Inlägg från: huldaskarin |Visa alla inlägg
  • huldaskarin

**Den stora feta LCHF-tråden**

Testa stekt vitkål. Riktigt gott 

It wasn't me!
  • huldaskarin

Jag gör detta microbröd:

1 dl mald mandel
    1 krm bakpulver
    1 tsk linfrö
    1 ägg
    1 msk grädde

Blanda de torra ingredienserna ordentligt i en djuptallrik, tillsätt ägg och grädde och rör ihop till smet. Grädda i mikro 2 minuter på full styrka (beroende på hur pigg mikro man har) Skär ett kryss i brödet medan det är varmt. Låt svalna en stund.

It wasn't me!
  • huldaskarin

Min mens har varit som vanligt, 28 dagars cykel i snitt. Hade blivit galen för länge sen om jag blött mest hela tiden.

It wasn't me!
  • huldaskarin

Är gravid i vecka 8 och ständigt hungrig fastän jag äter LCHF. Det ska bli spännande att se om jag blir en boll snart eller om det lugnar ner sig 

It wasn't me!
  • huldaskarin

Mrs West, jag är i vecka 19 och det är min andra graviditet. Vid den första åt jag vanlig kost och började inte med LCHF förrän efter för att gå ner de sista 10 kilona. Körde strikt tills jag nådde målvikt och sedan liberalt för att hålla mig där. Numera skriver jag inte upp vad jag äter och vill jag någon gång äta ett päron t ex så gör jag det. Är aldrig i ketos nuförtiden utan det får bli en senare fråga. Kan tänka mig att jag får bli strikt igen efter bf. Ska bli intressant att se hur mycket jag går upp den här gången. Förra blev det nästan 20 kilo. Har gått upp 6 kilo redan nu

It wasn't me!
  • huldaskarin

Jag kör med elvisp så fort jag hällt ner husken i smeten. Känns det för tjockt så kan man späda med lite vätska skulle jag tro.

It wasn't me!
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**