• Nikhita

**Den stora feta LCHF-tråden**

Hittar varken kokosfett eller oLws rostade mandlar nånstans...

I don't worry cause everything's gonna be alright
  • Nikhita
    Kaya skrev 2011-03-25 23:37:33 följande:
    PS. Idag efter ett hårt och skönt combatpass lagade jag världens godaste LCHF-middag.

VÅFFLOR - såklart! (vispade äggvitor hårt och blandade ner hela ägg, grädde, lite fiberhusk, smält smör, stekte i nya våffeljärnet med smör = världens godaste lätta fina våfflor) med följande topping:
    Rökt lax, avocado, löjrom, creme fraiche, röd lök, sallad

HEMMAGJORD GLASS: mascarpone, grädde, äggulor, sukrin, vaniljpulver, citronessens = JÄTTEGOTT!

Och så en stund senare till kvällens rooibos-te (ny supergod sort!), 25 gram svindyr finchoklad.

Brukade klämma 50 gram billig mörk choklad nästan varje kväll förut... men nu blir det 10-25 gram FIN mörk choklad nån enstaka gång ibland bara.

Life is good!

K
    Vad är det för skillnad på att vispa vitor för sig först? Vi ska också göra våfflor idag typ som langos med köttfärs, gräddfil, lök räkor osv. Mums!
  • Nikhita
    Kaya skrev 2011-03-26 17:45:29 följande:
    Det blev väldigt fluffiga och lätta våfflor, det var väldigt gott.
    Okej Lust o berätta hur mkt du hade utav alla ingredienser?
  • Nikhita
    helene306 skrev 2011-03-26 18:09:18 följande:
    Jag är i en svacka. Upplevelsen i provhytten igår har nog gjort att jag deppat ihop. Plus att vågen gått upp TROTs att jag skött mig Tröståt godis igår och det blev samma idag. Jag bara tryckte i mig, helt sanslöst! Jag mår illa fortfarande, känner mig äcklad och det är fan äckligt! Jag lär ju inte få beach-kroppen efter detta svullande men jag ledsnade och nu får jag försöka komma tillbaka på rätt köl igen.

*drar en salva svordomar*
    Usch för provhyttar. vem vill se minsta lilla pormask i ansiktet? de skulle tjäna på att ha dimmer där
    Jag känner mig aldrig snygg i plaggen i provrum, provar hellre hemma i normal miljö.
    Linda1976 skrev 2011-03-26 18:38:01 följande:
    Vi kan ta på oss varsin dumstrut. Idag har jag ätit..... håll i er! SALT&VINEGAR-chips och B&Jglass. Jag vet ju hur jävelsuselt jag kommer att må imorgon, jag har skött mig så himla länge! Imorgon kör jag en liten omstart, sommartid är det också. Ska försöka köra någorlunda strikt fr o m imorgon til 31e maj. 1 juni fyller jag år!
    Åhh B&J! Så sugen.. men men..
  • Nikhita

Hitta ett recept på våfflor, vi ska göra dom nu men kan jag sippa mjölken på nåt sätt?

2 dl grädde
    2 msk fiberhusk
    2 dl mjölk
    2 ägg
    Bklpulver

• Nikhita

Nevermind.. hittade ett till recept :)

• Nikhita

Hmm.. har gått upp ett kilo fast jag varit duktig. Irriterande.. då ha rjag bara minskat typ 1.5 kg på över en månad! Men häromdan fick jag gå o dra upp leggingsen hela tiden, de känns lite för stora. Min kompis sa att det syntes i mitt ansikte att jag gått ner, hehe.. ska mäta mig idag o se om det syns nåt där.

Igår bjöd jag massa folk på mat hemma hos min mamma. Jag gjorde LCHF-våfflor och som tillbehör kötfärs, räkor, ost, rom, gurka, rödlök, gräddfil. Våfflorna blev så tunna, vet inte hur man får dom tjockare eller krispigare... Men gott var det, och mättande.

• Nikhita

Nej jag är inte nöjd alls nu. Går ju inte ner! Mätte mig nyss också...
    Min mamma har gått ner och hon äter inte fett som jag. Hon är rätt lite fett. Hmmm...

• Nikhita

Det känns på nåt sätt som att min medicin sabbar för mig (antidepp).
    Det var när jag började med den som jag började äta mycket också. Suck suck....
    Kanske också borde räkna kcal, men äter man så mt fett som med LCHF så skenar det ju iväg?

• Nikhita

Efter att jag fick barn så gick jag faktiskt ner i vikt med GI rivstart fas 1-2.
    Då åt man inte mycket fett, mest protein o grönsaker. Då gick jag ner alla mina kilon rätt raskt.
    Undra om man ska göra likadant igen.. för det här med mkt fett verkar inte bita på mig

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**