• Denebola

**Den stora feta LCHF-tråden**

Faile skrev 2011-06-21 12:26:50 följande:
    Tror att det var fläsksvålar som menades och att de bara jämfördes med baconsnacksen till smak och konsistens.
    Eller att det i samma veva som rekommendation av Lykas fläsksvålar varnades för deras kolhydratrika baconchips.
  • Denebola
    Hanna91 skrev 2011-06-21 14:07:57 följande:
    I denna tråden verkar vissa ha PMS på hög nivå hahahaha
    Okej, nog för att du som nybörjare inte ska behöva känna dig ovälkommen i tråden, men vad var det för poäng att posta den där inte helt trevliga kommentaren?
  • Denebola
    yena89 skrev 2011-06-21 14:13:26 följande:
    Njaa det är nog djupare. Väckte väl ltie minnen. Har alltid fått be om ursäkt för saker. Fått be om ursäkt för jag hjälpte brorsan städa, fått be om ursäkt när jag sa min mening, fått be om ursäkt när jag städade köket men glömde en liten sak eller dammsög och blöttorka hela huset men glömde att städa under "kistan" i hallen så..väckte väl bara minnen somsagt (även om minnen ska vara något fint). Är väl lite skör när det gäller sånt och minsta lilla sak kan göra att jag faller tillbaka till gamla mönster (svält, sprit och att skära sig).
    Kanske överreagerar enligt vissa för jag blev lite smått förstört av "detta" nu så jag nästan fick ta en lugnande men somsagt, det är oftast smågrejer som gör att jag bryter ihop så och oftast är det ju inte "det" som gör att jag får ångest utan att dessa saker påminner om "mitt gamla liv" typ.
    *kram*
  • Denebola
    helene306 skrev 2011-06-21 14:33:01 följande:
    Ah, den är jag inte med i Jag äger inte ens en bikini Lam ursäkt va? Jag fotade mig faktiskt i underkläder men sen raderade jag datorn och de bilderna hittade tydligen inte programmet jag körde för att återställa. Lika bra det kanske?
    Så kan det gå

Själv tror jag att jag har lyckats med mitt mål som var att se mer vältränad ut. Och även om det inte syns så är jag i alla fall mer tränad nu, det vet jag med säkerhet eftersom jag förbättrat mig i mina sjukgymnastövningar (sen kanke det inte är träning som ger synliga resultat utan enbart att det "känns"). 
  • Denebola
    jeng skrev 2011-06-21 16:27:53 följande:
    Det fanns GI-choklad vid kaffet idag (är på konferens med jobbet). Det var väl för väl efter en lunch bestående av pasta och bröd?
    Vad är GI-choklad? Obestämd Fullkornschoklad eller?
  • Denebola
    Hanna91 skrev 2011-06-21 17:27:04 följande:
    Du kan väl läsa resten som vi andra har diskuterat ang detta innan du dömmer mig?
    Jag har läst. Och jag tycker fortfarande att det var en konstig kommentar. Men vi behöver inte dra upp någon ny diskussion. Det kanske bara är att du och jag är olika, jag skulle själv aldrig säga något sådant (är lite allergisk mot att det "alltid" är PMS när tjejer är på dåligt humör), så det kan vara därför jag reagerar.
  • Denebola
    Fiaz skrev 2011-06-22 16:19:01 följande:
    Va? hudkräm?
    Även bra för håret
  • Denebola
    Fiaz skrev 2011-06-22 16:42:57 följande:
    Hur gör du då? Blir det inte fettigt?
    Beror på hur mycket man tar. En droppe som man smörjer ut i händerna som man sedan drar genom håret (som leave-in) ger mjukt hår, tar du mycket mer blir det såklart fettigare. Man kan göra det som en kur innan hårtvätt, ta i mycket, då tvättar du bort det fettiga sen, men håret hinner suga upp en del och mår bättre. Man kan låta det sitta i allt från 30 minuter till över natten.

Funkar även med andra vegetabiliska oljor. 
  • Denebola
    Fiaz skrev 2011-06-22 16:50:23 följande:

Ojoj vilken grej, och jag som har supertorrt hår! Ska köpa mig en burk, säljs på hälsokosten har jag sett!

Ska testa och göra äggmjölkslatte med, men då gissar jag att man tar kokosfett istället för smör?

Du kan ta smör om du vill, jag brukar använda osaltat till ämlatte.

Ett tips bara om du ska testa oljeinpackning, gör det inte precis innan du ska på fancy fest Man vet aldrig hur ens hår regarerar, dvs om du får ur allt fettet efter bara en tvätt (får du inte det tog du i för mycket fett), utan se till att du har tid för omtvätt ifall det skulle behövas
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**