• jeng

**Den stora feta LCHF-tråden**

yena89 skrev 2011-05-07 20:58:08 följande:
    Ja det skulle jag med komma göra om jag ligger tillräckligt lågt på kalorierna. Frågan är hur bra jag mår under tiden. Ständigt hungrig och sugen på mer och kass i magen. Att folk itne kan förstå det? Du kan gå ner på allt sålänge du inte äter mer än du gör av med. Det går inte att gå förbi den lagen. Men man får välja en metod där man ligger på underskott, man mår bra, och går ner i vikt utan problem. Vare sig det är Atkins, GI, LCHF eller tallriksmodellen.

Lite tråkigt att även folk på "vår" sida ska bli lite extrema
    Absolut! Och det som de flesta kalorijagare har missat är att 100 kcal lösgodis faktiskt inte är samma sak som 100 kcal nötter eller 100 kcal grädde! Att själva kaloribegreppet är förlegat och inte funkar som man tror! Äter man lågkolhydratkost så äter man ju också den typen av mat som kroppen klarar av att äta fler kcal av - jämfört med om man äter kolhydrater där kroppen tål färre kcal! Så VET man att det är. Så visst kan man jaga kalorier (det gör ju jag även nu!) men man måste ju fokusera på VILKA kalorier också, inte bara hur många!
  • jeng

Alltså, jag har en riktigt rejäl fuskdag idag. Planerat och medvetet, så det är ingen större fara på det viset. MEN jag har ca 85 gram kolhydrater på hela dagen!!! Vad fasen mer än så här skulle jag nånsin behöva äta? Chips, daimtårta OCH tacoskal!

Nu blev jag positivt överraskad, och inser ännu en gång hur mycket som faktiskt ryms inom 100 gram per dag! Men imorrn är det tillbaka till en tajtare kolhydratbudget igen!

• jeng
    Denebola skrev 2011-05-07 21:30:14 följande:
    Nämen det är ju inget socker i banan, det är ju en frukt Drömmer *koko*
    Sorry, det hade jag missat!!
  • jeng
    Denebola skrev 2011-05-07 21:51:28 följande:
    Och jag som trodde du hade koll. Vart är världen på väg?

Jag trodde också att jag hade ätit typ 200 gram Almondy-tårta!! Fick en chock när jag såg att den var typ 450 kcal / 100 gram. Men sen såg jag att asken var 400 gram, och jag åt ju knappast halva tårtan själv Landade på 80 gram istället när jag räknade på antalet bitar! *puuhhhh, illa nog!*
  • jeng
    Tjofsen skrev 2011-05-08 00:37:27 följande:
    Angående socker i t.ex. banan se länk
    www.arla.se/default____17667.aspx
    Hahaha, sorry men vilken skitsnack!
    Som att det vore bättre bara för att man inte har tillsatt socker. Visst, att tillsätta socker till nåt som uppenbarligen redan är sött är ju korkat! Men att tro att en produkt är bättre bara för att man inte har tillsatt socker till den... Socker är socker! Spela roll om det finns där naturligt eller om det är tillsatt.
  • jeng

Ja, mina ungar och min man dricker juice (utan tillsatt socker hahaha) och saft titt som tätt, men jag är ju fortfarande medveten om att jag ger dom socker. Jag får skylla på dålig uppfostran

Artikeln säger ju i princip att dolt socker är inte lika farligt som synligt socker... Man kan tycka att dom borde säga tvärtom att "lita inte på en produkt bara för att det står inget tillsatt socker" på den....

• jeng

Hemma från ännu en skoj shoppingrunda. Fick köra in och byta bikinitoppen som jag märkte igår att jag fått med mig hem i fel storlek. Och så akutköpa p-piller som jag märkte igår kväll att jag inga hade *gaaaah* Jaja, nu är det löst. Så for jag runtoch tittade efter nya krämer och stärkare till naglarna. Jag brukar alltid köra Trind, så det ville jag ju helst ha. Var på Kicks och blev övertygad om nåt helt annat (dom hade bara en vanlig stärkare i Trind...) men i sista sekunden så blev jag osäker och gick. Tänkte att jag kan ju beställa på nätet om inte annat. Sen kom jag på att Åhlens finns ju med! Gick dit, och tro på fasen dom hade Trind! Dessutom på nedatt pris! JIPPI! Så nu har naglarna fått sig en omgång! Jag har USLA naglar!! Dom skivar sig och spricker och gud vet var.... Så dom behöver lite omsorg (mycket) ibland!!

