• Nikhita

**Den stora feta LCHF-tråden**

Snyffft.. Det lades upp bilder från en fest förra helgen. Gud vad jag ser enorm ut?!!
    Visste tydligen inte att jag såg ut sådär.. Jisses. Men ska spara bilderna så jag har nåt att jämföra med sen.....

I don't worry cause everything's gonna be alright
  • Nikhita

Jippie! Nu står det inte still längre. Har minskat 0.8 kg sen förra söndagen

Turkisk Meze innehåller 10% fett och 3.5 g kolh. Min nya favvo!

• Nikhita

Åt Low Carb burgare från Max ikväll. Den är mums, men dressingen kändes lite suspekt. Unnade mig den iaf Nu ska jag göra mig en gräddig kvällsdrink. Mums...

• Nikhita

Skönt att man går ne ri vikt trots mejerierna man stoppar i sig
    Skönt att kunna gå ner i vikt och ändå få äta sig mätt. Lider med mina vänner som kör cambridgekuren.

• Nikhita
    josssan84 skrev 2011-03-21 08:46:17 följande:
    Vilken bra tråd! Har många + kilon som jag nu börjat ta tag i. Har förr prövat GI men inte helhjärtat så det har inte funkat. Prövar nu lchf men är inte super påläst. Har nu hållt på en vecka och det har inte rasslat så mkt på vågen dock, typ 0,5kg. Förr när jag har viktväktat så kan det ju rassla en 2,5kg första veckan. Så antingen biter det inte bra på mig eller så kommer det rassla till mer nästa vecka. Sen skall nämnas att jag inte får motionera så mkt just nu pga av en period med utmattning.

Har mått bra och känner att jag kan leva såhär så det får gå om det tar tid.

En fråga, vet att man inte får äta frukt, men hur är det med bär?

Hur mkt går ni ner ungefär per vecka?
    Det brukar rekommenderas att man inte ska äta är pga kolhydraterna man får i sig. Själv så äter jag bär till yoghurt och går ändå ner i vikt i en lagom takt. Ska sammanlagt ner 10 kg och har hitills gått ner 2.5 kg på en månad. Känns lagom
  • Nikhita
    jeng skrev 2011-03-21 16:58:34 följande:
    helene,
    Ja det tycker jag att jag brukar göra också! Man kan inte hålla med om allt som sägs. Den här gången var det dock  mer åt "håll käft och försvinn så dom som kan nåt kan få svara istället!" och det var lite väl tyckte jag! Då kände jag att jag behövde koppla bort ett tag!

jag är också gärna med och fotar mig i bikini!  
    Hmm kanske jag också ska fota mig.. är rädd att jag inte ska se mina framsteg
  • Nikhita

Nu ska jag prova göra blomkålsmos Hoppas det blir gottigott!

• Nikhita

Jag o mamma satt o funderade lite på om man kan göra våfflor med fiberhusk?
    Sen tänkte vi göra typ som Langosfyllning på. Mums!

I morgon ska hon göra spenatsoppa med ägghalvor. Vi turas om ibland o laga maten.

• Nikhita
    mills skrev 2011-03-21 20:23:55 följande:
    Å spenatsoppa låter så gott men jag har inte vågat testa... Kan du inte dyka in imorgon och tala om ifall den blev god?
    Det kan jag göra
  • Nikhita

Vart köper jag bra kokosfett? Helst utan smak.

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**