• Kaya

**Den stora feta LCHF-tråden**

jeng skrev 2011-03-24 11:19:46 följande:
    Kaya,
    Så din strömming blev lyckad igår??? MUMS låter det, även om jag inte är en fiskmänniska  
    Världens godaste strömming!!! Till och med icke-fisk-människor och icke-LCHF-människor tror jag skulle gilla den! Panerad i kokosflingor + lite fiberhusk och kryddor (dill, pepparblandning, salt) och stekt i mycket smör så där så den blir alldeles gyllene och frasig... YUM YUM

Med blomkålsmos till (smaksatt med mycket smör och dill) är det rena festmåltiden.

K
  • Kaya
    Faile skrev 2011-03-24 11:36:24 följande:
    Oh gud, det hoppas jag verkligen inte
    Vissa av oss kanske inte skulle ha något emot det...
  • Kaya
    Denebola skrev 2011-03-24 11:44:54 följande:
    Jag fick det Men så var mitt mål att gå upp i vikt också.
    Ha ha ha! Då kanske det är så att jag går UPP i vikt av LCHF precis som du (ibland känns det nästan så)... Det var inte vad jag hade tänkt mig, men om det är så får jag trösta mig med bättre hy och bättre tuttar...

K
  • Kaya
    Nikhita skrev 2011-03-24 12:02:58 följande:
    Ellerhur.. Jag som använder concealer varje dag för att jag välsignades med att vara mörk under ögonen. Tyckte jag fixat till mig fint så får man höra det där... Ska nog gå o sola

Tack kram!
    Strunta i att gå och sola för guds skull!!!

jag hade en kompis för länge sen som ALLTID gjorde det där, det första hon gjorde när man kom där glad och pigg och med humöret på topp var att säga "oj vad du ser trött ut! har det hänt något?"

Efter ett tag lärde man sig ju att strunta i den kommentaren! (Fast man kan ju undra vad det gav henne... en falsk känsla av att bara hon kunde vara riktigt pigg och glad????)

K
  • Kaya
    Malle68 skrev 2011-03-24 12:13:53 följande:
    Har hållt på sedan i början av januari och har inte vägt mig någonting eftersom jag blir så fixerad vid vikten då. Gick däremot ner i 5-6 centimeter i tex midjan efter de första tre veckorna.

Räknar ingenting eftersom jag äter så lite kolhydrater.
    Ägg med bacon el skinka på morgonen någongång ibland turkisk youghurt med lite grädde o ca 10 nötter på med lite lite musli med frön.
    Annars kött av olika slag och fisk.
    Äter broccoli, blomkål eller grönsallad med gurka till o ibland sås.
    Sedan ost som mellanmål!

Är det för mycket?
    Jag är ingen expert men jag tycker det låter idealiskt! Själv kan jag inte klara mig utan olika typer av LCHF-bröd och kex (dagligen), ganska mycket nötter och frön, grädde i kaffe och te osv... Men din kosthållning låter väldigt rimlig och bra, "riktig" LCHF jämfört med min "snälla" variant!

K
  • Kaya
    Asereht skrev 2011-03-24 12:17:12 följande:
    Det kan ju vara så att du får i dig för lite fett och då kommer inte fettförbränningen igång. Kroppen vill säkra fettet, så kommer det in fett i tillräcklig mängd börjar kroppen förbränna. Blir det för lite fett så sparar kroppen på reserverna dvs man står still i vikt eftersom både fett och kolhydrater ligger lågt.

Av det du listar upp ser det ut att vara för lite fett men du kanske använder fett till maten som du inte skrivit?
    Du har såklart rätt Asereht, kanske det behövs lite mer fett. Jag tänkte inte ens på fettet när jag svarade, utan noterade bara att det såg ut att vara väldigt lite carbs!

Vilket säkert är ganska vanligt i början, att man fokuserar på kolhydraterna (att utesluta dem) och glömmer att öka på fettet.

K
  • Kaya
    Denebola skrev 2011-03-24 12:20:09 följande:
    Nej, gå inte och lägg dig på en solariebänk för den sakens skull!

(jag tycker ungefär lika mycket om solarier som margarin )
    Och glutamat!
  • Kaya
    Denebola skrev 2011-03-24 12:26:17 följande:
    Jag minns inte, hur mycket vägde du från början? Om du låg nära normalvikt så kanske det är därför Även om du inte går ner så är det ju ändå bättre med en snyggare kropp om den promt ska väga lika mycket
    Ja alltså bara detta att magen inte är orolig och svullen är ju värsta bonusen, plus bättre hy och mer energi... det skulle bara vara trevligt att växa tillbaka i mina kläder också som jag kunde ha förra året innan denna långa och ohälsosamma vinter!

Det är ju så jag bedömer min storlek - hur kläder passar och vad jag känner och se när jag tränar. Inte med hjälp av våg eller måttband. Jag VET ju att jag inte lider av medicinsk övervikt, men jag har några såna där irriterande bonuskilon som gömmer mina muskler... Det är dem jag vill bekämpa.

Kom inte och säg att jag måste köra fakir om jag ska rubba mitt fläsk?!

K
  • Kaya
    jeng skrev 2011-03-24 14:25:47 följande:
    Nån som har testat Atkins produkter, tex färdiga shaker eller barer? Jag har ju tidigare haft ett förråd med naturdiet-shaker som jag kan ta till på morgonen när jag inte hinner eller orkar med frukost, eller ha några i reserv på jobbet om man inte har lunch osv. Och nu har jag ju nyss läst Atkins-boken, så jag kollade upp produkterna på nätet. Tänkte om nån hade nåt att säga om det.
    Jag åt Atkins bars för länge sen när jag körde proteindiet. Goda men känns väl inte sädär väldigt "naturliga" precis!

K
  • Kaya
    Ziggystardust skrev 2011-03-24 15:07:34 följande:
    Ja, mina tänder är inte heller luddiga längre, känns nästan nyborstade dygnet runt Skrattande!
    Mina tänder är också rena och fräscha, det glömde jag ta med i mitt (nästan bara) jublande glada inlägg om (mestadels) positiva effekter av LCHF!

K
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**