• Nikhita

**Den stora feta LCHF-tråden**

Nu har jag tagit bilder på mig i badkläder. Hujja! Midjan ser smal ut och magen i profil, men mina armar känns enorma. om man fick välja var fettet mest skulle tas ifrån så är det armarna. Hur sjutton hamnade allt där Gråter

Fint väder idag. funderar på en promenad strax

I don't worry cause everything's gonna be alright
  • Nikhita

Har precis ätit blomkålsmos med köttbullar o beariesås, mums!
    Har precis fått hem boken GI noll som jag ska läsa. verkar finnas en hel del recept

Jag fick mig en läxa idag. Skulle ut o gå, men hämtade ut en bok o fastnade sittandes utanför affären i solen o sippade promenaden. Sen skulle jag handla men gick inte att handla på mitt kort vid kassan så gick hem kollade kontot, pengarna fanns där, gick tillbaka, betalade, kortet funkade helt plötsligt. så fick mig extra promenad iafTyst

• Nikhita

Nån som gjort biffar på fläskfärs? Är det gott?

• Nikhita
    mills skrev 2011-03-23 15:02:33 följande:
    Vem var det som skulle äta spenatsoppa? Hur blev det?  

Och visst var det någon mer här från Uppsala? Vill tipsa om att den där sockerfria glassen även finns på Ica Maxi... sprang på den där idag Har för mig att det bara stod att den fanns på citygross.. 
    Jag! Jättegott med ägghalvorna till Dock hade mamma saltat för mkt.. men det var gott!
  • Nikhita

Nu har jag läst lite i Skaldemans bok GI noll. Har lite funderingar.

- Majonäs. Vilken sort köper ni? Såg att den innehåller socker. Eller gör ni egen?
    - Är det gott med biffar/mat på fläskfärs som han föreslår att man ska använda?
    - Hur mkt mjölk grädde kan jag använda per dag för att hålla mig under 20g kolhydrater?

• Nikhita
    yena89 skrev 2011-03-23 16:56:10 följande:
    Jag köper Findus. Den har minst av dom jag sett. 2g/100g. Sen finns det väl sån lyx grej med men dom har jag itne kolla på. Och dom butiks-gjorda vet jag itne hur mkt dom har :/

1dl innehåller ju 3g/100g så inte mer än 1-2dl om dagen om du vill få ihop det med dom andra sakerna :P
    Sen borde du skippa mjölken. inget fett och inte bra om man tänker på SSS ratio :P
    Ok. Trodde socker var förbjudet

Men mjölk kan jag inte vara utan i kaffet, men kan ju minska kaffekonsumtionen så blir det mindre mjölk. Därför jag undrar
  • Nikhita
    yena89 skrev 2011-03-23 17:04:03 följande:
    Aa jag har, beställde från tyskland för det vart sjukt mkt billigare. Smakar helt ok. Man får inte använda för mkt då blire äckligt :P Men helt ok i kaffe och grädde o så :)
    Nikhita skrev 2011-03-23 16:59:33 följande:
    Ok. Trodde socker var förbjudet

Men mjölk kan jag inte vara utan i kaffet, men kan ju minska kaffekonsumtionen så blir det mindre mjölk. Därför jag undrar
    asså, det går ju knappt att undvika socker helt i dagens samhälle. nästan allt innehåller ju socker. Jag orkar helt enkelt inte göra egen så :P Vill du skippa sockret helt får du nog göra egen ja :P
    Du kanju fråga i disken eller nån om dom gör egen majonäs och om dom använder socker i den?
    Varför har du inte grädde i kaffet? räcker med en skvätt ju :P
    Äsch får köpa den färdiga, antar alla andra kör med den med o går ner i vikt
    Gillar dock inte majo, men kanske är gott om den blandas med smaker.

Jag är en sån som har rätt mkt mjölk i kaffet så provade med en skvätt grädde men tyckte inte det räckteFörvånad
  • Nikhita
    yena89 skrev 2011-03-23 17:24:02 följande:
    Allså det är så lite socker i det så det är ingen fara. somsagt, 2g kolhydrater :)
    Jag trodde itne heller jag gillade majo men det visade sig att jag inte gillade Lätt-majjo :P Äkta majo älskar jag xD

jag brukar ha 1dl i kaffet :P har jag bråttom och inte hinner äta har jag till o med 2dl i :P
    Grädde alltså? Förvånad Hehe
  • Nikhita
    yena89 skrev 2011-03-23 17:48:22 följande:
    Ja grädde :P onödigt att ha mjölk ju :P inget fett somsagt, och det kaffet kan jag hålla mig mätt på några timmar tills man får fika-rast så man kan ta en ostbit :P
    Ok, så även om jag har i rätt mkt grädde så är det bättre än mjölken?
    Har så svårt o få in det i mitt huvud.

Nu ska jag rota runt i köket o se vad jag ska äta för gott idag
  • Nikhita
    mills skrev 2011-03-23 17:55:46 följande:
    Vad bra Du råkar inte ha ett recept att dela med dig av?  
    Nää, hitta inte receptet som var bra, men ska typ bara vara spenat, smör, grädde o buljong :) Mums
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**