Inlägg från: huldaskarin |Visa alla inlägg
  • huldaskarin

**Den stora feta LCHF-tråden**

Molly, jag gjorde lite gott av lax igår: En laxfilé (portionsbit) saltades och pepprades, las på ugnsfolie, toppades med lite creme fraiche som smaksatts med lite fransk senap, vek ihop till ett tättslutande paket. Sedan åkte det in i ugnen, 225 grader i 25 minuter. Gott och enkelt. Blir även jättegott med creme fraiche smaksatt med lite pesto.

• huldaskarin

Jag har precis gjort en cheesecake. Den står i frysen nu och är väl klar om ett par timmar. Har ytterst noggrant smakat av smeten och den var så god! Böt ut sockret mot sukrin+stevia och vaniljsockret mot vaniljpulver.

• huldaskarin

Jag slet som ett djur med 1200 kcal per dag vilket VV rekommenderade när jag gick hos dem. Var aldrig mätt och gick inte ner så mycket alls. Äter mer kcal per dag nu och går ner i vikt med 2 mål mat om dagen.Är aldrig vrålhungrig eller har sockerfall 

• huldaskarin

Jepp, jätteskönt!  Allra bäst är att lösviktsgodiset och chokladkakorna inte skriker på mej i affären längre 

• huldaskarin

Hehe, kan provsmaka och kvalitetsbedöma en Lindts 70%-are nån enstaka gång...en fjuttig liten ruta då 

• huldaskarin

Var på tjejträff igår och bestämde mej för att äta av cheesecaken. Det var gott och jag har inte ett endaste litet dugg ångest eller dåligt samvete över det. Idag fortsätter jag mitt LCHF-liv som vanligt 

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**