• rednose

**Den stora feta LCHF-tråden**

Fin stavning där stupid iphone! Skellettutveckling och tandhälsa ska det vara, uppenbart iof men här korrekturläser vi till punkt och pricka! :))

• rednose

Men alltså slappna av lite ändå eller? Jag är uppvuxen på lättmjölk o inte sjutton tog jag skada av det? Bara för att vi vuxna äter LCHF... Nja, håller nog inte med om att man måste bli upprörd faktiskt. Fråga om dr kan tänka sig servera röd mjölk men annars är det ju liksom inte som att lättmjölk är farligt...
    På vårt dagis får de mellan hölj eller röd mjölk och lunchen tar man med själv varje dag.

• rednose

Min dotter är oxå fullkornskänslig, som de flesta småbarn, och de ger henne inte snacks med fullkorn utan köper hem sånt hon tål.
    Privat dagis.

• rednose
    Dissan skrev 2011-08-21 17:05:45 följande:
    Får man fråga hur det kommer sig att man tar m egen mat tiöl förskola ? Aldrig hört talas om.
    :)) Det får man absolut fråga. 

Anledningen är att vår dotter går på en internationell förskola, engelsktalande med störst influenser från USA, Canada och Stor Britannien. Barnen är från alla hörn av vår jord och har följaktligen en hel del olika matkulturer vilka vi inte vill förbise på förskolan/skolan, varför alla tar med egen mat.
    Väldigt kul och skönt att vara så involverad.
    Så nu har du hört talas om det oxå.  
  • rednose
    Dissan skrev 2011-08-21 17:42:55 följande:
    Det kan jag absolut förstå men på rednose lät det som om alla har med sig egen mat och jag har aldrig hört talas om en fsk som inte erbjuder lunch till barmen...
    Det var för att Rednose var medveten om sin formulering. Fy så spydig du låter hörru.
  • rednose
    Linda1976 skrev 2011-08-21 17:19:56 följande:
    För att man kanske inte vill att ens barn ska få kemisk smörja som margarin eller blaskig mjölk, när det finns fullfeta nyttiga alternativ.
    Främst av praktiska skäl pga kulturella skillnader. :) Men ja, lite som du tänker oxå alltså. :)
  • rednose
    Kattdamen skrev 2011-08-21 17:48:01 följande:
    Hon kanske inte bor i Sverige? Vad vet jag.
    Göteborgare med barn på The International Preschool. :)
  • rednose
    Dissan skrev 2011-08-21 21:22:28 följande:
    Rednose; det var absolut inte min mening att låta spydig, ber om ursäkt om det framstod så:( var bara nyfiken eftersom jag själv jobbar på en förskola...
    det e cool :) Ibland blir tolkningen fel oxå. :)
    Har fått så många negativa kommentarer om att vi "måste släpa med käk" och "oj oj oj, förstår hon vad de säger" så jag kanske reagerade lite snabbt med taggarna utåt för att försvara vårt val. :)
    Hur som helst, en helt suverän förskola med sjukt bra mat! )
    Imorgon får hon med sig den goda tacopajen och lite blomkål. :)) MUUUMS! 
  • rednose

Yay! Fler som kör med Muurikka!!! Rockar fett! tips att steka LCHF pannkakorna på den med lite kantareller! Oh My god så gott! :))

• rednose

Norrlandssyster - jag gjorde lite på känn sist men det vart jättebra! Tog 3 ägg, 2,5 msk fiberhusk, 4 dl kokos, 1,5 dl grädde och ganska mycket smör. Vart bäst att steka i rapsolja. Lite lösa vart de men goooda! Uppskattades även av alla andra som annars brukar få amerikanska bananpannkakor. :)

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**