Tezzan1981 skrev 2011-08-08 21:13:53 följande:
förstår EXAKT vad du menar.
jag har med sorg i hjärtat haft 3 veckor utan kokosfett nu (istället grädde i kaffet som säkert gör att jag inte tappar vikt).
jar haft haft 4-5 riktiga anfall med kramp och diaree. ibland blir jag bara "lite illamående". känns dock som jag mår dåligt ofta av det. jag som trodde att jag hittat den perfekta frukosten...som dessutom var kolhydratfri. jag har försökt att dra ned och ta mindre som någon skrev här, men det där svaga illamåendet känns ändå ofta.
försöker mig kanske på det igen om ett tag.....får se
Ja fy sjutton!
Jag tog kanske typ 2 matskedar i kaffet förut, brukar ta max 2 teskedar men jag hade inte ätit och tänkte att det skulle mätta bra... Så där bra gick det... :D
Men, jag vet att härom dagen då jag gjorde en proteinshake med kesella, proteinpulver, lite hallon, vatten och kokosfett, då mådde jag jättebra på det. Kan det vara nåt med att det smälter? För i shaken var det ju som små goda klumpar som smakade kokos.
Frågade i hälsokosten och de sa att man inte skulle ha den gröna Cocosan i kaffet eftersom det inte ska hettas upp. Men den bruna Cocosan smakar ju inte nånting och det är lite smaken jag gillar...
Får väl hålla mig till äggmjölkslatten och proteinshaker istället, Eller i alla fall lugna ner mig med mängden i kaffet.