Inlägg från: Martina 76 |Visa alla inlägg
  • Martina 76

**Den stora feta LCHF-tråden**

Mina småtroll skrev 2012-01-08 19:13:01 följande:
    Toast skagen? 
    Pannacotta med lite sukrin o vaniljpulver. Hallonsås ovanpå, supergott
    Vad har du för recept på toast skagen?
  • Martina 76
    Mina småtroll skrev 2012-01-08 19:13:01 följande:
    Toast skagen? 
    Pannacotta med lite sukrin o vaniljpulver. Hallonsås ovanpå, supergott
    Pannacotta blir kanon! Måste nog ha lite extra sukrin så att hon blir nöjd. Icke-LCHFare tenderar tycka att efterrätterna inte är tillräckligt söta.

Tack för tipset!  
  • Martina 76
    Live in the moment now skrev 2012-01-08 20:44:58 följande:
    Chokladmousse o kladdkakan som jag hittade recept på hos 56kilo är såå goda :) funkade även kanon på mina skeptiska o sockertokiga föräldrar :)
    Kan du länka?
  • Martina 76
    Tillde skrev 2012-01-08 20:06:14 följande:
    Martina, varför inte köra mer "safe" och inte ha sötningsmedel som hon kanske tycker smakar tillgjort? Är alldeles ny LCHF:are och godisråtta egentligen, gjorde chokladmousse som jag fick tips om här, SÅ gott och inget kuckelimuck i! Till och med min man som är skeptisk till ALLT och särskilt mörk choklad, tyckte att det var väldigt gott!
    Har du recept på chokladmoussen? Mörk choklad och rödvin funkar alltid!

Men sukrin är väl inget egentligt sötningsmedel? Jag trodde det var naturligt... :-S 
  • Martina 76
    Bebben84 skrev 2012-01-08 20:49:43 följande:
    Carpe punctum- kan inte du dela med dig av recepten i recepttråden? Nyfiken :)
    Hehe...har inte ens sett tidigare att vi har en recepttråd också!
  • Martina 76
    Aroma skrev 2012-01-08 20:56:36 följande:
    Ett jätte bra recept till 4 pers: Vispa 3 dl grädde
    Smält 100 g mörk choklad minst 70% prova gärna den med mint,, ljuvligt..

låt chokladen svalna lite,

rör ner 2 äggulor i grädden,

blanda lite av gräddden i chokladen, och blanda sen samman allt. häll upp i skålar eller glas och servera gärna med hallon.. detta är det enklaste och godaste av recepten jag provat..

Sucrin är ett naturligt sötningsmedel, kan vara lite metallisk i smaken men klar det bästa jag testat.           
    Åh, fy fasen vad gott det låter!!!! Den blir det definitivt till efterrätt!
  • Martina 76

70.2 kg i morse - när ska jag få uppleva 60-någonting på vågen?!?!? Just nu väger jag mig varje dag i andlös förväntan - haha! Har tre dagar kvar på min Kasein-diet och förutom att pulvret är obeskrivligt äckligt så funkar det bra!

• Martina 76
    sininen skrev 2012-01-10 19:51:20 följande:
    Jag är glada tanten. Jag har nått mitt första delmål och är för första gången på jättelänge normalviktig.

För att jag ska verkligen fortsätta vara duktig så har vi beställt en matkasse hem till dörren med LCHF-recept och idag kom första kassen. Skitbra när jag jobbar och inte orkar planera och handla en massa.  
    Stort grattis!!!
  • Martina 76

Vilken härlig fullmåne vi har där ute!

I morse stod vågen på snöpliga 70.1 kg. Hoppas på att spräcka 70-strecket (i rätt riktning) denna vecka!

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**