• Annanym

**Den stora feta LCHF-tråden**

sasod skrev 2011-05-03 11:38:51 följande:
    Jag behöver lite pepp.. Har kört några veckor men har fuskat med alkohol och godis så nu är det dags att skärpa sig. Om 5 veckor ska jag åka utomlands så det får vara första delmålet.

Har inga problem med lunch då jag alltid har med mig till jobbet och middag som jag äter hemma är heller inga problem.

Däremot är jag ofta hungrig så äter nog för lite?

Äter proteindryck till frukost alt. 2 ägg alt.naturell yoghurt med lite frön.
    Till lunch kyckling/kött/fisk oftast med sallad/tomat/sparris och dylikt + beasås + tex mozzarella
    Till middag liknande lunch och ev. 1 mellanmål oftast då yoghurt

Är laktosintolerant och undviker helst även laktosfritt då det inte heller är helt hundra men yoghurt är ju smidigt så..

Någon som kan hjälpa till med lite tips/råd?

Är helt ny så ber om ursäkt för ev. upprepning osv.
    Mer fett till frukost skulle jag säga. Ordentlig klick smör eller majonäss till äggen. Kanske ett par bitar ost också. Eller smörstekt omelett på ägg och grädde. Självklart slår du stekfettet på. Och kanske en klick majo till. Då börjar det likna nåt och du kommer INTE vara hungrig på ett bra tag.
  • Annanym

Morrn. Känner mig omåttligt nöjd med att ha hängt i helt perfekt hela denna veckan. Men idag är jag så HUNGRIG. Känner mig som ett monster. Kan hänga ihop med mens, men ändå. Vad mycket lättare det är att falla för frestelser i det här tillståndet. Blä! (Har dock inte gjort det.)

• Annanym
    FiaFunderar skrev 2011-05-04 09:17:32 följande:
    Ja jag tycker du ska gå till en butik att prova. Men innan man köper dem där så kan man ju kolla på nätet om man kan köpa dem ca 70% billigare som jag gjorde Tungan ute
    Det du ska kolla upp är om du har fötter som går "innåt" när du går eller om de är raka eller stela.
    Jag valde ett par acics för fötter som pronerar. Som sagt mycket nöjd.
    Och jag såg att de hade breda läster och hög hålfot. Hurra! Inte Asics, men New balance. Kunde inte vid snabbt påseende se att någon annan hade bred läst, men det finns kanske?
  • Annanym

Vägning idag och nu örjar jag bli deprimerad! Har gått ner tre HEKTO på en månad. Fördelat på två första veckan, ett andra och inget de två senaste. Fy fan. Tror jag måste testa kokosfettet. Om Moiraine säger att det är trolleri med det är jag beredd att tro också!

Skulle verkligen behöva pepp nu. KÄnns som att jag har lust att lägga ner alltihop och bara ÖSA i mig godis. Fast å andra sidan - neeej. Mår ju så dåligt då.

• Annanym

Alltså, jag har ju bara gått ner 11 kg ännu. (Den här omgången. Förra gick jag ner 22, men gick upp typ 15 igen innan jag tog tag i saker.) Och jag är INTE nära målvikt, då jag fortfarande väger tresiffrigt.

Jag vet egentligen vad det är, jag freakade ur totalt hela påskhelgen samt helgen som var, så jag borde antagligen vara tacksam att jag inte gått upp, men att SE siffrorna på papper och inget händer. Det är så tråkigt. Dessutom tror jag att jag skulle behäva öka på det rena fettet lite.

Ska göra en riktg kraftansträngning kommande vecka. Ska bara deppa lite idag först. (Ihop med min mensdepp kan det bli bra fart på deppandet!)

• Annanym
    Faile skrev 2011-05-09 06:44:26 följande:
    Tack alla. Skriver inte mer just nu för man har inte gått ut med det ( vet ju inte vilka som häckar här inne ) , men nej det gick inte bra tyvärr
    Varm kram till dig.
  • Annanym
    Mandel skrev 2011-05-09 12:36:58 följande:
    När jag var anställd så "terroriserade" jag faktiskt min arbetsplats med mina bakverk. Hade då förmånen att få prova en del bakartiklar via jobbet då de ingick i min varugrupp och behövde testas.
    Jag delar redan ut kakor och muffins till höger och vänster till våra anställda. Små fina påsar med dekorerade cupcakes i som de kan ha med sig i traktorerna
    När det är full rulle på hösten så går det lätt åt en sats småkakor om dagen, men nu går det inte åt lika mycket.
    Ställer jag allt i vårt fikarum är nackdelen att maken äter och han behöver verkligen inte äta mer kakor samt att barnen fastnar där med.
    Erbjuder mig att hjälpa till med bakning till dop och liknande, men med väldigt begränsad vänkrets och släkt så blir det inte så många att baka åt. Fler i släkten som inte heller behöver äta fler kakor samt att systersonen har diabetes. Många bortförklaringar här.
    Kanske kunde höra med ålderdomshemmet. Fast får de ta emot hembakat? Var tjafs i grannkommunen för att ett litet religiöst bokkaffé sålde fikabröd som folk bakat hemma. Tror dock inte att de fick säljförbud.

Vad har du för skoluppgifter då? Något som har med bakning att göra
    Välgörenhet då? Nåt härberge eller boende i närheten som skulle kunna ta emot? Klart roligare med bullkök än soppkök om du frågar mig! Eller börja sälja. Om ungarna är tillräckligt stora kan du skicka ut dem på säljrunda.

En bekant till mig delfinansierade (ganska stor del om jag minns rätt) sina studier med att baka och sälja privat. Först gick hon och killen runt och bjöd på gratis smakprov till några och tog upp beställningar på nybakat frukostbröd. Sen bakade de fredag- och lördagnatt och levererade till dörren morgonen därpå. I början en blygsam affär, men mot slutet fick de tacka nej till folk för de hann inte med. Då hade de gått över till kaffebröd av alla slag också, sålde till kalas, dop etc.
  • Annanym
    Martina 76 skrev 2011-05-09 14:36:56 följande:
    Jag kan gladeligen meddela att 5 dagars fettfasta gav mig ca 1 kg viktreduktion. Så här lite har jag inte vägt sedan 2003! Bara 2-3 kg kvar till målvikt nu, men det är dessa kilon som är de riktigt svåra. Det går trööööööööööööögt!!!
    Fettfasta?
  • Annanym
    Martina 76 skrev 2011-05-09 15:33:09 följande:
    Googla så hittar du info. Innebär att man i stort sett bara lever på fett under några dagar. Lite, lite protein också, men inga kolisar.
    OK, tack.
  • Annanym

Moiraine, beklagar verkligen sorgen. Självklart kommer ilska och andra känslor i samband med det. Häv ur dig om du vill, vi klarar nog att ta emot.

Usch, jag gjorde verkligen äcklig ischoklad idag! Har haft några halvdåliga dagar igen och känner att nu måste jag ladda upp ordentligt om det ska bli nån ordning. Började med ischoklad idag. 400 gram biofoods kokosfett utan smak och 100 gram LIndts 90%-iga. Jaaa... Vad ska jag säga. Det är inte precis en fyllig chokladsmak. Det smakar... fett. Med en bismak av choklad. Men nåja, det kanske sätter igång magen, dövar suget och så innehåller de mindre än 0,3 gram kolhydrat per styck. Och är ändå stora!

Imorgon blir det pones, "hårdbröd" och valnötsbollar. Hoppas på att något av det blir bättre än dagens produktion. Kan knappast bli sämre iallafall. *dyster*

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**