• jeng

**Den stora feta LCHF-tråden**

Faile skrev 2011-05-08 19:00:19 följande:

Jobbig kväll. En kompis som är försvunnen och polisen inkopplad. Hoppas på det bästa

Hoppas du får goda nyheter snabbt!!!
  • jeng

Hemma från middag hos svärisarna! Jag höll mig till 3 vårrullar, så inge katastrof! Och så pratade dom om hur gott det är med rabarberpaj, så jag slängde ihop en. Smakade men åt inte själv! Riktigt nöjd! Tyvärr ser det dåligt ut på vågen inför imorrn, men man kan ju alltid hoppas på det bästa

• jeng
    Faile skrev 2011-05-09 06:44:26 följande:
    Tack alla. Skriver inte mer just nu för man har inte gått ut med det ( vet ju inte vilka som häckar här inne ) , men nej det gick inte bra tyvärr
    Usch!
  • jeng
    Bonanza skrev 2011-05-09 07:57:40 följande:
    Nej usch vad jag blir besviken. Vägde mig i morse och jag har gått UPP ett kilo. Trots allt jag har stått emot och trots att jag har legat helt perfekt när jag har kontrollräknat under veckan. Känns så jävla tråkigt när jag verkligen har stått emot alla mina favoritsaker.

Vad fan?
    Varit ute i solen kanske? Man svullnar lätt lite av det!
  • jeng

Jag har också gått upp lite tills idag, men det blir ändå 0.8 ner sen förra veckan så jag får vara nöjd och glad! Klart att jag väger mindre en dag som jag fått gå på toa jmfört med en dag då jag inte fått det. Det tackar vi min ojämna mage för!

• jeng
    Denebola skrev 2011-05-09 08:58:25 följande:
    Gör man? Varför det?
    Kroppen drar åt sig vatten av värmen.

Vänta bara tills du går gravid på sommaren, så får du vara med om det i extremform
  • jeng
    Denebola skrev 2011-05-09 09:23:46 följande:
    Aha, tänkte att det kanske var något åt det hållet.

Men om man äter low carb när man är gravid så svullnar man inte lika mycket va?  
    Troligtvis inte riktigt lika mycket! Mina LC-dieter har flugit ut genom dörren med huvet före typ i vecka 6 nån gång! Första graviditeten levde jag på tunbrödsrullar med brie och salami & kladdkaka, och andra graviditeten var det samma tunnbrödsrullar kombinerat med chokladbiskvier!
  • jeng
    Bonanza skrev 2011-05-09 09:17:59 följande:
    Jo, jag var ute i solen hela dagen igår. Men igår på kvällen vägde jag mig bara för skojs skull och vägde då 2 kilo mindre. På kvällen! Blev så himla besviken i morse just därför också.
    Ja jag har haft ett par såna där nätter då man nästan väger mer på morgonen än man gjorde på kvällen. Det brukar höra ihop med att jag inte får kissa på morgonen också, för jag har troligtvis ätit eller gjort nåt på kvällen som gör att kroppen suger åt sig allt. Men MER ska du ju inte kunna väga.... Låter konstigt, jag tippar på tjall på vågen då?!
  • jeng
    Ioanna skrev 2011-05-09 09:17:17 följande:
    hallå där - nu är man fru minsann Glad, vi gifte oss på Valborg och har varit på bröllopsresa en vecka i Grekland - och haft en, kan man nog kalla det, anti-LCHF vecka. har dagligen druckit öl, ätit pommes frites och vitt bröd. sista dagen tog jag tom en munk till frukost så jag är insätlld på sockerabstinens nu. 2 1/2 kilo upp på vågen så nu är det nya friska tag, siktar på att hålla mig till 15 gram kolhydrater per dag nu ett tag. någon annan som ska vara så strikt? vore skönt att kunna peppa varandra!
    Stort grattis!!
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**