• Annanym

**Den stora feta LCHF-tråden**

Alltså nu blir det "det där ämnet" igen. Så bajs-känsliga läsare får härmed anses varnade.

I morse funderade jag seriöst på att sluta med LCHF bara för den härliga känslan att kunna bajsa utan att det blir trauma. Satt svettig och gråtande på toaletten, helt utan resultat (här kan vi VERKLIGEN tala om blod, svett och tårar!). På lunchen gick jag till Apoteket och införskaffade en liten rektal "vän" och nu känns det som att ljuset har återvänt.

Seriöst alltså, jag vet fan inte om det är värt att fortsätta den här banan? Det kan väl för sjutton gubbar inte vara meningen att man ska spräcka hela röven?

• Annanym
    Fiaz skrev 2011-05-25 13:21:29 följande:
    Äggsmör? Det låter lite läbbigt, ägg och smör blandat då eller ?
    Förmodligen så kanske jag måste mjustarta frukosten lite nu och som du säger, ta en smoothie mellan kaffet, det var en riktigt bra ideè! Har inte testat min mixer som jag har haft dom senaste 2 åren haha, men nu vet jag vad jag ska göra med den!
    Man kan också äta kokt ägg (varmt) med smör. Det är väldigt gott när det smälter ner i ägget. Om man inte vill mosa ihop det alltså.
  • Annanym

Tack snälla rara människor för alla "bajs-tips" och råd och uppmuntran. Det enda jag varit slarvig med är lin-/psylliumfrön. Men jag vet att även när jag äter det så är det HÅRT på väg ut.

Helene: Kokosfett... hmmm. Jag vet inte hur mycket? Jag äter 2-4 ischoklad varje dag. De innehåller ca 8 gram kokosfett per styck. Sen får jag förstås i mig smör och annat fett med. Tror du jag ska öka på kokosfettdosen? Hur mycket tar du?

Förresten, är det någon som har en aning (alternativt har matdagboken eller liknande) som vet hur mycket kolhydrater löjrom innehåller?

• Annanym
    selmv skrev 2011-05-25 17:49:05 följande:
    Hej

är det ngn mer än jag som har en mage som reagerar med diarreer?
    Vet inte riktigt vad det är som gör att jag får det men kan det vara för mycket fett?
    Neeej, just DET problemet skulle jag inte påstå att jag har... De flesta upplever ju att magen blir mycket stabilare. (Och det är min med, i alla andra avseenden.)
  • Annanym

Tack för hjälpen ni båda! Då kan jag ju fortsätta njuta av min löjrom med riktigt gott samvete.

• Annanym
    helene306 skrev 2011-05-25 20:27:57 följande:
    Fanken detta citeringsskit!

Jag tar nog lite mer än 1 msk fm och em i kaffet. Jag bara tar en klick med sked och stoppar ner. Jag använder en tesked men klicken blir betydligt större än så. Vad det väger vet jag inte riktigt. (bara för det blev jag nyfiken och gick och vägde )
    Runt 13-15 g, alltså 26-30 g kokosfett/dag tar jag. Jisses vad mycket det lät.

Vår dotter är hård i magen och hon äter rätt mycket fett (hon älskar att käka Bregottkluttar tex) men hon är ganska hård i magen så vi ger henne kokosfett nu. Jag tycker inte min mage blir bättre om jag ökar på fettet men kokosfett funkar kanon. Konstigt egentligen.

Tja, jag provar helt enkelt. Ska bunkra på med kokosfett snart när jag ska förbi hälsokosten i Söderhallarna. De har Biofoods kokosfett. Kanske något mer festligt också vi får se.

• Annanym
    Denebola skrev 2011-05-25 20:46:37 följande:
    Jag har kommit fram till att jag hellre tar kokosfettet rent än i te/kaffe. Basånivet
    Eeh, vadå? Bara med sked??
  • Annanym
    Denebola skrev 2011-05-25 20:52:23 följande:
    Hardcore
    Du är för tuff för mig. Jag gör godis av mitt.
  • Annanym
    Teskedsmamman skrev 2011-05-25 21:29:51 följande:
    *fnissar lite* i mitt morgonkaffe/te har jag 10-20 gram fett bara där
    Okej, saken är biff. Jag ökar.
  • Annanym
    Southern Belle skrev 2011-05-25 23:56:13 följande:

Mycket skitsnack här i tråden på sistone...

Mycket skitsnack bli're. Det där med basalbehov är inte att underskatta.
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**