**Den stora feta LCHF-tråden**
Lite tråkigt att även folk på "vår" sida ska bli lite extrema
Alltså, jag har en riktigt rejäl fuskdag idag. Planerat och medvetet, så det är ingen större fara på det viset. MEN jag har ca 85 gram kolhydrater på hela dagen!!! Vad fasen mer än så här skulle jag nånsin behöva äta? Chips, daimtårta OCH tacoskal!
Nu blev jag positivt överraskad, och inser ännu en gång hur mycket som faktiskt ryms inom 100 gram per dag! Men imorrn är det tillbaka till en tajtare kolhydratbudget igen!
Ja, mina ungar och min man dricker juice (utan tillsatt socker hahaha) och saft titt som tätt, men jag är ju fortfarande medveten om att jag ger dom socker. Jag får skylla på dålig uppfostran
Artikeln säger ju i princip att dolt socker är inte lika farligt som synligt socker... Man kan tycka att dom borde säga tvärtom att "lita inte på en produkt bara för att det står inget tillsatt socker" på den....
Hemma från ännu en skoj shoppingrunda. Fick köra in och byta bikinitoppen som jag märkte igår att jag fått med mig hem i fel storlek. Och så akutköpa p-piller som jag märkte igår kväll att jag inga hade *gaaaah* Jaja, nu är det löst. Så for jag runtoch tittade efter nya krämer och stärkare till naglarna. Jag brukar alltid köra Trind, så det ville jag ju helst ha. Var på Kicks och blev övertygad om nåt helt annat (dom hade bara en vanlig stärkare i Trind...) men i sista sekunden så blev jag osäker och gick. Tänkte att jag kan ju beställa på nätet om inte annat. Sen kom jag på att Åhlens finns ju med! Gick dit, och tro på fasen dom hade Trind! Dessutom på nedatt pris! JIPPI! Så nu har naglarna fått sig en omgång! Jag har USLA naglar!! Dom skivar sig och spricker och gud vet var.... Så dom behöver lite omsorg (mycket) ibland!!
Fick dock veta att vi ska till svärisarna på middag ikväll - vårrullar!!! GAAAAAHHH!!! Min svärmor är ju Thai och jäklarns vilka goda vårrullar... Min stora fasa... Skit då! Bara att bita i det sura och antingen fuska och acceptera läget imorrn, eller sitta och grina för att man inte fick hahaha...
Nehepp, nu blir det en mumsig lunch-shake med kaffesmak och en omgång till på naglarna så är jag fit for fight sen!
Förresten, jag bara måste tipsa om helt underbara linnen på Stadium. Race Marine eller vad märket heter har vanliga ribbstickade randiga nu, 2 för 99. Köpte 4 stk i förrgår. Och idag när jag var och bytte bikinitoppen så hittade jag andra linnen, med bred mudd längst ner, superfinta 129 kr styck! Och ett par sweatshirt-shorts för 129 kr också. nu ör jag rustad för sommaren