förslag på färdiga tillbehör? Som inte är bara sallad alltså
    Cole slaw som sagt, eller köp till nån färdig röra/sås. Kanske lite avokado eller så på sidan av?
  • Annanym
    Maddisen80 skrev 2011-05-26 10:07:59 följande:
    Hej jag har gått ner 3 kg på en vecka är ganska stolt :)
    Grattis! Vad härligt för dig.
  • Annanym
    Enensammamma skrev 2011-05-27 14:40:55 följande:
    Tack för svar om kramperna
    Om jag är väldigt strikt med kolhydrater (läs: får i mig minimalt) får jag ofta våldsamma benkramper nattetid. Brukar då öka på lite (det räcker med lite mer nötter, nån skiva low carb-bröd, eller liknande) och då brukar det ge sig. Plus förstås dricka ordentligt.
  • Annanym
    Probably the best in the skrev 2011-05-28 15:09:08 följande:
    Jag qvickstartade med Nutrilett 15 dagar och gick ner drygt hälften av 9 Men att fortsätta rasa efter en sån kur..med 1 kg i veckan ung. (förra veckan 1,6 denna vecka 1).
    Men nio kilo på två veckor! Det är ju... galet mycket! *avis*
  • Annanym
    Probably the best in the skrev 2011-05-28 21:30:24 följande:
    Men vänta lite.....14 april ska det ju självklart stå!
    9 kg på två veckor är inte rimligt ens med Nutrilett (om man inte väger 200 pannor eller nåt...)
    Aha. Ja, det låter rimligare. Men fortfarande mycket! Själv står jag och stampar just nu. Sköter mig, går ner, halkar dit på gamla vanor, går upp. Osv. Tröttsamt! OCh värst av allt - ingen att skylla på.
  • Annanym
    MTG skrev 2011-05-30 13:01:21 följande:
    Hon är tre och en halv månad. Har varit såhär ett tag nu, ammar ofta, men hon går inte upp så bra i vikt. Med första barnet hade jag jättemycket mjölk, men nu känns det knappt att jag ammar, alltså på brösten. Läcker ingenting, inte ens under natten och det är lite mjuka och hängiga ;P som vanligt... jag vet att det brukar vara en liten bökperiod runt tre månader, men hon liksom snuttar lite, släpper och skriker, och så håller det på. vil helst amma över sommaren men det tar på tålamodet att hålla på och kämpa! 

vägningen imorse gick bra! hade gått ner allt som jag hade gått upp vid sista vägningen *förbryllad*

ska beställa lite på lowcarbshop.se och funderar på deras sukrin melis florsocker. står att det är 100 g kolhydrater  i näringsvärdet, men att dessa kommar från sockeralkoholer. Är denna tillåten? Jag bakar mycket och vore perfekt att höra glasyrer med denna.
    Jag hade det också knöligt med amningen ett tag efter två perioder med "amningsförbud" (först var jag sjuk med starka mediciner sedan opererades bebisen) och då tog jag en heldag i sängen. Laddade upp med massor av vatten, massor av mat och slog av telefonen. Vi låg där hela dagen, helt nakna och åt och drack och slappade och myste. Jag läste, slumrade, klappade bebis och bebis åt och sov. Var bara upp på toa och för att fylla depåerna. Efter det kom mjölkproduktionen igång utav bara #¤=&"# och sen funkade amningen perfekt. Tills lilla plutten började bita mig och garva, då var det tack och hej med det.

Det kanske är värt ett försök för dig med, men min inställning är annars att det viktigaste är att man själv är bekväm med ammandet och blir det för stor stress att försöka, så är det bättre att lägga ner det och kanske bara mysamma.
  • Annanym
    ofrivilligbonusmamma skrev 2011-05-30 18:46:21 följande:
    Tittar in en sväng och säger hej och ställer mig sedan i skamvrån.
    Hetsätning har fått ett nytt ansikte.
    Och har sällskap av det här gamla! Men lämna oss inte för det va?
  • Annanym
    Postis skrev 2011-05-30 21:20:49 följande:

Slänger in en fråga här då jag inte fått svar på tråden jag startade tidigare idag: är det någon som vet någon bra LCHF-vänlig restaurang i Motala? Ska dit över helgen och både jag och sambon äter LCHF.

För övrigt kan jag berätta att jag sedan en tid försöker läsa ikapp tråden, men det verkar vara ett hopplöst projekt för jösses vad ni skriver! Men det är trevlig läsning, jag gillar verkligen den här tråden.

Grillrestauranger är ofta bra, för man får välja tillbehör. Eller grkiskt. Man får pussla i menyn!
  • Annanym
    beccagranen skrev 2011-06-01 10:45:54 följande:
    Någon mer som lider av förstoppning sedan man börjat med LCHF?
    Tycker det känns väldigt skumt, då man äter så pass mycket fett, men jag har aldrig vart förstoppad som jag är nu. Ändå börjar jag dagen med en matsked linfröolja oc´h så brukar jag ha i 1tsk kokkosfett i kaffet/te 1-2ggr per dag.
    *räcker upp handen*
  • Annanym
    helene306 skrev 2011-06-01 11:08:11 följande:
    Äsch ... ta mer kokosfett skulle det stå ovan

Jag tror "halvfastan" funkar. Sen i måndags har jag tappat 1,1 kg och jag hoppas att det fortsätter ner nu. För övrigt gillar jag känslan i kroppen något ofantligt! Jag känner mig lätt och tillfreds. Ett inre lugn eller hur jag ska förklara. Jag är inte lika hetsig i humöret som innan (ni som har barn vet att de kan testa ens tålamod ). Det känns så otroligt bra!
    Vad kör du för halvfasta? *nyfiken och på platå*
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**