Annanym skrev 2011-05-06 08:38:02 följande:
Vägning idag och nu örjar jag bli deprimerad! Har gått ner tre HEKTO på en månad. Fördelat på två första veckan, ett andra och inget de två senaste. Fy fan. Tror jag måste testa kokosfettet. Om Moiraine säger att det är trolleri med det är jag beredd att tro också!
Skulle verkligen behöva pepp nu. KÄnns som att jag har lust att lägga ner alltihop och bara ÖSA i mig godis. Fast å andra sidan - neeej. Mår ju så dåligt då.
Jag kan bara säga att det är tråkigt, och att jag känner igen mig! 7 månader stod jag still och hoppades på att det skulle lösa sig, innan jag insåg att jämvikten var nådd och att LCHF inte skulle funka längre (i viktminskningssyfte). Då hade jag provat att äta friare, striktare, superstrikt, ösa på med fettet, 80/80/20 och gud vet vad.... Det funkade inte för mig helt enkelt... Alltså det funkade bra tills jag nådde en viss vikt, då tog det verkligen tvärstopp!!
Nu har jag ändrat till en GI-fördelning. Lite mer kolhydrater, lite mindre fett. Ganska lite kalorier, men inte mycke mindre än jag hamnade på mot slutet med 80/80/20... Plötsligt så rör sig vågen igen!
Vilken förändring som kan passa för just dig är ju svårt att säga. Men det finns ju iaf några tips man kan testa! Det viktigaste är ju egentligen hur trivs du med maten, tycker du nåt är jobbigt, saknar du nånting?? hur många kilon har du kvar, och vad är du villig att göra för förändringar för att få bort dom?
Hoppas du hittar en lösning snart! Förstår verkligen din frustration