Fick dock veta att vi ska till svärisarna på middag ikväll - vårrullar!!! GAAAAAHHH!!! Min svärmor är ju Thai och jäklarns vilka goda vårrullar... Min stora fasa... Skit då! Bara att bita i det sura och antingen fuska och acceptera läget imorrn, eller sitta och grina för att man inte fick hahaha... 

Nehepp, nu blir det en mumsig lunch-shake med kaffesmak och en omgång till på naglarna så är jag fit for fight sen!

Förresten, jag bara måste tipsa om helt underbara linnen på Stadium. Race Marine eller vad märket heter har vanliga ribbstickade randiga nu, 2 för 99. Köpte 4 stk i förrgår. Och idag när jag var och bytte bikinitoppen så hittade jag andra linnen, med bred mudd längst ner, superfinta 129 kr styck! Och ett par sweatshirt-shorts för 129 kr också. nu ör jag rustad för sommaren  

• jeng
    Denebola skrev 2011-05-08 15:50:50 följande:
    Haha, nu måste jag in på stadium och kolla in denna bikini Boxertrosor (föredrar det framför pyttetrosor, man vill ju kunna vara rörlig utan att trosorna lever sitt eget liv ^^) och topp med knytband (är ju för smal för normala storlekar så knytband blir ett nödvändigt ont om jag inte ska köpa i specialaffär), och den är brun (lite i alla fall) Lite roligare med en mönstrad/färgad än den jag nyss har köpt i svart för att det var enda färgen och enda modellen som passade...

Nu är det bara att hoppas att den passar också
    Fanns massa fina tyckte jag! http://www.stadium.se/mode/damklader/badklader/103466/race-marine-w-bas-hltr-prt-s10 Den köpte jag 2 hipstertrosor och sen denna knyt-toppen + en vanlig bygeltopp. skönt att kunna variera sig när man solar! + att en bygeltopp sitter bättre om man tex ska simma osv!
  • jeng
    Denebola skrev 2011-05-08 16:03:33 följande:
    Den var också snygg, men inte min stil. Jag är nog alldeles för kräsen när det kommer till bikini, och då hjälper det liksom inte att jag inte kan ha normala storlekar :P
    Jag tror kanske inte det var het rätt mönster osv för mig heller, men jag är ju likblek och då var färgerna rätt så ok. kalla färger! Tar jag på mig en brun så ser det pinsamt ut, då får jag isåfall ta en svart för då ser man mer sådär "modell-vit" ut, även om man knappast ser ut som en modell haha... Sen brukar jag köra mönstrat för då ser man bikinin och inte allt annat flabber på kroppen
  • jeng
    Ellen Botilda skrev 2011-05-08 16:09:07 följande:
    Jag beställde också ny bikini igår :D
    www.brastop.com/SetDetails.aspx?setId=3031&Pr...

Det är visst nåt som går så här års!
    Åhh den var lite för mönstrad för mig (som valde den superfärgglada hmm...) men samtidigt inte tillräckligt så att säga... Men snygg! Hoppas att den passar bra! Jag var ju HELT fel ute på min storlek. Letade efter 44 när jag skulle prova och kom ju hem med strl 38! Sanslöst, men man blir ju glad såklart. Men jag är tacksam att jag beslutade att gå till butiken istället för att bara beställa nånstans!

Denebola, den tittade jag på! Undrar om det var den som var tvåsidig....? Dom hade ett par som man kunde vända ut och in som jag kollade på, men ratade i princip för att dom var bruna. Älskar brunt, men smo sagt det känns inget vidare mot min hud! Jag ser bara blekt lila/rosaflammig ut  
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**