• jeng

**Den stora feta LCHF-tråden**

Kaya,
    Tack för mer tips!
    Jag får höra av mig när jag har varit där! Det är kanske antingen glädje över att ha hittat ett par bra skor, eller ren förtvivlan över att inte kunna välja eller ångest över att lägga så mkt pengar.... (Så brukar det bli) 

• jeng

Haha 2 poäng fick jag i den där undersökningen
    Vilken totalt menlös grej. Jag fick ju vackert kryssa i att jag äter godis mer än 4 dagar i veckan. va fan, choklad (den jag äter) är INTE samma sak som godis. Och det är väl skillnad på om man äter 2 små rutor per dag, eller en påse godis om dagen...  Jaja, vad dom kommer på....

• jeng

Är det förresten inte en riktigt stor eloge till mig att det står "Du kanske skulle fundera på om du följer kostråden!" Klart att jag inte vill följa dom

• jeng
    Bonanza skrev 2011-05-06 14:56:43 följande:
    Jag tror att universum är emot mig. Har jag nämnt tidigare att choklad och ostbågar är mina två stora laster? Well, idag åkte jag (ensam! med tre barn!) och handlade och barnen ville så klart köpa choklad till sitt lördagsgodis. Och sen när vi gick ut fick de gratispåsar med ostbågar. Alltså vad fan?!

Men jag har stått emot. Än så länge.
    haha, dåligt Karma!
  • jeng

Löparskor och 2 bikinis (eller rättare sagt 4 delar i samma bikini-serie) inköpt! Fick gå ner till strl 38 (!!!!!) i bikinin! Jisses. Stod där i början och var sur för att dom inte hade några 44or!!!

• jeng
    FiaFunderar skrev 2011-05-06 21:46:34 följande:
    Vad blev det för skor? Glad
    Såna här:
    http://www.stadium.se/sport/traning/loparskor/109367/nike-air-citius-3-w

Provade flera andra par, men det fanns inte så många för neutralt löpsteg, det var tydligen inte så vanligt... I vilket fall som helst så var inget av dom andra det minsta sköna, antingen supertrånga och skavde på flera ställen, eller för ludtiga så man inte fick stöd. Och dom här satt som gjutet! Var skeptisk till att köpa enda modellen som var på rea typ, men som sagt inga andra funkade alls... Jag är nöjd! Lätta och jättesköna! Hoppas bara att jag får tillfälle att springa med dom snart! 
  • jeng

Godmorgon tjejer!
    Idag ska vi ÄNTLIGEN köra upp massa möbler till stugan! Vi hämdae möblerna där när vi hade dubbla hus, så att vi hade ordentlig säng osv här att sova i! Men nu ska det bli superskönt att bli av med dom! Det blev aldrig av i höstas, och sen när det är snö går det ju inte att ta sig fram till stugan! Äntligen ska det bli lite mer ordning och plats i Hobbyrummet (förrådet)!!

Sen för ett par dagar sen så försökte jag mig ju på mitt hemmagym igen, skulle försöka ta ut övningar så jag fick ett någorlunda träningspass, men det bara gick inte! Jag klarar inte benremmen ens med den allra lägsta vikten, och det ömmar direkt i fogarna när jag försöker.  Så jag fick psykbryt och blev ledsen och arg, mitt älskade hemmagym! Så jag slängde ut det på blocket, och igår ringde en tjej och ville köpa det. DOm ska troligtvis komma förbi idag och det verkade som att sålänge dom inte såg nåt fel med det så ville dom ha det! JIPPI!!! Ännu mer plats i hobbyrummet då, plus att jag slipper ha dåligt samvete över att jag har ett stort gym som jag inte ens kan använda!!! Håll tummarna att dom inte ångrar sig!

Och idag ska jag laga tacos, så nu lär det bli 2 "fuskdagar" eftersom vi alltid gör en stor omgång tacos och sen äter det typ dygnet runt i ett par dagar hahaha... Jag lär inte kunna hålla mina kalorier, och jag går ju medvetet över på kolhydraterna eftersom jag brukar ta något bröd eller ett par skal. men det är något jag ska vänja mig vid i huvet! Alltså att det inte är fusk, utan jag SKA ju ligga på minst 30 gram per dag nu, och upp till 80 gram är inte fusk för mig om det sker enstaka dagar då och då! Men det bär emot, man är ju så van att äta superstrikt, jag låg ju på 5 gram i en evighet....

• jeng
    FiaFunderar skrev 2011-05-07 08:50:03 följande:
    Börjar dagen med en stor kopp citronte med riven ingefära i och en stor sked kokosfett.
    Jag gjorde en kopp till mig och en till sambon. Jag gav honom koppen och sa: här varsågod! Tack säger han och dricker. Han bryr sig inte ens längre vad det är i Förvånad Han börjar vänja sig vid mina konstigheter hihi Solig
    haha så ska det vara!
  • jeng

men hallå....??? "Ta bort allt socker" och så ger hon henne banan????? Eller missförstod jag totalt?

*ser på Du är vad du äter* 

• jeng
    yena89 skrev 2011-05-07 20:47:02 följande:
    Dom på kostdoktorn är lite övertygade att LCHF är enda sanningen dom är lite craaaazyyyy.
    Men nästan alla här VET att många klarar sig bra på tallriksmodellen. Som du säger, det fungerar för dig och många andra. Sen finns vi som det inte funkat för.
    Bra sagt!

Jag VET att jag skulle kunna hålla vikten på tallriksmodellen. Jag skulle säkert kunna gå ner i vikt med. Men jag anser inte att kolhydrater är bra för min hälsa. Nu vet jag ju att så är fallet eftersom min mage slår bakut av de flesta kolhydrater. Men oavsett, även om min mage fungerat som den ska, så ser jag inte vitsen med att äta näringsfattig och kaloririk mat , som dessutom dämpar mättnadskänslor och ökar suget, helt i onödan.....

Sedan är inte LCHF enda vägen. Men jag tror att de flesta som håller sig här är övertygade om att lågkolhydratkost är rätt väg! 
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**